conqubite Posted 7 juni 2004 Report Share Posted 7 juni 2004 Misschien is dit nog iets voor je Erik. Het is bij jouw in de buurt geloof ik. http://www.marktplaats.nl/markt/audio/plat...platen&oudei=15 Ik geloof dat Erik al heeft toegeslagen..... . Of niet Erik??? Conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 7 juni 2004 Report Share Posted 7 juni 2004 J Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 7 juni 2004 Author Report Share Posted 7 juni 2004 Misschien is dit nog iets voor je Erik. Het is bij jouw in de buurt geloof ik. http://www.marktplaats.nl/markt/audio/plat...platen&oudei=15 Ik geloof dat Erik al heeft toegeslagen..... . Of niet Erik??? Conqubite binnenkort heb ik meer lp's dan cd's mijn vrouw heeft al een aparte ruimte in de kast gemaakt . mooi gezicht al die lp's op een rij , en nog goed voor de akoestiek ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 7 juni 2004 Report Share Posted 7 juni 2004 Misschien is dit nog iets voor je Erik. Het is bij jouw in de buurt geloof ik. http://www.marktplaats.nl/markt/audio/plat...platen&oudei=15 Ik geloof dat Erik al heeft toegeslagen..... . Of niet Erik??? Conqubite binnenkort heb ik meer lp's dan cd's mijn vrouw heeft al een aparte ruimte in de kast gemaakt . mooi gezicht al die lp's op een rij , en nog goed voor de akoestiek ook heb nog een mooie luxman staan erik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 7 juni 2004 Author Report Share Posted 7 juni 2004 Misschien is dit nog iets voor je Erik. Het is bij jouw in de buurt geloof ik. http://www.marktplaats.nl/markt/audio/plat...platen&oudei=15 Ik geloof dat Erik al heeft toegeslagen..... . Of niet Erik??? Conqubite binnenkort heb ik meer lp's dan cd's mijn vrouw heeft al een aparte ruimte in de kast gemaakt . mooi gezicht al die lp's op een rij , en nog goed voor de akoestiek ook heb nog een mooie luxman staan erik. akai is beter , vol automatisch , ik leg de plaat erop , geeft een zwengel aan de start handel , en hij gaat vanzelf naar het begin van de plaat ,! en als ie afgelopen is gaat ie vanzelf weer terug naar af ,. ps: net even een ander element erin gezet , er zat een shure m70ej in , maar die vond ik een beetje mono klinken , als de muziek zat in het midden zeg maar , tussen de speakers in , nu heb ik het element uit mijn oude akaitje erin gezet (wat een gepiel is dat trouwens met die kleine schroefjes en draatjes ) en die klinkt wat meer stereo , maar wel doffer . dus ik ga maar eens op zoek naar een leuk elementje voor weinig , en zal eens wat gaan modden aan die pickup. een beetje olie hier en daar zal ook niet verkeerd zijn . Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 7 juni 2004 Report Share Posted 7 juni 2004 niet al te best die akkkkkkkkaaaaaaaai. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 7 juni 2004 Author Report Share Posted 7 juni 2004 die akai is prima , alleen het element niet , dat komt omdat het niet van akai is Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 7 juni 2004 Report Share Posted 7 juni 2004 die akai is prima ,alleen het element niet , dat komt omdat het niet van akai is Zo'n Akai is inderdaad heel erg geschikt om het analoogvirus te pakken te krijgen. Met een behoorlijk element kan het ook nog ver boven modaal klinken. Als het een directdrive is heb bij sommige spelers of elementen wel last van brom. Als je echt geintereseerd in platen bent (en dat kun je met deze speler mooi beproeven), zul je na verloop van tijd toch 'n Rega, Transrotor, Linn of weet ik wat al niet meer kopen. Mijn advies dus bestaat dus uit twee mogelijkheden: 1. Koop een element uit de betere onderklasse (Ortofon of zo) en draai daar Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 7 juni 2004 Author Report Share Posted 7 juni 2004 die akai is prima ,alleen het element niet , dat komt omdat het niet van akai is Zo'n Akai is inderdaad heel erg geschikt om het analoogvirus te pakken te krijgen. Met een behoorlijk element kan het ook nog ver boven modaal klinken. Als het een directdrive is heb bij sommige spelers of elementen wel last van brom. Als je echt geintereseerd in platen bent (en dat kun je met deze speler mooi beproeven), zul je na verloop van tijd toch 'n Rega, Transrotor, Linn of weet ik wat al niet meer kopen. Mijn advies dus bestaat dus uit twee mogelijkheden: 1. Koop een element uit de betere onderklasse (Ortofon of zo) en draai daar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 8 juni 2004 Report Share Posted 8 juni 2004 nu nog een goed element. In jouw geval lijkt mij het meest ultieme : vindt nog een cheapo( draaitafel) boudt daar het element uit en monteer dat aan je draaitafeltje. Moet toch te realiseren zijn ? Nee dan? Of ga je na je Keltische woofer ook een Gaelic draaitafel samen stellen? Lijkt me wel te gek! Een wel gemeend advies: begin zo spoedig als mogelijk , met het (in zo groot mogelijke aantallen) inslaan van het zwarte goud , beter laat dan te laat!! Orgel goud denk ik, toch niks mis mee? Kan mij een hit herinneren. Jezus joy of my desire . Feike Astma, Maassluis of daar omtrent? Veel oud goud voor weinig!!!!! S-M. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 8 juni 2004 Author Report Share Posted 8 juni 2004 foto's akai akai akai is ie mooi of niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 8 juni 2004 Report Share Posted 8 juni 2004 foto's akai akai akai is ie mooi of niet Ziet er beter uit dan de huidige plexiglas aquaria... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 8 juni 2004 Report Share Posted 8 juni 2004 Hallo Erik, Een tijdje geleden kocht ik in een inbrengwinkel een Akai AP-206C. Voor 15 euro. Doet alles wat-ie doen moet! En doet niets wat-ie niet moet doen! Ik heb 'm gecompleteerd met een prima Empire MC 10P element, gekocht voor 50 euro via ebay.de (veiling). Onze vriend uit Paterswolde heeft 't element beluisterd, en besloot meteen er ook eentje te kopen (direct buy) in plaats van zijn Grado. (Ook al zou hij er m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 8 juni 2004 Report Share Posted 8 juni 2004 Ik moet toegeven Erik, die Akai ziet er best goed uit! Mooi strak vormgegeven, en niet zo plastiekerig als mijn oude Akai die ik ook nog steeds heb) Btw, ook een mooi rack wat je hebt! Zoiets zoek ik eigenlijk ook, maar dan een maatje kleiner/lager. Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 8 juni 2004 Report Share Posted 8 juni 2004 die akai is prima ,alleen het element niet , dat komt omdat het niet van akai is Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 8 juni 2004 Report Share Posted 8 juni 2004 Het lijkt wel een Thorens Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 8 juni 2004 Report Share Posted 8 juni 2004 foto's akai akai akai is ie mooi of niet Mooie speler, lijkt een beetje op de Yamaha die ik laatst op de kop heb getikt. Bij mij moest er alleen een nieuwe snaar in die is dus besteld. Heb hem wel middels een universele snaar aan het draaien maar speent een gemodificeerde TD166 MkI weg. . Ik blijf alleen nog twijfelen over dat analoge hoewel ik in 2 maanden ruim 200 LP's heb aangeschaft (ca. 50 eurocent per stuk, 20% bleek niet goed, maar die is via marktplaats al weer voor meer dan het dubbele weg. ) Blijft een leuke hobby. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 8 juni 2004 Author Report Share Posted 8 juni 2004 Btw, ook een mooi rack wat je hebt!Zoiets zoek ik eigenlijk ook, maar dan een maatje kleiner/lager. Mvg, Alco beste alco , dat rack heb ik op een verloren zaterdag middag effe inelkaargelast van steigerpijp. ik had ook nog drie 40/60 tegels liggen hier achter , die heb ik effe groen geschilderd . tziet er eigenlijk niet uit , maar stelen doen ze het niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 19 juni 2004 Author Report Share Posted 19 juni 2004 groot nieuws! zojuist door kermit afgesteld en ingeregeld , en voorzien van een ortofoon mc element , zit ik hiet vreselijk te genieten van mijn akai platenspeler !! hier kan cd tegen op . werkelijk heel mooi. wat een element al niet kan doen . Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 19 juni 2004 Report Share Posted 19 juni 2004 groot nieuws! zojuist door kermit afgesteld en ingeregeld , en voorzien van een ortofoon mc element , zit ik hiet vreselijk te genieten van mijn akai platenspeler !! hier kan cd tegen op . werkelijk heel mooi. wat een element al niet kan doen . Zie je wel..... genieten is niet alleen afhankelijk van de kwaliteit van je spullen. Een platenspeler klinkt met een redelijk goed element al heel snel behoorlijk goed. Wil je dan nog beter, dan gaat het meestal veel geld kosten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 19 juni 2004 Author Report Share Posted 19 juni 2004 groot nieuws! zojuist door kermit afgesteld en ingeregeld , en voorzien van een ortofoon mc element , zit ik hiet vreselijk te genieten van mijn akai platenspeler !! hier kan cd tegen op . werkelijk heel mooi. wat een element al niet kan doen . Zie je wel..... genieten is niet alleen afhankelijk van de kwaliteit van je spullen. Een platenspeler klinkt met een redelijk goed element al heel snel behoorlijk goed. Wil je dan nog beter, dan gaat het meestal veel geld kosten. jammer dat je al weg was hans , we hebben nog even de quad cd-p en de akai naast elkaar gehad met twee dezelfde opnames , Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 1 september 2004 Author Report Share Posted 1 september 2004 intussen weer wat platen nieuws. de afgelopen tijd heb ik niet stil gezeten , en ben alle rommelmarkten die ik tegenkwam afgestruind op zoek naar lp's. ondertussen heb ik nu zo'n 300 lp's allemaal klassiek en orgel , DG, decca, EMI, RCA , weet ik al niet wat er tussen zit. gemiddeld betaalde ik 50 cent (op rommelmarkten) en tijdens mijn vakantie kocht ik ze zelfs voor 10 centen stuk op een braderie vandaag heb ik trouwens een platenwasser gekocht , want ik werd gek van dat geknetter van vieze vingers op de lp's. blijft leuk dat vinyl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 1 september 2004 Report Share Posted 1 september 2004 Platen zijn zo geweldig leuk, als ik een plaat opzet heb ik nooit de neiging te kijken hoe het op het forum is, bij een cd loop ik altijd na een paar minuten weg om even wat anders te doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 1 september 2004 Report Share Posted 1 september 2004 Platen zijn zo geweldig leuk, als ik een plaat opzet heb ik nooit de neiging te kijken hoe het op het forum is, bij een cd loop ik altijd na een paar minuten weg om even wat anders te doen. Bij mij is het andersom. Bij een cd blijf ik zitten, bij een plaat moet ik snel weer opstaan om hem om te draaien.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlo Posted 1 september 2004 Report Share Posted 1 september 2004 Als ik naar MUZIEK luister heb ik nooit de neiging om te kijken hoe het op het forum is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts