Jump to content

Phono Pre-amp

Sander van Kasteel
 Share

Recommended Posts

Hallo iedereen,

Sinds dat mijn vorige HIFI versterker kapot is gegaan, heb ik laatst nood gedwongen een nieuwe HIFI versterker moeten kopen (en omdat ik nog eens student ben) heb ik een heel goedkoop HIFI versterkertje moeten kopen. Maar goedkoop is duurkoop zeggen ze nog wel eens, want op die versterker mis ik een PHONO ingang.

Dus nu ben ik opzoek gegaan naar een Phono Pre-amp, overal van die goedkope dingen tegen gekomen die meer ruis geven dan signaal, maar toen kwam ik de Dynavox TPR-2 tegen. Een buizen Phono (en Line) Pre-amp.

Nu is mijn vraag, heeft iemand ervaring met deze phono pre-amp ? want het klinkt heel erg interresant (en de prijs vindt ik ook nog wel mee vallen, 109 euro)

(voor de geintresseerde, nog 2 extra informatie linkjes)

http://www.audio-online.nl/index.php?page=...t&Itemid=29

http://www.everyoneweb.com/audiorestore/in...nooppuntID=K501

De Dynavox TPR-2 Sound Converter ken ik niet, maar Dynavox maakt toch wel mooi spul voor niet te veel geld.

Ook zit er een vrij algemeen buisje in, de 12AU7 ofwel ECC82. Daarmee kan je voor niet te veel geld ook nog wat expirimenteren met andere merken buisjes.

ECC82/12AU7 buisjes zijn over het algemeen voor onder de

Dynavox daar heb ik op het moment een HIFI versterker van.

Maar bedoel je met NOS :unsure: ? *shame*

NOS = New Old Stock = Oude buizen, maar nooit gebruikt dus.

In het verleden zijn er hele mooie buizen gemaakt, zoals Philips JAN, Telefunken en Raytheon bijvoorbeeld. Sommigen behoorlijk zeldzaam tegenwoordig en daardoor ook duur tot belachelijk duur.

Mvg. Miracle.

Hoi Sander,

Als je niet te veel geld kwijt wil zijn dan is de Cambridge Azur 540 wel wat voor jou misschien.

Als je alleen MM speelt speel je ook Met een MC element dan zou de 640 een mooie oplossing zijn.

Dit zijn betaalbare apparaten die goed hun werk doen en niet heel duur hoeven kosten.

Ik heb zelf een jaar of twee met de 540 gespeeld (Staat hier nog te koop overigens) en dat is prima bevallen.

Groetjes George

Ik zie persoonlijk meer in die Cambridge, maar ik moet zeggen dat ik niet erg veel weet van wat er op dat gebied in de handel te krijgen is..

Komt vooral door kreten als "Is de geluid van uw installatie op dit moment te schel en zijn de hoge tonen te scherp? Dan kunt u de Dynavox TPR-2 als Sound Converter gebruiken. Hierbij wordt het signaal door de 12AU7-Buis geanalogiseerd, zodat het geluid door de warme klank een ware belevenis wordt. "

Doet mij heel erg denken aan de taal die gebruikt wordt om die 'koffergrammofoons' van

Ik zie persoonlijk meer in die Cambridge, maar ik moet zeggen dat ik niet erg veel weet van wat er op dat gebied in de handel te krijgen is..

Komt vooral door kreten als "Is de geluid van uw installatie op dit moment te schel en zijn de hoge tonen te scherp? Dan kunt u de Dynavox TPR-2 als Sound Converter gebruiken. Hierbij wordt het signaal door de 12AU7-Buis geanalogiseerd, zodat het geluid door de warme klank een ware belevenis wordt. "

Doet mij heel erg denken aan de taal die gebruikt wordt om die 'koffergrammofoons' van

Zowiezo lees ik die 'verkooppraatjes' niet, specs zeggen in mijn ogen veel meer dan een verkooppraatje.

Specs zeggen mij nog minder wat.

Het gaat erom hoe een component in je keten past en aan specs heb je dan ook niet veel.

het is gewoon belangrijk dat de versterker die je nodig hebt aansluit op de rest van je apparatuur.

Heb je dan bijvoorbeeld een warm klinkende installatie dan zou die buizen phono epre van Dynavox wellicht een volledig verkeerde keuze kunnen zijn om dat de klank van dit apparaat ook als warm omschreven wordt.

Dat is dan weer iets wat je niet uit de specs kan halen maar weer wel uit de beschrijving en daar heb je dan meer aan als dat je weet dat de kanaalscheiding -86db is.

Nu weet ik niet hoe jou installatie klinkt en het is dan ook moeilijk om een goed advies te geven welke phono pre het beste bij jou set past.

wat misschien ook een mooie phono pre zou kunnen zij is de NAD PP-2 deze is zamen met de Cambridge ongeveer het beste wat er te koop is voor ongeveer

Guest kikkervisje

Sander dit is absoluut een heel leuk zeer goed klinkend voorversterkertje voor het geld.

Ook de RIAA presteert voorwaar niet slecht.

Bezit er zelf een maar momenteel ben ik een en ander aan het vervangen om eens te kijken (horen) of er nog meer uit te peuren is.

Kijk ook eens op dit adres.

Vindt het een beetje flauw om hier te melden maar ik heb een Clearaudio basic waar ik niks mee doe. Weet eigenlijk niet wat ik hier voor zou kunnen vragen maar misschien is het wel wat voor je.

Voor een Clearaudio basic word over het algemeen wel 'iets' meer gerekend dan 100-150 pleuro. ;)