Jump to content

De cd moet zijn meerdere erkennen

mumsoft
 Share

Rippen of tweaken of niets doen?  

77 members have voted

1. 1. Rippen is beter dan welke tweak dan ook

• Ja hoor, heb ik al gedaan
      12
    • Ja hoor, maar mij niet gezien
      3
    • Ja, en ik ga het ook doen
      4
    • Nee hoor, mijn cd-speler is WEL beter
      10
    • Nee hoor, je moet mijn getweakte cd's eens horen!
      0
    • Misschien, maar ik ben tevreden
      11
    • CD? Wel eens van PLATEN gehoord?
      24
    • Ik wacht tot de prijzen zakken
      4

Recommended Posts

ik hoor in alle fatsoenlijk opgenomen CD's hoogte. probeer eens Laura Fygi, CD 'bewitched' nummer 1 : stem ruim boven de luidsprekers (en er iets achter) piano duidelijk lager. Of Neil Young 'unplugged' nr 2 en nr 3, stem hoog, mondharmonica net onder de stem en gitaar weer wat lager. Zoals het in werkelijkheid ook was.

groet

Mag ik ook over mijn harddisk-speler schrijven? Zo ja, lees verder:

[...]

Mijn conclusies:

1. In de prijsklasse van enkele duizenden Euro's is de CD inferieur aan LP en HD.

2. De beste prijs/kwaliteit heeft LP.

3. Ik ben heel blij met mijn HDX.

Ha, eindelijk iemand met de Naim HDX.

Ik zou zo graag willen weten wat die nu kan doen voor klassieke muziek, dwz qua tagging en losweken van een compositie uit een cd, en samenvoegen van cd's tot

Off topic maar toch. Eigenlijk raar dat oer audiofielen zoveel waarde hechten aan plaatsing, maar multi channel is nooit een succes geworden onder hen... Toch kan een goede 5 of 7 kanaals opstelling een veel realistischer geluidsbeeld geven (als de opname goed is natuurlijk). Ga maar eens bij Polyhymnia luisteren.

Is de audiofiel conventioneel of is het gewoon te duur?

Off topic maar toch. Eigenlijk raar dat oer audiofielen zoveel waarde hechten aan plaatsing, maar multi channel is nooit een succes geworden onder hen... Toch kan een goede 5 of 7 kanaals opstelling een veel realistischer geluidsbeeld geven (als de opname goed is natuurlijk). Ga maar eens bij Polyhymnia luisteren.

Ik heb een goede 7.1 opstelling geprobeerd (ruim 2 jaar in huis gehad), maar werd daar echt niet vrolijk van.

Bij Diana Krall - Live in Paris bijvoorbeeld hoor je de vleugel rechts achter je staan, de drummer op de tafel vlak voor je, de gitarist ergens links achter de speaker en de bassist lijkt geplet te zijn door een stoomwals. Die word zo groot afgebeeld dat het lijkt of hij de hele ruimte beslaat.

Zo kan ik nog wel een heel aantal voorbeelden geven waarbij het met een 7.1 opstelling voor geen kante klopt.

7.1 slaat voor audio werkelijk nergens op.

Met films is het leuk, zo'n 3D geluidsbeeld, maar zolang we nog geen 3D kunnen kijken vind ik het ook nog steeds nergens op slaan.

Ik heb films meegemaakt waar een vliegtuig van links naar rechts over het beeld vloog, maar het geluid deed denken dat het vliegtuig van rechts achter naar links voor over kwam. Vaudtje in de opname, maar wel te belachelijk voor woorden. Ik was dan ook direct klaar met die film kijken, en ook dit is slechts

Guest tubejack
Bij een veel te lage afsluitweerstand gaat de fut er uit, dat staat sowieso vast.

Volgens mij heeft een Ace een interne weerstand van 12 Ohm en zou de afsluitweerstand dus ruim boven de 100 Ohm moeten liggen en zit je met 200Ohm zeker in de veilige zone.

Ha fijn, iemand die reageerd :)

Kraus, ik had vanmiddag al een testje gedaan, ik heb i.d.d. ergens gelezen dat je die weerstand

ook weer niet te klein moet kiezen. Met 100ohm hoor ik geen snelheids verschil met dezelfde opname op CD.

Het is lekker levendig. Dat met die VU-meter is een leuke tip, ik kwam een oud topic van je tegen waarbij je dit ook

deed.... maar dan moet ik eerst een tapedeck regelen.

Ook MC dus- maar af te sluiten op 47kOhm is geen echte wijsheid.

Mee eens en om het nog complexer te maken, hangt het m.i. ook nog van de opbouw van de phono-pre af.

Met zo'n trafotje loop je het risco op opslinger verschijnselen vroeger noemde ze dat "ring ring" een Fet of

opamp ingang heeft dit probleem natuurlijk niet .....

Ik ga zeker verder experimenteren of ik een optimum kan krijgen, maar dit is al niet verkeerd :)

Groet,

Jack

Ik heb een goede 7.1 opstelling geprobeerd (ruim 2 jaar in huis gehad), maar werd daar echt niet vrolijk van.

Bij Diana Krall - Live in Paris bijvoorbeeld hoor je de vleugel rechts achter je staan, de drummer op de tafel vlak voor je, de gitarist ergens links achter de speaker en de bassist lijkt geplet te zijn door een stoomwals. Die word zo groot afgebeeld dat het lijkt of hij de hele ruimte beslaat.

Had je de juiste speakers wel op de juiste kanalen aangesloten? :P:D

Ook ik heb hele fraaie 5.1 gehoord, waar alles wel mooi realistisch op zijn plaats stond. Maar het is niet mijn ding of mijn manier van naar muziek luisteren.

;)

A.s. dinsdag naar Mozart in Japan, afwachten maar.

Je gaat toch niet helemaal op de fiets naar Japan neem ik aan.... :lol::lol:

Sterkte tijdens dat concert.

Ik kan me gelukkig niet ergeren aan mensen die niezen of kuchen of hun voeten een keer verzetten. Dan zou ik niet meer naar concerten gaan als ik daar last van had. ;)

Ach ja, als het gaat om die teringherrie die jij concerten noemt, dan maakt het natuurlijk geen fluit uit. :rolleyes:

Maar ik ga naar van die delicate klassieke concerten; daar horen geen afleidende geluiden bij. b015.gif

Je volgt het niet helemaal, maar Mozart in Japan is in de stadgsgehoorzaal het Stedelijk Concertgebouw Leiden.

@topicstarter, S

of dat mag lijkt me afhankelijk van de relatie die je hier met iemand hebt opgebouwd.

ik kan tegen buizenbart of andre kel andere dingen zeggen dan tegen ...............tja vul zelf maar in ;)

Daarvoor ging-ie te langzaam. En was het geluid ook veel te hard, want dit ding kwam laag over. Dat doet zo'n sleep-ding niet.

Nu had Menno verteld dat het een Heli was, dus dan hoor je ook een Heli, he. Die dingen hoort een mens nu eenmaal dagelijks, maar niet heus.

Dit is heel erg, maar ik heb het ome Menno even gevraagd: 'ja , ik maakte een vergissing. Het is een klein vliegtuigje, Czesna (als ik het goed schrijf) volgens de kenners.'

En dat was dus wel bij het kabelvergelijk.

En nu maar weer on-topic :rolleyes: