Jump to content

De cd moet zijn meerdere erkennen

mumsoft
 Share

Rippen of tweaken of niets doen?  

77 members have voted

1. 1. Rippen is beter dan welke tweak dan ook

• Ja hoor, heb ik al gedaan
      12
    • Ja hoor, maar mij niet gezien
      3
    • Ja, en ik ga het ook doen
      4
    • Nee hoor, mijn cd-speler is WEL beter
      10
    • Nee hoor, je moet mijn getweakte cd's eens horen!
      0
    • Misschien, maar ik ben tevreden
      11
    • CD? Wel eens van PLATEN gehoord?
      24
    • Ik wacht tot de prijzen zakken
      4

Recommended Posts

tja mum...zo gaat dat hier tegenwoordig.

spelling is heilig. daarom praat ik liever. de computer op mijn werk heeft spellingscorrectie B) gelukkig

(...) daarom praat ik liever (...)

Beste m44,

Dat doe je vast ook veel beter dan schrijven!

Ongetwijfeld spreek jij altijd in heldere, goedlopende zinnen!

Je gebruikt steeds de juiste woorden en je weet tijdens gesprekken een positieve, open relatie met je gesprekspartner op te bouwen en te onderhouden! Zo voorkom je dat de conversatie ontaardt in een kift- en scheldpartij...

Wat vreselijk jammer dat wij het hear nooit zullen kunnen horen... :rolleyes:

Als jij praten zo veel prettiger vindt dan schrijven, waarom beperk jij je dan niet daar toe? ^_^

idd al pratend kom ik er met iedereen wel uit.

echter....ik zit met zo'n hobby waar ik graag over babbel. dat moet helaas al schrijvend.

jammer

Mag ik ook over mijn harddisk-speler schrijven? Zo ja, lees verder:

[...]

Mijn conclusies:

1. In de prijsklasse van enkele duizenden Euro's is de CD inferieur aan LP en HD.

2. De beste prijs/kwaliteit heeft LP.

3. Ik ben heel blij met mijn HDX.

Ha, eindelijk iemand met de Naim HDX.

Ik zou zo graag willen weten wat die nu kan doen voor klassieke muziek, dwz qua tagging en losweken van een compositie uit een cd, en samenvoegen van cd's tot

Ach ja, als het gaat om die teringherrie die jij concerten noemt, dan maakt het natuurlijk geen fluit uit. :rolleyes:

Maar ik ga naar van die delicate klassieke concerten; daar horen geen afleidende geluiden bij. b015.gif

Ik ga niet enkel naar concerten met, wat jij "teringherrie" noemt, ik ga ook geregeld naar jazzconcerten (of noem je dat ook teringherrie?), waar zelfs nog stillere passages in voorkomen dan bij klassiek. ;)
Je volgt het niet helemaal, maar Mozart in Japan is in de stadgsgehoorzaal het Stedelijk Concertgebouw Leiden.

M :ph34r: rc

Natuurlijk wist ik dat het een concert in de Stadsgeengehoorzaal het stedelijk Concertgebouw Leiden was, maar Mozart in Japan lijkt heel ver weg als je het zo schrijft. :P:lol:

of dat mag lijkt me afhankelijk van de relatie die je hier met iemand hebt opgebouwd.

ik kan tegen buizenbart of andre kel andere dingen zeggen dan tegen ...............tja vul zelf maar in ;)

Ik kan wat hebben van Marc (en nog een hele boel forumleden) hoor. Marc is een aardige kerel, met goede bijdragen op het forum, die ik nog nooit heb zien/horen zuigen, drammen of doelbewust de sfeer verpesten, en dat zal hij volgens mij ook nooit gaan doen. ;)

of dat mag lijkt me afhankelijk van de relatie die je hier met iemand hebt opgebouwd.

ik kan tegen buizenbart of andre kel andere dingen zeggen dan tegen ...............tja vul zelf maar in ;)

Ik kan wat hebben van Marc (en nog een hele boel forumleden) hoor. Marc is een aardige kerel, met goede bijdragen op het forum, die ik nog nooit heb zien/horen zuigen, drammen of doelbewust de sfeer verpesten, en dat zal hij volgens mij ook nooit gaan doen. ;)

amen ;)

Ik heb een goede 7.1 opstelling geprobeerd (ruim 2 jaar in huis gehad), maar werd daar echt niet vrolijk van.

Bij Diana Krall - Live in Paris bijvoorbeeld hoor je de vleugel rechts achter je staan, de drummer op de tafel vlak voor je, de gitarist ergens links achter de speaker en de bassist lijkt geplet te zijn door een stoomwals. Die word zo groot afgebeeld dat het lijkt of hij de hele ruimte beslaat.

Zo kan ik nog wel een heel aantal voorbeelden geven waarbij het met een 7.1 opstelling voor geen kante klopt.

7.1 slaat voor audio werkelijk nergens op.

7 kanalen is vioor muziek ook niet echt nodig, je kunt al heel wat bereiken met 4 kanalen (de center is voor muziek nl ook niet zo relevant). 4 midsize monitors die vanaf 60 Hz weergeven en 1 of meerdere subs voor het gebied daaronder, daar moet je heel wat mee kunnen bereiken.

(Dooddoener) Mits er een kundige opname technicus aanwezig was. Midden tussen de artiesten zitten is ook niet mijn ding. De achter (zij) kanalen horen niet op te vallen.

Bij Diana Krall - Live in Paris bijvoorbeeld hoor je de vleugel rechts achter je staan, de drummer op de tafel vlak voor je, de gitarist ergens links achter de speaker en de bassist lijkt geplet te zijn door een stoomwals. Die word zo groot afgebeeld dat het lijkt of hij de hele ruimte beslaat.

Mvg. Miracle.

Klopt helemaal... rampzalige instrumenten verdeling.

Zo is het met surround opnamen maar al te vaak. Verdeel de boel over de diverse kanalen en "de mensen" vinden het mooi. Er zijn wel mooie surround opnamen, maar die zijn schaars en bovendien moet je installatie dan perfect zijn opgesteld en afgeregeld. Bovendien is de hotspot zo mogelijk nog kleiner dan bij stereo.

Ik heb slechts

Bloos.

Jazzmuziek noem ik geen teringherrie hoor. Het was maar om aan te geven dat een concert zoals bv hier in de Quibus of de X of het LVC niet van dien aard is dat iedereen geacht wordt zijn mond te houden en dat het dan ook geen moer uitmaakt of er wordt geniest of gehoest. Dat is in scherpe tegenstelling met zo'n klassiek concert, waarin je geacht wordt met al je aandacht naar de muziek te luisteren.

Ik neem aan dat jij het ook wel fijner vind om thuis in stilte naar muziek te kunnen luisteren, zonder dat er "Dri

Dat is een aardig citaat, in m44's onderschrift:

"If you can't answer a man's arguments, all is not lost; you can still call him vile names."

- Elbert Hubbard.

Nee oorsmeer, jij krijgt geen enkel antwoord meer van mij.

Ik ben blij dat enkelen wel de moeite hebben genomen op een normale wijze te antwoorden.

spelling is heilig. daarom praat ik liever. de computer op mijn werk heeft spellingscorrectie B) gelukkig

Ja eh wat nou.

De computer thuis ni

Ja eh wat nou.

De computer thuis ni

Gewoon thuis een Nederlands woordenboek downloaden voor de browser die je daar gebruikt. Ik meende dat je het fijn vond dat je op je werk spellingscontrole hebt. En kennelijk thuis dus niet.

M :ph34r: rc

nee

het maakt mijn werk een stuk gemakkelijker. en terecht dat men daar spelling enige waarde toekent.

hier op een openbaar forum waar mensen voor hun plezier komen afrekenen op spelling...............

we hebben allemaal onze talenten en valkuilen. spelling , ontleden van zinnen en kofschip wil er bij mij niet in.

aan de andere kant hoef ik je maar aan te kijken en ik weet wat voor vlees ik in de kuip heb en hoe je je voelt.

maar ja daar kan ik hier weinig mee. maar dat iemand hier niet lekker uit de verf komt zegt weinig over zijn verdere vaardigheden.

maar goed

genoeg hierover

als je hoogte wil zien ben je welkom in Delft. ik kreeg eens het commentaar van iemand 'ik verrek mijn nek hier, moet omhoog kijken naar de zangeres' :D

groet

Om bang van te worden.

Nee een zangeres cq zanger tegen het plafond gepositioneerd is niet mijn ding.