Jump to content

Foto-impressie KT88pp

Jonn
 Share

Recommended Posts

Op de foto van de 'ingewanden' zie ik dat de kast op twee plaatsen een aardpunt heeft, een lus dus. Isniegoednie ;)

Maar een hoog zoemend geluid vind ik dan weer niet als aardlus klinken :unsure:

Ik redeneerde eigelijk zo, dat als de plaat toch koperplaat is en ik maak aardpuntjes, dan maakt het toch niet uit? Please correct me if I'm wrong.

Dus de twee bovenste kabels bij de rest zetten?

Jonn

Ik redeneerde eigelijk zo, dat als de plaat toch koperplaat is en ik maak aardpuntjes, dan maakt het toch niet uit? Please correct me if I'm wrong.

Dus de twee bovenste kabels bij de rest zetten?

Jonn

Ja, alles op

Jonn,

Hoe is de stand van de voeding tegenover de smoorspoel deze kernen moeten haaks op elkaar staan.

Nu staan ze wel mooi ver bij elkaar vandaan maar misschien is dat het wel.

Groetjes George

voedingstrafo en smoorspoelen staan verschillend van mekaar, ugt's staan hetzelfde als de smoorspoelen. Is dat nog steeds van belang ookal staan ze een eind van mekaar vandaan?

@spido

Ook een afscherming beide kanten geaard, ga ik naar opzoek.

@Erikatn

Hij klinkt zelfs beter dan dat hij oogt, vind ik. Om mijn omschreven brom/ruis te horen moet er geen muziek spelen, en moet je je oor naast de speaker houden, dus het is redelijk te verwaarlozen, maar toch, zou fijn zijn als ik dat er ook nog uit kreeg.

Jonn

Om mijn omschreven brom/ruis te horen moet er geen muziek spelen, en moet je je oor naast de speaker houden, dus het is redelijk te verwaarlozen, maar toch, zou fijn zijn als ik dat er ook nog uit kreeg.

Jonn

Ook al lijkt dit niet zo heel erg hoorbaar, het heeft meer effect op de weergave dan je zou verwachten.

Heb dit ondervonden op m'n eigen versterkertjes die stil leken te zijn op m'n eigen speakers, op de Klipschhoorn bleek er redelijk wat ruis en brom aanwezig, nadat dit was opgelost bleek de weergave op de eigen speakers beduidend detailrijker.

:o

Om mijn omschreven brom/ruis te horen moet er geen muziek spelen, en moet je je oor naast de speaker houden, dus het is redelijk te verwaarlozen, maar toch, zou fijn zijn als ik dat er ook nog uit kreeg.

Jonn

Ook al lijkt dit niet zo heel erg hoorbaar, het heeft meer effect op de weergave dan je zou verwachten.

Heb dit ondervonden op m'n eigen versterkertjes die stil leken te zijn op m'n eigen speakers, op de Klipschhoorn bleek er redelijk wat ruis en brom aanwezig, nadat dit was opgelost bleek de weergave op de eigen speakers beduidend detailrijker.

:o

Daarom wil ik het (met wat hulp hier) ook juist oplossen. als het niet storend was, zou ik er ook niks aan proberen te doen.

jonny

• 1 month later...

Hallo John,

Een zeer mooie versterker, dat moet ik je nageven. Is je probleem al opgelost?

Groeten,

Mischa

Hallo John,

Een zeer mooie versterker, dat moet ik je nageven. Is je probleem al opgelost?

Groeten,

Mischa

nee probleem is nog niet opgelost, heb ook weinig tijd gehad om er naar te kijken, en zelf heb ik geen scope, daarom duurt het allemaal wat langer.

Overigens ben je van harte welkom, mocht je eens willen komen luisteren. Je woont idd op korte afstand.

Jonn

Hallo John,

Ik kom graag een keer langs. Als ik mijn scoop mee moet brengen, moet je het maar zeggen. Als je meer tools nodig hebt hoor ik het graag.

Groeten,

Mischa

• 4 weeks later...

Zou het wellicht aan een buis kunnen liggen. Wellicht dat er iemand bij mij in de buurt woont die nog een goeie KT88 heeft, die ik kan gebruiken om te onderzoeken of het aan een buis ligt.

De buizen heb ik ooit 2nd hand gekocht.

Jonn

• 2 weeks later...
Zou het wellicht aan een buis kunnen liggen. Wellicht dat er iemand bij mij in de buurt woont die nog een goeie KT88 heeft, die ik kan gebruiken om te onderzoeken of het aan een buis ligt.

Jonn

Zit het verschijnsel in beide kanalen? Zo ja, denk je dat het dan evengoed aan

Jonn

Zit het verschijnsel in beide kanalen? Zo ja, denk je dat het dan evengoed aan