carl Posted 31 oktober 2008 Report Share Posted 31 oktober 2008 Bij mijn computer heb ik een Thorens 160 met Denon 160 element op Quad 34/306. Ik heb nu twee keer gehad dat het linkerkanaal het heel zacht doet. Vandaag de mono aangezet en vervolgens links/rechts normaal. Mono uit en het probeem kwam terug. Het probleem zit dus niet bij de LS. Vervolgens de CD speler aangezet om even te kijken of het probleem in de draaitafel zat en wat let mijn verbazing terwijl de Thorens nog speelde deed het linker kanaal het weer. Waar zou mijn probleem kunnen zitten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 31 oktober 2008 Report Share Posted 31 oktober 2008 Bij mijn computer heb ik een Thorens 160 met Denon 160 element op Quad 34/306. Ik heb nu twee keer gehad dat het linkerkanaal het heel zacht doet. Vandaag de mono aangezet en vervolgens links/rechts normaal. Mono uit en het probeem kwam terug. Het probleem zit dus niet bij de LS. Vervolgens de CD speler aangezet om even te kijken of het probleem in de draaitafel zat en wat let mijn verbazing terwijl de Thorens nog speelde deed het linker kanaal het weer. Waar zou mijn probleem kunnen zitten? Verwissel links en rechts eens aan de phono ingang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 1 november 2008 Report Share Posted 1 november 2008 Vandaag de mono aangezet en vervolgens links/rechts normaal. Normaal, maar wel in mono Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 1 november 2008 Report Share Posted 1 november 2008 Plugjes ingang, schuifjes op het element, en anders de inganskeuze. Dat gebeurt met CMOS schakelaars in een IC HEF4066, die willen nog wel eens lastig doen. Vaak merk je dan ook dat de knopjes slecht reageren. Ik heb wel gevallen meegemaakt dat een grondige reiniging van de print (ook die achter de frontplaat) wonderen deed. Maar check eerst de pluggen, kabel en element aansluitingen maar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 november 2008 Author Report Share Posted 1 november 2008 Ik ben begonnen de elementhouder eraf te halen, de aansluitingen te controleren en alles goed schoon te maken met contactspray (de alcohol was op). Vandaag geen probleem. Vervolgens ga ik de volgende keer de aansluitingen verwisselen. Is overigens het vervangen van de bekabeling in zo'n Thorens een "big deal", wat zou zoiets kosten. Jullie horen nog van me. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 1 november 2008 Report Share Posted 1 november 2008 Bij mijn Thorens 160 MkII zijn de contacten in de arm niet echt lekker meer. Ik heb vandaag bij ketelaar het advies gekregen deze te vervangen en dan meteen de koppeling die in de arm zit vast te zetten zo dat de bekabeling daar niet meer onderbroken wordt en deze direct tot aan de tulp busjes aan de achter zijde van de dt door loopt. De bekabeling in mijn geval Vd Hul kost ongeveer Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 3 november 2008 Author Report Share Posted 3 november 2008 Houdt me op de hoogte Kappa, zeer interessant ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts