buizenbart Posted 5 november 2008 Report Share Posted 5 november 2008 Naar aanleiding van het 'streaming audio'-topic vroeg ik me ineens af hoe de ervaringen zijn met de pc als opnameapparaat. Zelf ben ik er (nog) niet aan toegekomen om mijn pc aan de audioset te hangen, maar ik ben er ooit wel aan begonnen om mijn minidiscjes over te zetten. Als je op audiofreaks kijkt zie je dat een hoop mensen nog regelmatig met zelf opnemen bezig zijn, daar vooral met bandrecorders, maar zijn er mensen die b.v. concerten van de radio opnemen met de computer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 november 2008 Report Share Posted 5 november 2008 Ja, ik neem regelmatig de streams van de zaterdagmiddag/zondagmiddag matinee van R4 op. Zitten soms verrassend leuke en mooie dingen tussen. Heel vaak zijn die via "Uitzending gemist" ook nog wel terug te halen maar dan in lagere resolutie (96 kb/s) Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 5 november 2008 Author Report Share Posted 5 november 2008 Ik had meer analoog in gedachten, maar het gaat om alle ervaringen: oja, streams opnemen kan natuurlijk ook Hoe doe jij dat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 november 2008 Report Share Posted 5 november 2008 Hoe doe jij dat? Met WM Recorder: http://www.wmrecorder.com/ P.s. Verwacht binnenkort de EMU Tracker pre USB converter aan de tand te kunnen voelen en dan ga ik denk ik ook wel analoog opnemen op HD. Te beginnen met mijn collectie op tape, waar een aantal unieke eigen opnamen tussen zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 7 november 2008 Report Share Posted 7 november 2008 Zijn er eigenlijk tuner insteekkaarten voor de PC, zonder TV, geen USB? Met fatsoelijke software om e.a. op te nemen. Zijn er eigelijk ooit casettedecks geweest die je kon programmeren zoals een videorecorder? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 7 november 2008 Report Share Posted 7 november 2008 Zijn er eigenlijk tuner insteekkaarten voor de PC, zonder TV, geen USB? Met fatsoelijke software om e.a. op te nemen. Die zijn er in het ISA tijdperk wel geweest, voor PCI heb ik ze nooit gezien. Zijn er eigelijk ooit casettedecks geweest die je kon programmeren zoals een videorecorder? Niet direct. Maar er waren wel decks die je zo kon instellen dat als je hem op een tijdklok aansloot hij meteen op record sprong en begon op te nemen als ie netspanning kreeg. Hoezo ben je van plan om weer op cassette op te gaan nemen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 7 november 2008 Report Share Posted 7 november 2008 Hoezo ben je van plan om weer op cassette op te gaan nemen? neen, dat niet hoewel ik het cassetTe medium voor met name hoorspelen ideaal vind. Je kunt gewoon midden in een tekst stoppen met luisteren en er de volgende dag mee verder gaan. 'K heb in het verleden honderden bandjes met live radio concerten opgenomen, wachtend met de vinger op de opname toets tot het eindelijk begon en vroeg me gewoon af of het makkelijker had gekund. Nu met de PC kan dat, VCRadio lijkt een leuk programma en het ondersteund een aantal radio kaarten, die inderdaad (nog) blijken te bestaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 7 november 2008 Report Share Posted 7 november 2008 Nu met de PC kan dat, VCRadio lijkt een leuk programma en het ondersteund een aantal radio kaarten, die inderdaad (nog) blijken te bestaan. Ik heb zelf destijds "Radiator" gebruikt voor mijn RadioTrack ISA radiokaartje. Werkte erg goed en is gratis. Kon ook opnemen op een bepaalde tijd maar daarvoor moest je wel je PC aan laten staan: http://www.fortunecity.com/meltingpot/regent/438/ Ja, ik heb ook nog erg veel op cassette staan wat ik digitaal wil archiveren. Die bandjes lopen toch terug in kwaliteit met de tijd. Alleen nu nog de tijd er voor vinden..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts