Raycords Posted 26 oktober 2008 Report Share Posted 26 oktober 2008 Hallo, Leuk zo'n oud huis met een houtenvloer. Nadat ik mij audiomeubel had gevuld blijkt het echter dat ik alleen plaatjes kan draaien maar mag dan niet meer bewegen (en tja ik hou wel van een beetje dansen). Kortom de houten vloer beweegt als er over heen gelopen wordt en daardaar beweegt ook het audiomeubel en vervolgens raakt m'n naald van de slag. Het is een optie om hem aan de muur te bevestigen maar ik heb ook gehoord dat er een soort van "zweefbak" is waar je de platenspeler inzet zodat deze altijd stabiel blijft bij geringe bewegingen. Weet iemand waar ik deze kan vinden of zijn ze makkelijk zelf te bouwen ? Dank je wel, Raymond Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 oktober 2008 Report Share Posted 26 oktober 2008 Idd, een paar stevige consoles tegen de muur schroeven is eigenlijk de enige oplossing in zo'n situatie, period. (Mits je muren natuurlijk wel stevig zijn en het niet van die gipsen systeemwandjes zijn). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 26 oktober 2008 Report Share Posted 26 oktober 2008 Een wandrack aan een solide muur, inderdaad. Ik heb ook wel oplossingen gezien van een vierkante hoge bak, gevuld met zand. Massa, massa, massa. Moet je maar mooi vinden......... Oplossingen met draagplateaus opgehangen in veren ben ik ook wel tegengekomen, maar daarvan is het nadeel dat er altijd een resonantiefrequentie bijkomt die zeker niet gedempt is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 26 oktober 2008 Report Share Posted 26 oktober 2008 Als je een meedeinende vloer hebt is er idd maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 26 oktober 2008 Report Share Posted 26 oktober 2008 Idd, een paar stevige consoles tegen de muur schroeven is eigenlijk de enige oplossing in zo'n situatie, period. (Mits je muren natuurlijk wel stevig zijn en het niet van die gipsen systeemwandjes zijn). Pjotr hoi, Mijn radiator van 900X900X300mm hangt aan een gyproc wand ... geen enkel probleem Heb wel metalen Hiltipluggen genomen hoor Mits je het juiste professionele materiaal gebruikt, kan er veel aan een gipswand hoor Dit is wel een beetje offtopic maar soit Ik twijfel ook enorm aan een wandbeugel, 1 nadeel, deze staat dan onder het raam en is dus niet bevorderlijk vr het kuiswerk Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 26 oktober 2008 Report Share Posted 26 oktober 2008 Idd, een paar stevige consoles tegen de muur schroeven is eigenlijk de enige oplossing in zo'n situatie, period. (Mits je muren natuurlijk wel stevig zijn en het niet van die gipsen systeemwandjes zijn). Pjotr hoi, Mijn radiator van 900X900X300mm hangt aan een gyproc wand ... geen enkel probleem Heb wel metalen Hiltipluggen genomen hoor Mits je het juiste professionele materiaal gebruikt, kan er veel aan een gipswand hoor Dit is wel een beetje offtopic maar soit Ik twijfel ook enorm aan een wandbeugel, 1 nadeel, deze staat dan onder het raam en is dus niet bevorderlijk vr het kuiswerk Gr Stef Dat het hangt betekent nog niet dat het ook stijf en stil hangt. Die holle gips wanden zijn zo gammel (instabiel) als wat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 26 oktober 2008 Report Share Posted 26 oktober 2008 Mijn muur van 30cm die meetrilt met de trein, is ook niet stabiel Al van fermacell gehoord ... ? Zo'n gipswand is denk ik toch beter dan een wiebelende vloer, ook al is die gipswand niet stabiel. Als je de beugel in houtwerk kan vastzetten waaraan de gips hangt, scheelt dit toch kwa instabiliteit, of ben ik toch verkeerd kwa redenering? Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 26 oktober 2008 Report Share Posted 26 oktober 2008 Fermacel ken ik wel en is veel harder als gips. Overigens moet je als je niet anders kan kiezen uit twee slechte en dat zou ik nog steeds aan de wand hangen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 oktober 2008 Report Share Posted 26 oktober 2008 Bedoelde die systeemwanden van aan weerszijden 15 mm gipsplaat en een metalen frame daartussen. Die zijn minder stabiel. Daarentegen isoleren ze geluid wel weer veel beter dan kalkzandsteen tussenwanden. Maar als je een huis hebt met houten vloeren dan is de kans dat je dergelijke systeemwanden hebt nihil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 27 oktober 2008 Report Share Posted 27 oktober 2008 Ik heb ook wel oplossingen gezien van een vierkante hoge bak, gevuld met zand.Massa, massa, massa. Moet je maar mooi vinden......... Zet de bak dan ook nog op luchtbanden. Zo maken ze ook trillinggevoelige laboratoriumopstellingen; door ze opstellen op een zwaar betonblok op luchtbanden. Je zou met een paar 40x60 betontegels op een halfopgeblazen kruiwagen binnenband kunnen experimenteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 27 oktober 2008 Report Share Posted 27 oktober 2008 Afgelopen week een dergelijk probleem opgelost met behulp van een setje feet of silence onder een plaat waarop de platenspeler staat. Wandbevestiging was gezien de plaatsing - ramen - geen optie, deze oplossing verdient de voorkeur boven veren, dit is mij ook gebleken onder m'n cd speler, in een ander topic zag ik ze kortgeleden ook langskomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts