Pjotr Posted 4 september 2004 Report Share Posted 4 september 2004 door dat platenspeler gedoe ben ik ook maar weer is meer plaatjes aant draaiengezellig en mooier ook en af en toe inclusief kampvuurgeluid heerlijk.......... elpee klinkt gewoon echt warmer en de tapedeck is ook schoon en werkend ook door hear een soort revival of the machines of the past Nou alleen nog een Commodore 64... He bah, dat ding met die rare floppen Dan liever een Sinclair ZX80, daar zat tenminste nog een cassette interface aan (erg audiofiel) en zo'n onmogelijk toetsenbord: Deze was ook geweldig, alleen al vanwege de naam en draaide een heus operating systeem CP/M, later gejat door Billy en omgedoopt in MS-DOS. Link to comment Share on other sites More sharing options...
smijnster Posted 4 september 2004 Report Share Posted 4 september 2004 Leuk om te lezen: Emotie in beeld Ook leuk voor de platendraaiert: Goede manieren in de omgang met grammofoonplaten Ik ben hevig ontdaan na het lezen van het artikel van de heer Kool. Volkomen van de kaart heb ik, na het bekijken van de gruwelijke scoopbeelden, mijn veronderstelde mooie spulletjes aan de kant gezet en mij wanhopig begeven naar de plaatselijke elektronica keten en daar een erg fraaie alles in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 5 september 2004 Report Share Posted 5 september 2004 U reageert te primair-emotioneel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 september 2004 Report Share Posted 5 september 2004 U reageert te primair-emotioneel Wel een mooi portret van de labiele audiofiel die alles wat anderen zeggen voor zoete koek aanneemt. Gelukkig kennen we Sander wel wat beter Maar het is wel waar dat hoe meer je van iets afweet hoe minder genieten het in sommige gevallen wordt. De componist Ton de Leeuw is een aantal jaren mijn baas geweest. De man wist zo ongelofelijk veel van muziek en muziekgeschiedenis dat hij alleen nog maar technisch kon luisteren (muzikaal gezien) zodat hij vrijwel niet meer emotioneel kon genieten van wat hij hoorde. Ieder noot en iedere maat werd geanaliseerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
smijnster Posted 5 september 2004 Report Share Posted 5 september 2004 U reageert te primair-emotioneel Wel een mooi portret van de labiele audiofiel die alles wat anderen zeggen voor zoete koek aanneemt. Gelukkig kennen we Sander wel wat beter Maar het is wel waar dat hoe meer je van iets afweet hoe minder genieten het in sommige gevallen wordt. De componist Ton de Leeuw is een aantal jaren mijn baas geweest. De man wist zo ongelofelijk veel van muziek en muziekgeschiedenis dat hij alleen nog maar technisch kon luisteren (muzikaal gezien) zodat hij vrijwel niet meer emotioneel kon genieten van wat hij hoorde. Ieder noot en iedere maat werd geanaliseerd. Beste Pjotr Met geluidsapparatuur is het denk ik als met muziek: je kunt blijven analyseren tot je een ons weegt, blijven wikken en wegen, je blind staren op partituren, je alle historische uitvoeringspraktijken eigen maken, ja zelfs je beroepen op jouw gelijk zoals we nu nogal eens meemaken in de muziek. Dat alles maakt je tot een vakman, niet een groot musicus. Er was maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tifosi Posted 6 september 2004 Report Share Posted 6 september 2004 Erik, ik heb sinds kort ook een draaitafel en wel een Technics SL-D3, gekocht voor 20 euri, hier heb ik op aanraden van audioselectief een AT95-E element onder geschroefd en goed afgesteld. Sinds ik weer in aanraking ben gekomen met vinyl, draai ik nagenoeg geen cd's meer. Het geluid van een LP vindt ik subliem t.o. een cd, het lijkt wel of ze bij de cd de ziel uit de muziek hebben gefilterd. Nu zullen vele zeggen, dat deze draaitafel geen topper is, maar hij speelt mijn gemodificeerde cd67 MKII totaal het bos in. Lekker blijven draaien met je Akai, het gaat erom dat je van je muziek geniet, en dat doe je, toch? gr Tifosi Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 6 september 2004 Author Report Share Posted 6 september 2004 nou, eerlijk gezegd hoor ik het verschil niet tussen een lp en een cd. ik bedoel dus , al zou mijn vrouw nu een lp opzetten (die ik net gewassen heb h Link to comment Share on other sites More sharing options...
smijnster Posted 6 september 2004 Report Share Posted 6 september 2004 nou, eerlijk gezegd hoor ik het verschil niet tussen een lp en een cd. Eric, Een compliment voor jouw cd speler of je draaitafel of jouw gehoor Of toch in een andere volgorde? Bij wat oudere (klassieke in mijn geval) opnamen hebben we bij de cd ook nog eens te maken met al dan niet geslaagde remasteringen. Het schijnt mode te zijn om uitstekende opnamen te moeten verbeteren. Met veel poeha zijn dat soort verbeterde opnamen op de markt gebracht, en we nemen voor het gemak de veronderstelde v Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 7 september 2004 Author Report Share Posted 7 september 2004 ha sander, nu we het even tussendoor over opname's hebben, vorige week heb ik de serie "jaap kronenburg speelt feike asma" 1 t/m 6 gekocht. opgenomen door aad van der waal in de grote kerk in maassluis. ik denk dat je hem wel kent koop ook eens zo'n cdtje uit die serie , echt schitterend . hierbij hoor ik trouwens wel verschil tussen een LP die ik heb van maassluis, en de cd van jaap kronenburg , maar dit ligt meer aan de opname dan aan het medium denk ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
smijnster Posted 7 september 2004 Report Share Posted 7 september 2004 ha sander, nu we het even tussendoor over opname's hebben, vorige week heb ik de serie "jaap kronenburg speelt feike asma" 1 t/m 6 gekocht. opgenomen door aad van der waal in de grote kerk in maassluis. ik denk dat je hem wel kent koop ook eens zo'n cdtje uit die serie , echt schitterend . hierbij hoor ik trouwens wel verschil tussen een LP die ik heb van maassluis, en de cd van jaap kronenburg , maar dit ligt meer aan de opname dan aan het medium denk ik Nou en of ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 7 september 2004 Author Report Share Posted 7 september 2004 ha sander, nu we het even tussendoor over opname's hebben, vorige week heb ik de serie "jaap kronenburg speelt feike asma" 1 t/m 6 gekocht. opgenomen door aad van der waal in de grote kerk in maassluis. ik denk dat je hem wel kent koop ook eens zo'n cdtje uit die serie , echt schitterend . hierbij hoor ik trouwens wel verschil tussen een LP die ik heb van maassluis, en de cd van jaap kronenburg , maar dit ligt meer aan de opname dan aan het medium denk ik Nou en of ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
smijnster Posted 7 september 2004 Report Share Posted 7 september 2004 ha sander, nu we het even tussendoor over opname's hebben, vorige week heb ik de serie "jaap kronenburg speelt feike asma" 1 t/m 6 gekocht. opgenomen door aad van der waal in de grote kerk in maassluis. ik denk dat je hem wel kent Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 8 september 2004 Author Report Share Posted 8 september 2004 die lp's kom ik even in rond snuffelen. misschien zaterdag as wel. ps: ben jij wel eens in maassluis geweest , sander ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
smijnster Posted 8 september 2004 Report Share Posted 8 september 2004 die lp's kom ik even in rond snuffelen. misschien zaterdag as wel. ps: ben jij wel eens in maassluis geweest , sander ? De laatste keer dat ik in Maassluis ben geweest was voor een orgelconcert door Ton Koopman. Prachtig was dat, en wat een mooi orgel. Na afloop kon iedereen Ton nog een handje geven en een praatje met Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 11 september 2004 Author Report Share Posted 11 september 2004 sjonge , vandaag weer een hoop lp's gescoord ik ben twee rommelmarkten afgeweest en ben weer heel wat leuks tegengekomen voor weinig geld. er waren 7 lp's bij die echt nieuw zijn , gewoon nog in het plastic! intussen zit ik al op 350 lp's waarvan 300 klassiek ik was me het apezuur met die disco antistat Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 september 2004 Report Share Posted 11 september 2004 sjonge , vandaag weer een hoop lp's gescoord ik ben twee rommelmarkten afgeweest en ben weer heel wat leuks tegengekomen voor weinig geld. er waren 7 lp's bij die echt nieuw zijn , gewoon nog in het plastic! intussen zit ik al op 350 lp's waarvan 300 klassiek ik was me het apezuur met die disco antistat Wascolist, of wascofiel....???? Tja platen.... daar moet je w Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 11 september 2004 Author Report Share Posted 11 september 2004 sjonge , vandaag weer een hoop lp's gescoord ik ben twee rommelmarkten afgeweest en ben weer heel wat leuks tegengekomen voor weinig geld. er waren 7 lp's bij die echt nieuw zijn , gewoon nog in het plastic! intussen zit ik al op 350 lp's waarvan 300 klassiek ik was me het apezuur met die disco antistat Wascolist, of wascofiel....???? Tja platen.... daar moet je w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 11 september 2004 Report Share Posted 11 september 2004 Ik heb ook gescoord: ongeveer 115 platen, allemaal uit de seventies. Gemiddeld genomen in uitstekende staat met gave hoezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 11 september 2004 Report Share Posted 11 september 2004 nou, eerlijk gezegd hoor ik het verschil niet tussen een lp en een cd. ik bedoel dus , al zou mijn vrouw nu een lp opzetten (die ik net gewassen heb h Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 12 september 2004 Report Share Posted 12 september 2004 Ik heb ook gescoord: ongeveer 115 platen, allemaal uit de seventies. Gemiddeld genomen in uitstekende staat met gave hoezen. Erik: ik ben twee rommelmarkten afgeweest en ben weer heel wat leuks tegengekomen voor weinig geld. er waren 7 lp's bij die echt nieuw zijn , gewoon nog in het plastic! intussen zit ik al op 350 lp's waarvan 300 klassiek Dat wassen is nog tot d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 12 september 2004 Report Share Posted 12 september 2004 Dat wassen is nog tot d Link to comment Share on other sites More sharing options...
munkie Posted 12 september 2004 Report Share Posted 12 september 2004 Ehhmmm Eric (en de rest), er was een tijdje geleden op Vinyl Asylum een topic over de vinyl gekte in relatie tot het Huwelijk. Bleek dat diverse Amerikaanse "inmates" in een echtscheiding waren geraakt door hun vinyl ziekte... Ik ben zelf ongeneeslijk alleenstaand maar ik dacht ik meld het maar even... Groetjes Freek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 12 september 2004 Report Share Posted 12 september 2004 sjonge , vandaag weer een hoop lp's gescoord ik ben twee rommelmarkten afgeweest en ben weer heel wat leuks tegengekomen voor weinig geld. er waren 7 lp's bij die echt nieuw zijn , gewoon nog in het plastic! intussen zit ik al op 350 lp's waarvan 300 klassiek Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 13 september 2004 Author Report Share Posted 13 september 2004 Maarten (Die best wel eens de betonnixen wil horen) dan moet je nog even wachten maarten want alleen de onderkant is nog maar af , ps: de esl's waar ik op het moment mee speel zullen NOOIT het veld ruimen voor de betonnixen hoor, want het lukt een conus nooit zo'n geluid neer te zetten als een esl neemt niet weg dat een betonnen conus project hartstikke leuk is natuurlijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 15 september 2004 Report Share Posted 15 september 2004 (...) de esl's waar ik op het moment mee speel zullen NOOIT het veld ruimen voor de betonnixen hoor (...) Beste Erik, Nou, dan ga je voortaan toch lekker orgelluisteren bij je pappie en mammie, in hun 8 x 12 m kamer, via hun basbestendige electrodynamische luidsprekers? http://www.hear.nl/forums/index.php?showtopic=5707&st=30& Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts