rienberends Posted 9 november 2008 Report Share Posted 9 november 2008 Kocht vanmiddag voor een kennis IL DIVO. Legde hem even in mij CD om te beluisteren.Het is niet mijn muziek niet ,maar WAT schrok ik. Mijn geluidsdragers Synthese Floating vonden deze herrie helemaal niet leuk. Omschrijving:Het leek wel of de opname bewust was gemaakt om door 6? speakers te laten weergeven. Alsof je Home Cinema zou moeten hebben. Normaal speel ik tamelijk luid en praat dan gewoon door zonder dat iemand vraagt of het wat zachter mag ,maar nu liep ik direct naar de volumeknop. Heb ik achterhaalde hifi apparatuur ??? Maar ja, de laatste Ry Cooder klinkt daarentegen weer oorstrelend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 9 november 2008 Report Share Posted 9 november 2008 Nee rienberends, je hebt geen achterhaalde hifi apparatuur. Sommige CD's zijn nu eenmaal opgenomen voor de I-pod generatie. Dat hoeft niet mooi te klinken, als het maar hard gaat. Het valt mij echter tegen dat dat nu ook al met muziek als die van Il Divo gebeurt. Ik had het laatst met de nieuwe CD van Metallica. Die heb ik dus echt terug gebracht naar de winkel waar hij vandaan kwam, en ik bleek niet de enige geweest die dat gedaan had. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 10 november 2008 Report Share Posted 10 november 2008 @ Miracle: Weet jij toevallig of de vinyl versie van Death Magnetic ook zo slecht is als de cd? En de SHM CD? Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonn Posted 10 november 2008 Report Share Posted 10 november 2008 Ik heb gehoord dat de versie die 1op1 geript is van de game guitar hero, een veel betere optie is om op cd te zetten. deze versie had een meer gedetailleerd hoog en laag. de gewone cd versie was veel te luid opgenomen. voor de vinyl versie weet ik het nog niet maar meer info hiervoor zie deze link Jonn Link to comment Share on other sites More sharing options...
rienberends Posted 10 november 2008 Author Report Share Posted 10 november 2008 Volgens mij is die ellende met te hard opgenomen CD,s al begonnen in 1997. Ik kocht toen de soundtrack van the Titanic met My heart will go on van Celine Dion. Overweldigende bassen die echter niet klinken zoals bassen behoren te klinken:Te weten een duidelijk onderbuikgevoel en niet een overweldigend gedreun,wat alleen tot zijn recht komt in een bioscoopzaal met akoestiek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 10 november 2008 Report Share Posted 10 november 2008 @ Miracle: Weet jij toevallig of de vinyl versie van Death Magnetic ook zo slecht is als de cd? En de SHM CD? Greetz, Lestat Die CD en SHM CD zijn idd beide vreselijk. De LP heb ik nog niet beluisterd. Na de CD en SHM CD gehoord te hebben vond ik het wel goed geweest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 11 november 2008 Report Share Posted 11 november 2008 Thanx! Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopies Posted 11 november 2008 Report Share Posted 11 november 2008 Nee rienberends, je hebt geen achterhaalde hifi apparatuur. Sommige CD's zijn nu eenmaal opgenomen voor de I-pod generatie.Dat hoeft niet mooi te klinken, als het maar hard gaat. Het valt mij echter tegen dat dat nu ook al met muziek als die van Il Divo gebeurt. Ik had het laatst met de nieuwe CD van Metallica. Die heb ik dus echt terug gebracht naar de winkel waar hij vandaan kwam, en ik bleek niet de enige geweest die dat gedaan had. Mvg. Miracle. wat een onzin, die klinkt geweldig die metallica die dali,s zijn vreselijk hard in het hoog. ze geven een onnatuurlijk hoog weer. daarom klinkt de cd niet goed bij jou van metallica. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 11 november 2008 Report Share Posted 11 november 2008 Hmm, ik heb toch echt al van heel veel verschillende mensen (met goede installaties) gehoord dat die CD kompleet ruk klinkt.. (Ik hou zelf niet van Metallica) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 11 november 2008 Report Share Posted 11 november 2008 wat een onzin, die klinkt geweldig die metallica die dali,s zijn vreselijk hard in het hoog. ze geven een onnatuurlijk hoog weer. daarom klinkt de cd niet goed bij jou van metallica. Wat een slap gel.l jopies. Deze DAli's heb jij nog nooit gehoord dus. Die klinken absoluut niet zoals jij omschrijft. Ik heb de Metallica CD overigens niet alleen op de Dali's beluisterd, maar op nog 5 paar andere speakers en verschillende installaties. Ik heb niet alleen de Dali Helicon 400's, met aangepast filter maar ook nog de volgende speakers: - Jean Marie Reynaud Cantate - Apogee Stage - AVI Pro 9+ - Totem Mite Mahonie - Tannoy Saturn S6LCR Allemaal niet bepaald speakers die erom bekend staan dat ze hard en onnatuurlijk klinken, maar de Metallica CD klinkt op al die speakers, met verschillende versterkers (5 stuks) en verschillende CD-spelers (5 stuks) zwaar overstuurd. Niet alleen ik heb daar last van. Lees vooral het metallica forum, maar ook andere muziekfora eens. Dan zul je erachter komen dat jij de enige bent die de nieuwe CD van Metallica wel goed vind klinken. Dat zegt dus meer over jouw installatie of oren dan over die van mij. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 11 november 2008 Report Share Posted 11 november 2008 Artikel Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopies Posted 11 november 2008 Report Share Posted 11 november 2008 wat een onzin, die klinkt geweldig die metallica die dali,s zijn vreselijk hard in het hoog. ze geven een onnatuurlijk hoog weer. daarom klinkt de cd niet goed bij jou van metallica. Wat een slap gel.l jopies. Deze DAli's heb jij nog nooit gehoord dus. Die klinken absoluut niet zoals jij omschrijft. Ik heb de Metallica CD overigens niet alleen op de Dali's beluisterd, maar op nog 5 paar andere speakers en verschillende installaties. Ik heb niet alleen de Dali Helicon 400's, met aangepast filter maar ook nog de volgende speakers: - Jean Marie Reynaud Cantate - Apogee Stage - AVI Pro 9+ - Totem Mite Mahonie - Tannoy Saturn S6LCR Allemaal niet bepaald speakers die erom bekend staan dat ze hard en onnatuurlijk klinken, maar de Metallica CD klinkt op al die speakers, met verschillende versterkers (5 stuks) en verschillende CD-spelers (5 stuks) zwaar overstuurd. Niet alleen ik heb daar last van. Lees vooral het metallica forum, maar ook andere muziekfora eens. Dan zul je erachter komen dat jij de enige bent die de nieuwe CD van Metallica wel goed vind klinken. Dat zegt dus meer over jouw installatie of oren dan over die van mij. Mvg. Miracle. ik weet dat de dc tannoy,s een vervelend hoog en midden hebben. de totems zijn ook niet echt vriendelijk. dat is allemaal in mijn perceptie. wat een onzin, die klinkt geweldig die metallica die dali,s zijn vreselijk hard in het hoog. ze geven een onnatuurlijk hoog weer. daarom klinkt de cd niet goed bij jou van metallica. Wat een slap gel.l jopies. Deze DAli's heb jij nog nooit gehoord dus. Die klinken absoluut niet zoals jij omschrijft. Ik heb de Metallica CD overigens niet alleen op de Dali's beluisterd, maar op nog 5 paar andere speakers en verschillende installaties. Ik heb niet alleen de Dali Helicon 400's, met aangepast filter maar ook nog de volgende speakers: - Jean Marie Reynaud Cantate - Apogee Stage - AVI Pro 9+ - Totem Mite Mahonie - Tannoy Saturn S6LCR Allemaal niet bepaald speakers die erom bekend staan dat ze hard en onnatuurlijk klinken, maar de Metallica CD klinkt op al die speakers, met verschillende versterkers (5 stuks) en verschillende CD-spelers (5 stuks) zwaar overstuurd. Niet alleen ik heb daar last van. Lees vooral het metallica forum, maar ook andere muziekfora eens. Dan zul je erachter komen dat jij de enige bent die de nieuwe CD van Metallica wel goed vind klinken. Dat zegt dus meer over jouw installatie of oren dan over die van mij. Mvg. Miracle. ik weet dat de dc tannoy,s een vervelend hoog en midden hebben. de totems zijn ook niet echt vriendelijk. dat is allemaal in mijn perceptie. dus dan heeft het toch met jouw oren te maken, die niet helemaal weten hoe een instrument moet klinken. aan de andere kant is smaak subjectief ,en gelukkig maar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 11 november 2008 Report Share Posted 11 november 2008 dus dan heeft het toch met jouw oren te maken, die niet helemaal weten hoe een instrument moet klinken. aan de andere kant is smaak subjectief ,en gelukkig maar. Sorry jopies, ik weet heel goed hoe instrumenten horen te klinken. Ik kan zelf 6 verschillende instrumenten bespelen. Sommige ook professioneel bespeeld (mijn brood mee verdiend dus, en echt geen droog brood). Daarbij ga ik minstens 2 keer per maand live muziek (zonder versterkers) beluisteren. Muziek weergeven en hifi heeft niets met smaak te maken. Dat moet weergegeven worden zoals de werkelijkheid is, maar dat is zo te lezen dus niet aan jou besteed. P.S. Dubbel quoten is zinloos en onoverzichtelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopies Posted 11 november 2008 Report Share Posted 11 november 2008 met die laatste zin heb je gelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 