Jump to content

Foto-impressie KT88pp

Jonn
 Share

Recommended Posts

Guest tubejack
Vanuit de anti elektro-smogbeweging zijn er thans chips (peperduur uiteraard) in de handel welke dit verschijnsel bestrijden of anders drastisch verminderen. ;)

Kijk dat wist jij zeker nog niet? :)

Nee, dat wist ik niet,in mijn eigen versterker kwam dit sporadisch bij UL gebruik voor en dan alleen

bij een speciaal type uitgangstrafo in combinatie met KT88 buizen waar de versterker eigenlijk niet

voor ontworpen was :blink: Lang verhaalkort, het vergroten van de schermroosterweerstanden van

150ohm naar 1K loste het probleem effectief op. In triode speelde dit probleem niet en daar kunnen

de schermroosterweerstanden gewoon 150 ohm blijven .

Maar van HF weet ik natuurlijk wel het e.e.a. af van die chips heb ik nog nooit iets gehoord, wellicht dat voorkomen

beter is dan genezen. :)

Guest tubejack
Hallo John,

Een zeer mooie versterker, dat moet ik je nageven. Is je probleem al opgelost?

Groeten,

Mischa

nee probleem is nog niet opgelost, heb ook weinig tijd gehad om er naar te kijken, en zelf heb ik geen scope, daarom duurt het allemaal wat langer.

Overigens ben je van harte welkom, mocht je eens willen komen luisteren. Je woont idd op korte afstand.

Jonn

Hallo John,

Ik hoop dat het probleem inmiddels uit de wereld is. Zo niet kun je natuurlijk altijd contact opnemen

met Triode Dick voor zover je dat nog niet heb gedaan. Dick is een vriendelijk en behulpzame vent.

Groet,

Jack

Met dank aan Ton van der Mark, die mij dit kon vertellen.

Ton, nog bedankt, ook voor de smoorspoel, en het luistergenot van je vinyl.

Ah, nu weet ik volgens mij ook wie je bent. Ik had namelijk de andere 2 smoorspoelen van Ton. Jij was afgelopen woensdag ook op de clubavond?

Kleine wereld blijkbaar.

Groeten,

Mischa

Met dank aan Ton van der Mark, die mij dit kon vertellen.

Ton, nog bedankt, ook voor de smoorspoel, en het luistergenot van je vinyl.

Ah, nu weet ik volgens mij ook wie je bent. Ik had namelijk de andere 2 smoorspoelen van Ton. Jij was afgelopen woensdag ook op de clubavond?

Kleine wereld blijkbaar.

Groeten,

Mischa

Nee ik ben niet op de clubavond geweest, de smoorspoel heb ik bij ton thuis opgehaald.

groet,

Jonn

Damn, weet ik nog niks. Wordt het toch tijd voor een kennismaking.

Groeten,

Mischa

• 4 weeks later...

Op dit moment is het knisperend geluid in het linker kanaal verdwenen. Ik heb nl. een 100Ohm potmeter op de gloeitaps van de fasedraaier gezet en op het midden een C naar de massa. Dit heb ik op de rechter fase draaier gezet.

Keep U informed.

Jonn

• 5 years later...

Lang geleden, zelfs een nieuw forum intussen, maar mijn wachtwoord werkte nog, kwam ik dit topic tegen.

De brom is opgelost, door nieuwe buizen te plaatsen. 

Hier een laatste foto, naast een klein 'broertje'.

DSC_2960.jpg