Jump to content

Fine-tuning (upgrade dus) door fabrikant

Erikatn
 Share

Recommended Posts

Guest tubejack
Neem bijvoorbeeld een Miracle ITA45 (Menno vd Veen ontwerp).

Mvg. Miracle.

De Miracle is een mooi voorbeeld, de makkelijkste tweak -na een paar jaar spelen- is een set verse buizen.

sommige proberen daar andere types in te stoppen, dat gaat wel eens goed mis. :blink: Hij is ontworpen voor

EL34 en ECC88. Stop je er een setje JJ E88CC in samen met JJ EL34L(onglife) en zet hem in triode

dan heb je een prachtige versterker.

Met vriendelijke groet,

Jack

Het is overigens wel ongeveer 175Km van mijn naar jouw hut. Niet bepaald naast den deur dus. :P

Mvg. Miracle.

Ach, ben regelmatig op pad in en rond de Randstad, momenteel staat een setje van mijn speakers in Zevenbergen, moet ik ook weer eens ophalen.

Groet,

Jitze

Dat was dus m'n volgende vraag, waar al die afvlakking achterin voor dient. :D

Het zou dus wel eens dubbel-op kunnen zijn.

De spoelen zitten ook in de 308 cd speler. Die speler heb ik overigens niet. Wel een foto op m'n werkpc. Zal 'm hier morgen plaatsen, for the sake of it. :)

Van en voor de rondloerende liefhebber. Nogmaals, ik heb 'm niet (en ook nooit gehoord).

a308cdinside-1.jpg

Het is overigens wel ongeveer 175Km van mijn naar jouw hut. Niet bepaald naast den deur dus. :P

Mvg. Miracle.

Ach, ben regelmatig op pad in en rond de Randstad, momenteel staat een setje van mijn speakers in Zevenbergen, moet ik ook weer eens ophalen.

Groet,

Jitze

Ik hoor het wel van je wanneer je tijd en zin hebt om ze eens te vergelijken.

Mvg, Miracle.

Zoals ik al zei, goed modificeren is niet slechts veranderen maar wezenlijk verbeteren.

Daar hoort dus een flink stuk onderdelen- en schakelingenkennis bij.

Een apparaat klakkeloos voldouwen met Pana FC, een praktijk die ik te vaak ben tegengekomen (en niet van de minste namen) is dus niet altijd verstandig.

Weten wat je plaatst, hoeveel en op welke plek is erg belangrijk.

In my humble opinion, dat dan weer wel. :D

En dat moet je Bas dus beslist nageven, hij bestudeerde altijd eerst het hele concept qua ontwerp en opbouw, om te kijken wat wel en niet goed was. Pas daarna ging hij aan de slag om dat, wat volgens hem inferieur was, of qua ontwerp niet deugde te verbeteren, dan wel volledig nieuw te ontwerpen. Als je dan zag wat hij had gedaan, en hoe hij het had gedaan, kon je alleen maar diep respect hebben voor zijn vakmanschap. :) Ik vind het dan ook heel jammer dat Bas van het toneel is verdwenen. En dan de manier waarop even terzijde gelaten. ;)

Heb jij nu echt nog de illusie dat het verstandig is om die vogel een van je apparaten toe te vertrouwen. :confused::confused::confused:

De ervaringen die bepaalde personen hebben zijn inderdaad te betreuren. Ik echter heb zeer goede ervaringen met Bas. Dat mag ook gezegd worden. ;)

Bas wist (en weet) wel degelijk waar die mee bezig is, dat is een feit.

Dat ik het technisch gezien niet altijd eens ben met zijn oplossingen, is een ander verhaal.

Evenals waar hij zijn kennis in sommige gevallen vandaan haalde. ;)

Over zijn bedrijfsvoering en communicatie zal ik het verder niet hebben.

Aangezien hij hier niet meer post en ws. ook niet meer leest, lijkt het me wat onkies om het er verder over te hebben.

@ Erikatn: fraai stukje speelgoed.

Ook hier weer die smoorspoelen. En ze zitten daar met die elco's zeker niet als DC blockers zo te zien, maar gewoon in de secundaire voeding.

Enfin, als ik er ooit eentje onder handen krijg, wil ik er graag eens wat metingen op loslaten.

Intrigerend is het wel (voor de nieuwsgierige techneut). :D

@KT88

Met 1 zinnetje heb je mij eens doen inzien wanneer jij het zinvol vindt, of juist niet, om een apparaat op te kietelen.

Als het basisontwerp niet goed is, dan begin ik er liever niet aan want dan kan ik evengoed een nieuw apparaat ontwerpen. Zoiets ongeveer :)

Lijkt mij een zeer gezonde basis !! ;)

Greetz

Stef