symfo Posted 17 november 2008 Report Share Posted 17 november 2008 Goedemiddag Gisteravond bij Audio-life geweest. Mijn versterker (AudioNote Soro SE) meegenomen en op de AudioNote AN/E speakers beluisterd. Zelf speel Ik met Harbeth compact 7esII speakers maar wilde de AN/E's wel eens goed beluisteren. Ik moet zeggen dat dit de 2e keer is dat Ik deze speakers echt mooi heb horen spelen. De 1e keer was bij Ed de Jong. De andere keren dat Ik deze speakers beluisterd heb (bv. op shows) vond Ik er weinig aan. Onrustig met veel en overdreven laag. De set bestond verder uit een Loricraft Garrard 401 en een 47labs 4716 Shigaraki CD loopwerk met Dac. Ook nog naar de kleinste 47labs versterker geluisterd. Niks geen highend geneuzel. Geen vragen of je het tingeltjetangeltje hoorde. Gewoon prachtig. Alles klopte. Een set waar je dagen naar kan luisteren zonder dat het gaat irriteren of vervelend wordt. Niet alleen met de Soro maar zeker ook met de kleine 47labs. De AN/E's waren niet in hoeken opgesteld wat het laag zeer ten goede kwam. Je krijgt dan alleen laag als het nodig is. Al met al een geslaagde avond. Perfect ontvangen. Leuke, soms pittige discussies onder het genot van heerlijke koffie en een pilsje. En de AN/E's ????? Die komen er nog een keer. Alhoewel Ik met de Harbeth's nog steeds erg blij ben. Deze komen er kwa muziekaliteit dicht bij in de buurt. Ik denk dat Audio-Life een van de zaken (er zijn er nog enkele) is waar je je laatste audio set kan kopen. Niks meer onrustig het net afstruinen of er nog wat beters is. (Alhoewel dat wel leuk is natuurlijk) Gewoon van de muziek genieten. En nee....... Ik heb helaas niks gekocht. Mvg symfo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 18 november 2008 Report Share Posted 18 november 2008 De BTW is in Frankrijk is idd 0,6% hoger dan hier, maar de invoerrechten, douaneleges, belastingen voor alle ondernemers die ermee bezig zijn (winstbelasting) en ga zo nog maar even verder liggen in Nederland schofterig veel hoger dan waar dan ook. Invoerrechten worden europees vastgesteld en zijn in ieder EU land gelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 18 november 2008 Report Share Posted 18 november 2008 Inderdaad gaan de Carvers weg, ik ben nog zoekende naar een goed alternatief.Ik neig naar grote vliezen, maar als ik een mooie conus tegenkom.....ik sluit niets uit. Genesis wellicht? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 18 november 2008 Report Share Posted 18 november 2008 De BTW is in Frankrijk is idd 0,6% hoger dan hier, maar de invoerrechten, douaneleges, belastingen voor alle ondernemers die ermee bezig zijn (winstbelasting) en ga zo nog maar even verder liggen in Nederland schofterig veel hoger dan waar dan ook. Invoerrechten worden europees vastgesteld en zijn in ieder EU land gelijk. Invoerrechten? Douaneleges? Binnen de EU? We hebben nu toch al jarenlang "intracommunautaire transacties"? http://85.159.96.82/zakelijk/omzetbelastin...06/ob06-01.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc Posted 18 november 2008 Report Share Posted 18 november 2008 Beste Spido, we hebben het hier over import van buiten de EU (Japan in dit geval) en in hoeverre dit in NL tot hogere invoerrechten leidt dan in Frankrijk. groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 18 november 2008 Report Share Posted 18 november 2008 Beste Spido, we hebben het hier over import van buiten de EU (Japan in dit geval) en in hoeverre dit in NL tot hogere invoerrechten leidt dan in Frankrijk. groet, Invoerrechten/importheffingen zijn in ieder EU land gelijk. Het maakt niets uit of iets via Finland, Nederland, Frankrijk of Griekenland wordt ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc Posted 19 november 2008 Report Share Posted 19 november 2008 En dus blijft de vraag staan waarom de Sun Audio bij Audio Life zoveel duurder is dan in Frankrijk. Het was ook eigenlijk niet eens een vraag, eerder een constatering. groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 21 november 2008 Report Share Posted 21 november 2008 Hoi, Wellicht overbodig, maar ik maak onderdeel uit van Audio-Life. Het prijsverschil is inderdaad opmerkelijk. Het enige dat ik kan bedenken is dat ze een paar jaar terug een HEEL grote voorraad hebben opgekocht (of dat het oude informatie is), met de huidige YEN kunnen we geen eens meer INkopen voor de prijs waar ze in Frankrijk worden VERkocht. Wij gaan binnenkort wel omlaag met de prijzen, maar zo extreem is dus gewoon onmogelijk. Groet, Remko Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 21 november 2008 Author Report Share Posted 21 november 2008 Hoi, Wellicht overbodig, maar ik maak onderdeel uit van Audio-Life. Het prijsverschil is inderdaad opmerkelijk. Het enige dat ik kan bedenken is dat ze een paar jaar terug een HEEL grote voorraad hebben opgekocht (of dat het oude informatie is), met de huidige YEN kunnen we geen eens meer INkopen voor de prijs waar ze in Frankrijk worden VERkocht. Wij gaan binnenkort wel omlaag met de prijzen, maar zo extreem is dus gewoon onmogelijk. Groet, Remko dan wacht ik nog even met een luisterafspraak Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 23 november 2008 Report Share Posted 23 november 2008 Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc Posted 17 december 2008 Report Share Posted 17 december 2008 Hoi, Wij gaan binnenkort wel omlaag met de prijzen, maar zo extreem is dus gewoon onmogelijk. Groet, Remko Ik heb geen vragen meer Remko Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts