carl Posted 1 november 2008 Report Share Posted 1 november 2008 Ik moest mijn dochter vandaag ophalen op het vliegveld in Weeze. In de buurt hield de AAA http://www.aaanalog.de/index.htm een analoge show en ik ben er dus maar even langs gegaan. Voor wie het niet weet is de AAA een Duitse vereniging die het analoge kultuurgoed ondersteunt en bevordert . De show had dan ook een geheel ander karakter dan bijvoorbeeld de VAD die de commerciele belangen van haar leden ondersteunt. Niet dat er geen commerciele partijen op de show waren, maar dat waren kleine firma's. Daarnaast had de vereniging zelf ook wat kamers waar lezingen over mikrofoons, demonstaties e.d. werden gegeven. Wat op de show aan analoog te zien was grensde aan het ongelooflijke. Die hotels hebben vaak vitrine kasten met parfums erin e.d. Hier waren het klassieke armen in alle soorten en maten. Veel Micro Seiki, maar ook diversen Grace armen, SEAC en nog veel meer. Henk had een keer een Garrard met een onbekende houten arm erop. Ik denk dat het NEAT was van de Japanse Broadcasting. Een paar kamers verder werkelijk heel veel klassieke Draaitafels, Thorens 124 en 126, Garrard, Denon en nog een boel onbekenden (en ik lees alles over draaitafels). Waar mee gedemonstreerd werd kende ik de helft ook niet van. Sommige werkelijk prachtig maar toch ook veel "planken" met iets erop. Ik heb ook de meest bizarre audio belevenis meegemaakt. De eerste kamer waarin ik kwam stond een Audio Stone platenspeler met Tahis arm (schitterend ding). http://www.pythagor.as/. Zoals je kan zien is de draaitafel geintgreerd met de tafel en volgens de dealer schokvrij. Vervolgens dacht ik dat hij me aanviel want hij begon te schoppen maar gelukkig tegen de tafel en vervolgens gaf hij een klap op de spelende (!)plaat. Die plaat bleef gewoon spelen alsof er niks aan de hand was, echt ongelooflijk. Ik zal nog even nadenken of er wat leuk te vertellen is behalve de plaat van Max Roach die ik kocht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 1 november 2008 Report Share Posted 1 november 2008 Hoi Carl Leuk verslag, blijft toch altijd mooi die analoge techniek zo. Dat moet wel een behoorlijk zware tafel geweest zijn als je daar tegen kan schoppen en slaan zonder dat het overslaat of iets dergelijks Groetjes George. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 2 november 2008 Report Share Posted 2 november 2008 Er zit aardig wat graniet (?) in die tafel.. Kl Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 november 2008 Author Report Share Posted 2 november 2008 Ik vind het altijd erg moeilijk op die beurzen. Vaak muziek die je niet kent en voor de rest alles anders aan apparatuur en akoustiek. Ik zal nog even opzoeken wat voor een apparatuur allemaal was aangesloten maar het klonk zeker niet slecht. De beste set die ik heb gehoord was er overigens een van Audionote. Die vond ik in NL altijd tegenvallen. Jammergenoeg had ik niet al te veel tijd omdat ik naar het vliegveld moest. Volgend jaar ga ik zeker weer en niet meer na de VAD. dit is veel leuker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts