rienberends Posted 5 november 2008 Report Share Posted 5 november 2008 Heb alweer een hele tijd mijn Mus.Fid. trio :2 keer MA -50x mono en 3A-X pre op passief staan. De 3AX heeft nml. een active en een passive line out. Was met kabels aan het klooien en dacht : Kom ,ik zet hem weer eens op active.Grote schrik na een uur luisteren.WAT een NERVEUS geluid. Passief gebruik:10/11 uur stand lekker :luid maar rustig. Actief gebruik:9 uur stand:Bijna irritant, te vergelijken met een uur luisteren naar Stevie Wonder.Niks ten nadele van S.W.,maar sommige audiofielen zullen het vergelijk misschien begrijpen. Vraag: Wat is de veroorzaker van dit nerveuze geluid? Mijn speakers ,te weten Synthese Floating (2 weg baseflex)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 5 november 2008 Report Share Posted 5 november 2008 Nu ja, er komt een brok electronica extra tussen. Daarin gebeurt het een en ander, en dat kan soms hoorbaar worden. Als je het met een passieve regelaar afkunt, zoveel te beter. Is ook mijn favoriete methode. Wel worden de kabel-eigenschappen dan belangrijker! Link to comment Share on other sites More sharing options...
rienberends Posted 5 november 2008 Author Report Share Posted 5 november 2008 Kabels tussen voor en eind zijn Burmester copper 50 cm. Voor fanatieke audiofielen misschien niet de allerbeste. Hou me aanbevolen voor betere/andere/verrassende/spectaculaire interlinks"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 5 november 2008 Report Share Posted 5 november 2008 Sommigen vinden een passieve pre wat futloos klinken (kan komen door hoog afval bij te lange kabels). Mischien ben je gewoon aan het "passieve" geluid gewend. http://www.dact.com/html/passive_preamp.html edit. In jouw geval lijkt me die 50 cm niet te lang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 5 november 2008 Report Share Posted 5 november 2008 Als de waarde van de passieve regelaar niet te groot is en de eigen-capacieit van de kabel niet te groot, dan ligt dat hoog-kantelpunt ver genoeg weg. 50 cm lijkt me geen probleem te vormen, tenzij MF een potmeterwaarde van 500 kohm heeft gebruikt (en dat hebben ze niet ). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts