Jump to content

thorens td 160

joopies
 Share

Recommended Posts

Jopie,

Kijk ff waar de snaar op de poelie zit. Als ie bovenin zit en niet naar beneden gaat als je 'm op 33 toeren zet, dan kun je 'm wel handmatig naar beneden zetten.

Als de snaar een twist erin heeft, dan draait ie ook te snel. Gewoon de snaar eraf halen en nogmaals opnieuw erop zetten wil vaak helpen. Ik heb het nl al eens eerder meegemaakt.

BTW, een Thorens draait eigenlijk altijd iets te snel, maar niet zo snel dat je telkens "Alvin and the Chipmunks" liedjes krijgt.

hallo Joopies

Neem de snaar er eens af en doe wat Cif of ander schuur middel in de palm van je hand.

Kneed de snaar goed en spoel hem af even laten drogen en dan weer proberen als hij dan over schakelt

kan je er weer een tijdje mee draaien maar ik zou wel een nieuwe aanschaffen dan.

bedankt opa henk.

het probleem is dat het snaartje naar boven wil kruipen op de poelie als ie op 33 toeren staat. :)

wat te doen.?

Bij opa henk op visite gaan met je Thorens? Als de snaar uit zichzelf omhoog kruipt staat de motor scheef (dan heb je waarschijnlijk aan de afstelschroeven er van zitten draaien) of staat het vorkje dar de snaar omlegt niet goed afgesteld.

De motor zelf kan niet op de verkeerde snelheid draaien: Die draait goed of hij draait helemaal niet.

;)

de 2 schroeven voor de ophanging in de thorens zelf.

horen die vast of los te zitten?

Vraag je om hulp en advies :confused:

Ik zou in ieder geval niet op dit "geblaf" reageren. Maakt niet uit trouwens, want ik heb er geen verstand van ;)

Bedoel je de transport schroeven?

Die moeten helemaal ingedraaid zijn, dus vast naar beneden.

De pulley stand stel je af met het schroefje dat het dichtst naar het lager wijst.

Daar zit een veer onder, en zo kun je de snaar exact in het midden laten lopen.

Is de snaar versleten, dan kan de omschakeling naar 45 moeilijk gaan.

Vervanging is dan wenselijk.

Een tijdelijke oplossing is om hem binnenstebuiten te gebruiken.

Bedoel je de transport schroeven?

Die moeten helemaal ingedraaid zijn, dus vast naar beneden.

De pulley stand stel je af met het schroefje dat het dichtst naar het lager wijst.

Daar zit een veer onder, en zo kun je de snaar exact in het midden laten lopen.

Is de snaar versleten, dan kan de omschakeling naar 45 moeilijk gaan.

Vervanging is dan wenselijk.

Een tijdelijke oplossing is om hem binnenstebuiten te gebruiken.

om de snaar goed te laten lopen, heb ik de poeli iets omhoog getrokken, zo blijft de snaar beneden op poelie.

druk ik de poelie in,zoals ie hoort dan vliegt de snaar direct omhoog op de poelie, en gaat de plaat te snel??

Dan moet de helling die de pulley maakt, dus iets bijgesteld worden.

Aangezien de snaar de neiging heeft om op te kruipen, moet die dus iets naar buiten worden gesteld.

De stelschroef van de motor moet dus iets vaster (rechtsom) worden gedraaid.

Nope, kan zelfs zonder buitenplateau.

Wel even controleren naderhand met het plateau ondersteboven, dan kun je zien of de snaar goed loopt.

Oh, en mocht je pulley er zo uitzien als op de foto, maak die dan even schoon met wat alcohol en een doekje.

Joopies,

Zit de pulley nog wel goed in elkaar en zit die dan ook los, ik bedoel kan je de pulley vast houden en draad de motor dan nog door?

Als de veer dan niet de pulley om hoog drukt dan kan ik mij voor stellen dat de vork inderdaad op lijn komt te liggen met de 45 toeren schijf.

Groetjes George