11 november 2008 Report Share Posted 11 november 2008 Sorry jopies, ik weet heel goed hoe instrumenten horen te klinken. Ik kan zelf 6 verschillende instrumenten bespelen. Sommige ook professioneel bespeeld (mijn brood mee verdiend dus, en echt geen droog brood).Daarbij ga ik minstens 2 keer per maand live muziek (zonder versterkers) beluisteren. Er zijn ook mensen die hun mening kunnen verkopen zonder borstklopperij daarbij nodig te hebben. Overigens vind ik dat er buiten de majors vaak heel behoorlijke opnamen te vinden zijn. Ook wel hele slechten trouwens. De gouden regel is: koop nooit iets van een major, of de muziek is kut of de opname, maar vaak allebei. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopies Posted 11 november 2008 Report Share Posted 11 november 2008 hap!! miracle hap!! hap!! . Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 11 november 2008 Report Share Posted 11 november 2008 Vergelijking tussen Death Magnetic en Nevermind: w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 november 2008 Report Share Posted 12 november 2008 Volgens mij hebben we dit al eens besproken. Maak jezelf dus maar gauw lid van Turn me up. LINK Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 12 november 2008 Report Share Posted 12 november 2008 Dat zegt dus meer over jouw installatie of oren dan over die van mij. Joop heeft Ocos RFC filters op zijn interlinks zitten, Miracle. Daarmee klinkt zelfs de laatste van Metallica "rustig"! Link to comment Share on other sites More sharing options...
polleke Posted 12 november 2008 Report Share Posted 12 november 2008 Neemt allemaal niet weg dat het inderdaad heel droevig gesteld is in de CD wereld. De Loudness war neemt extreme proporties in. Om ter luidst afmixen om toch maar iets meer kabaal te kunnen maken dan die andere groep. In het geval van Metallica, inderdaad mensonterend. Las onlangs een artiekel in de krant waar zelfs de band zelf zijn ongenoegen uitsprak over de kwaliteit van de opname. Misschien zelf een gitaar kopen en beginnen spelen. Alhoewel, de hele dag naar jezelf luisteren begint ook snel te vervelen denk ik. Dan liever de loudness war! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 12 november 2008 Report Share Posted 12 november 2008 [...] Las onlangs een artiekel in de krant waar zelfs de band zelf zijn ongenoegen uitsprak over de kwaliteit van de opname. Als dat is wat ze zelf zeggen dan is het echt een stelletje sukkels. Bij dit soort grote producties met er door allerhande figuren plus de band getekend worden voor het resultaat bij iedere stap. Ze zijn er echt zelf bij geweest, als ze er nu zelf pas achter komen dat het niet goed is .... Zolang je niet naar artiesten met radio-hit-pretenties luistert worden er nog steeds heel veel heel erg mooie opnamen uitgegeven in alle genres en ook bij de majors. Wat me wel opvalt is dat de compressie nu ook meer in het dansbare genre wordt toegepast terwijl het daar vroeger nu juist wel om een maximale dynamiek ging, met als resultaat b.v. het succes van de 12" Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopies Posted 12 november 2008 Report Share Posted 12 november 2008 ik heb dat heel anders gelezen Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 12 november 2008 Report Share Posted 12 november 2008 Nee er werd express zeer zwaar geperst met 5 minuten op een kant van een 12". Daar springt je naald van uit de groef! Echter in de dance neemt een jongere generatie DJ's het over van de oude garde en alhoewel ze net beginnen zijn de oren al verpest. Zij draaien vooral met cd's en daar begint dan de ellende. Het is werkelijk zoooo vermoeiend om naar dat schreeuwerige " 538" -geluid te luisteren. En ja, het zijn vaak de artiesten die klagen dat hun cd niet luid genoeg klinkt. De master-ingenieurs zijn nu zwaar gefrustreerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 14 november 2008 Report Share Posted 14 november 2008 (...) Wat me wel opvalt is dat de compressie nu ook meer in het dansbare genre wordt toegepast terwijl het daar vroeger nu juist wel om een maximale dynamiek ging, met als resultaat b.v. het succes van de 12" Bij popmuziek is nauwelijks sprake van dynamiek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 14 november 2008 Report Share Posted 14 november 2008 Zal ik maar happen dan? Misschien heeft het eindresultaat soms weinig dynamiek, maar popmuziek is wel degelijk dynamisch. Probeer maar eens een drumstel fatsoenlijk op te nemen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts