boy2 Posted 13 februari 2002 Report Share Posted 13 februari 2002 Hallo allemaal. Sinds gisteren ben ik de trotse bezitter van een heuse Meridian 508.24 uit '99. Wat een geweldige machine zeg. Alsof ik al jaren een bril nodig had, maar dat niet wist, en nu heeft iemand die op mijn neus, herstel, oren gezet. De overgang die ik gemaakt heb qua CD speler is groot: ik had een Marantz CD-75, nieuw gekocht in '88 ofzo, en heb nu dus die Meridian. Hoewel het geluid idioot veel beter klinkt, valt me toch Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 14 februari 2002 Report Share Posted 14 februari 2002 Boy, Ik heb dezelfde CD-speler, maar heb absoluut geen gebrek aan laag. Het is eerder 'gecontroleerd' en beschaafd te noemen. De Meridian heeft een beetje het imago van een 'laid-back' casu quo weinig indringerige CD-speler te zijn. Voor mij absoluut geen probleem, omdat dit luistermoeheid absoluut vermijdt. Overigens is er met kabels en plaatsing van de speakers natuurlijk heel wat te doen aan het geluidsbeeld, dus ook het laag. De Meridian is daarnaast een hele makkelijke speler, die zeer goed error- bestand is en zelfs de meest beschadigde CD's probleemloos afspeelt. Complimenten tenslotte voor je keuze en heel veel luisterplezier gewenst! Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc Posted 16 februari 2002 Report Share Posted 16 februari 2002 heb zelf ook enkele weken geleden (waarschijnlijk) een van de laatst verkrijgbare (nieuw althans) exemplaren gekocht en kan me helemaal aansluiten bij Theo. Deze speler laat je enorm van de muziek genieten en veroorzaakt absoluut geen luistermoeheid. Komt dicht in de buurt van een (goede) platenspeler. groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 17 februari 2002 Report Share Posted 17 februari 2002 Ik heb sinds een paar weken een 507. De 508 ken ik niet, de 506 heb ik vrij vaak kunnen beluisteren. Ik moet zeggen dat Meridian waanzinnig mooie spelers maakt. De dynamiek die van deze spelers uitgaan is enorm. Het verbaasd mij dan ook best wel dat er vrij weinig over dit merk geschreven wordt. Enno Link to comment Share on other sites More sharing options...
theovisser Posted 5 maart 2002 Report Share Posted 5 maart 2002 Geplaatst door Enno: Het verbaasd mij dan ook best wel dat er vrij weinig over dit merk geschreven wordt. Enno Grijp je kans: ik heb zelf een 506.24 en ben erg benieuwd hoe je het verschil met de 507 ervaart! gr, Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 5 maart 2002 Report Share Posted 5 maart 2002 Helaas Theo, Ik ben meer een luisteraar dan een schrijver. Ik zal toch een korte poging wagen. De 506.24 en de 507 zitten klankmatig heel dicht tegen elkaar aan. De 507 lijkt iets gedetailleerder te zijn. Er is wat meer hoog en wat minder laag aanwezig in de 507. Verder zijn beide spelers een oase van rust, enorm dynamisch en geschikt voor alle soorten muziek (niet geprobeerd met country/western en hard-rock, daar krijg ik enorme jeuk van). Ik ben absoluut a-technisch dus verschillen als CD-ROM drives en conventionele loopwerken zeggen mij heel weinig, de muziek moet voor zich spreken. Al met al ben ik van mening dat de 507 een waardige opvolger is van de 506.24. Ondanks dat ik geen voorstander ben van de Meridian vormgeving is het toch heel aardig eens een fabrikant te zien die een duidelijk eigen design heeft en dat ook langer dan 6 maanden aanhoudt. Enno Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin R Posted 9 maart 2002 Report Share Posted 9 maart 2002 Inderdaad geweldige speler de 506.24 Ik heb hem twee weken op proef thuis gehad, Klinkt zeer ruimtelijk, de muziek klinkt meer op een afstand dan bij de meeste andere spelers, maar toch kun je alle details blijven volgen, een beetje zoals in de concertzaal. Bij sommige opnamen pakt het iets minder uit, een beetje te veel holle ruimte, alsof een de opname in een douchecel is gemaakt. Bovendien was de 506 nu goedkoper te krijgen, vanwege opvolger 507. Ik heb de 507 nog niet kunnen beluisteren, maar ben nieuwsgierig. Inmiddels is de Meridian terug naar de winkel en heb ik nu een Arcam cd 23 op proef. Ook van deze speler ben ik onder de indruk. Ik zal proberen de vershillen met de Meridian weer te geven; de Arcam heeft een minder ruimtelijk geluidsbeeld, is wat directer, maar dat hoeft niet altijd een nadeel te zijn. De Meridian klinkt meer gepolijst, de Arcam kan meer bijten als het moet, want het hoog van de Arcam is onovertroffen wonderschoon. De speler geeft geen krimp bij harde s of ts klanken, en ook een uithalende sopraan doen je oren niet samentrekken. De Arcam klinkt iets warmer en verder lijkt de Arcam dynamischer, inderdaad lijkt, want ook de 506 is zeer dynamisch maar valt daar minder op, vanwege ruimtelijkheid ?? Al met al een moelijke keuze, is er geen mix van deze twee spelers te koop? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts