Jump to content

download

m44
 Share

Recommended Posts

op welke site kan ik makkelijk gratis heel diverse zaken downloaden.

ik ga een muziekquiz maken met allerlei fragmenten van muziek en tv tunes. ( je weet wel 30 sec laten horen en dan raden wie artiest en hoe nr heet enz)

is voor de groep waar ik werk. dus veel populaire muziek maar er zitten ook folk en jazz liefhebbers bij.

maar dan moet ik dus veel gratis liedjes hebben.

en evt een dvd branden met foto's of korte filmpjes.

ik dacht deze vraag al gesteld te hebben maar ik heb em vergeten te bevestigen of een mod heeft hem weggehaald?

dan hoor ik het graag nl.

Ik zou in geen geval Limewire aanraden. Het Gnutella netwerk stikt van de spy-, mal- en adware en andere virussen. De gedownloade data is vaak corrupt en binnen de kortste keren heb je een trojaans paard in huis.

Redelijk veilig kun je idd wel van een bittorrent client downloaden. Wil je daar geen apart programma voor installeren, dan kun je de dingen ook wel met een geschikte internetbrowser binnenhalen. Opera kan dat bijvoorbeeld. Je zoekt je nummer gewoon via Google met Opera en Opera biedt gelijk de downloadmogelijkheid aan.

Bovendien is Opera ook nog eens nauwelijks gevoelig voor misselijkmakende pop-ups en aanvallen van buitenaf via trojanen e.d. O ja, het is ook nog eens gratis ;)

Ik moet wel even opmerken dat het allemaal illegaal is, dat downloaden via een torrent-, edonkey- of Gnutellaclient, maar dat wist je vast al ;)

bedankt allemaal.

ik had nog niks geinstalleerd. ik was ook wel wat huiverig voor lime wire.

illegaal? dan doen we het maar niet huh B)

Dit is een vrij recente uitspraak (juni 2008) m.b.t. downloaden:

"De rechter merkte in zijn oordeel op dat het downloaden van een illegale bron een illegale daad is."

"Volgens de woordvoerder van de NVPI hoeft de consument zich niet direct zorgen te maken, want bij de NVPI is het geen staand beleid om individuen aan te pakken, nog afgezien van het feit dat de politie niet achter iedere voordeur kan komen controleren."

Bron

dat zal best niels maar ik heb geen verstand van computers :(

ik kan razendgoed googelen en forummen maar verder a -technisch.

dc++ wil ie niet installeren en lime wire ook niet ivm gevaarlijke files paardjes e.d.

opera is volgens mij een andere vorm van google :unsure:

so bare with me :)

Naakt met jou lijkt me nou ook weer niet zo fantastisch........ik zou er een minderwaardigheidscomplex van kunnen krijgen. :D

But I'll bear with you.

Naakt met jou lijkt me nou ook weer niet zo fantastisch........ik zou er een minderwaardigheidscomplex van kunnen krijgen. :D

But I'll bear with you.

:lol:

ja ja

zo heb ik wel eens op lansing heritage gezegd

"so now the monkey comes out of the sleeve" B)

maar dat was bewust.

have to have a finger in your porridge :lol:

Opera is een andere vorm van Internet Explorer (en Google Chrome, Firefox, Safari etc)

hoe gebruik ik die dan om nummers te downloaden?

Opera is een andere vorm van Internet Explorer (en Google Chrome, Firefox, Safari etc)

hoe gebruik ik die dan om nummers te downloaden?

Je gaat in die browser (via de adresbalk net als bij internet explorer) naar google en zoekt in google naar een arties of nummer en zet daar "+ torrent" achter. Google komt dan met een aantal mogleijkheden. Je klik er een aan en Opera biedt dan vanzelf de downloadmogelijkheid aan.

Ff goed kijken, lezen en opletten. Het is niet moeilijk maar je moet dus wel ff lezen

Zijn er Mac gebruikers die weten hoe je makkelijk platen download? Ik download nu via google blogsearch, maar kan niet altijd alles vinden. Zie de titels wel vaak op andere sites (emule e.d.) maar heb het idee dat die vooral voor Windows geschikt zijn.

(sorry voor het inbreken M44).

Zijn er Mac gebruikers die weten hoe je makkelijk platen download? Ik download nu via google blogsearch, maar kan niet altijd alles vinden. Zie de titels wel vaak op andere sites (emule e.d.) maar heb het idee dat die vooral voor Windows geschikt zijn.

omdat jij het bent........... ;)

Beste Erikatn,

Ik gebruik de Mac versie van Limewire, maar eerlijk gezegd gebruik ik de resultaten nooit. Gewoon hebberigheid van me. De kwaliteit is vaak bagger en het uitsturingsniveau is vaak erg verschillend, wat vermoedelijk mede te wijten is aan die vreselijke neo-lencootjes c.s. met flut-elementjes en USB aansluiting.

Maar soms is een Limewire download aanleiding om de echte CD (of het Vinyl) te gaan beluisteren en aan te schaffen.