Guest tubejack Posted 23 januari 2009 Report Share Posted 23 januari 2009 Beste Tubejack, Moet ik dan vrezen dat wij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 23 januari 2009 Report Share Posted 23 januari 2009 Vanuit de anti elektro-smogbeweging zijn er thans chips (peperduur uiteraard) in de handel welke dit verschijnsel bestrijden of anders drastisch verminderen. Kijk dat wist jij zeker nog niet? Nee, dat wist ik niet,in mijn eigen versterker kwam dit sporadisch bij UL gebruik voor en dan alleen bij een speciaal type uitgangstrafo in combinatie met KT88 buizen waar de versterker eigenlijk niet voor ontworpen was Lang verhaalkort, het vergroten van de schermroosterweerstanden van 150ohm naar 1K loste het probleem effectief op. In triode speelde dit probleem niet en daar kunnen de schermroosterweerstanden gewoon 150 ohm blijven . Maar van HF weet ik natuurlijk wel het e.e.a. af van die chips heb ik nog nooit iets gehoord, wellicht dat voorkomen beter is dan genezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 23 januari 2009 Report Share Posted 23 januari 2009 Hallo John, Een zeer mooie versterker, dat moet ik je nageven. Is je probleem al opgelost? Groeten, Mischa nee probleem is nog niet opgelost, heb ook weinig tijd gehad om er naar te kijken, en zelf heb ik geen scope, daarom duurt het allemaal wat langer. Overigens ben je van harte welkom, mocht je eens willen komen luisteren. Je woont idd op korte afstand. Jonn Hallo John, Ik hoop dat het probleem inmiddels uit de wereld is. Zo niet kun je natuurlijk altijd contact opnemen met Triode Dick voor zover je dat nog niet heb gedaan. Dick is een vriendelijk en behulpzame vent. Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
mischa Posted 23 januari 2009 Report Share Posted 23 januari 2009 Met dank aan Ton van der Mark, die mij dit kon vertellen. Ton, nog bedankt, ook voor de smoorspoel, en het luistergenot van je vinyl. Ah, nu weet ik volgens mij ook wie je bent. Ik had namelijk de andere 2 smoorspoelen van Ton. Jij was afgelopen woensdag ook op de clubavond? Kleine wereld blijkbaar. Groeten, Mischa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonn Posted 24 januari 2009 Author Report Share Posted 24 januari 2009 Met dank aan Ton van der Mark, die mij dit kon vertellen. Ton, nog bedankt, ook voor de smoorspoel, en het luistergenot van je vinyl. Ah, nu weet ik volgens mij ook wie je bent. Ik had namelijk de andere 2 smoorspoelen van Ton. Jij was afgelopen woensdag ook op de clubavond? Kleine wereld blijkbaar. Groeten, Mischa Nee ik ben niet op de clubavond geweest, de smoorspoel heb ik bij ton thuis opgehaald. groet, Jonn Link to comment Share on other sites More sharing options...
mischa Posted 24 januari 2009 Report Share Posted 24 januari 2009 Damn, weet ik nog niks. Wordt het toch tijd voor een kennismaking. Groeten, Mischa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonn Posted 16 februari 2009 Author Report Share Posted 16 februari 2009 Op dit moment is het knisperend geluid in het linker kanaal verdwenen. Ik heb nl. een 100Ohm potmeter op de gloeitaps van de fasedraaier gezet en op het midden een C naar de massa. Dit heb ik op de rechter fase draaier gezet. Keep U informed. Jonn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonn Posted 30 mei 2014 Author Report Share Posted 30 mei 2014 Lang geleden, zelfs een nieuw forum intussen, maar mijn wachtwoord werkte nog, kwam ik dit topic tegen. De brom is opgelost, door nieuwe buizen te plaatsen. Hier een laatste foto, naast een klein 'broertje'. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 30 mei 2014 Report Share Posted 30 mei 2014 Ziet er mooi uit! En ben je nu tevreden of tweak je er toch nog iets aan? Dat kan als je zo'n handige DIY-er bent, al is het maar met de buizen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 31 mei 2014 Report Share Posted 31 mei 2014 Inderdaad erg fraai (leuk ook dat tapedeck) Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 31 mei 2014 Report Share Posted 31 mei 2014 Geweldig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts