clearaudiolover Posted 6 april 2009 Report Share Posted 6 april 2009 Niets voor mij ben ik bang. Ik zie het nut er niet van in om alles te rippen en storen. Ik heb, en velen met mij, geen enkel bezwaar tegen een cd-speler en het uitzoeken van een cd'tjes uit de in al die jaren opgebouwde kostbare collectie. Ik wordt een beetje moe van al dat gemak en dat downloaden. Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 6 april 2009 Report Share Posted 6 april 2009 ..........Ik wordt een beetje moe van al dat gemak en dat downloaden. Robin Dan stop je er toch mee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 6 april 2009 Report Share Posted 6 april 2009 En................. klinkt het al beter dan de grammofoonplaat? Ratio zegt ja (mits de keten geen gebreken bevat). Wat denk jij? Zo te lezen weet jij het dus ook niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 6 april 2009 Report Share Posted 6 april 2009 ja, wie wel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 6 april 2009 Report Share Posted 6 april 2009 Niets voor mij ben ik bang. Ik zie het nut er niet van in om alles te rippen en storen. Ik heb, en velen met mij, geen enkel bezwaar tegen een cd-speler en het uitzoeken van een cd'tjes uit de in al die jaren opgebouwde kostbare collectie. Ik wordt een beetje moe van al dat gemak en dat downloaden. Robin Zeg, clearaudiolover, je berichtje is een beetje in tegenstrijd met je naam, maarre... je hebt toch wel door dat die link van Duck-Twacy gewoon verwijst naar een... cd-speler? M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 6 april 2009 Report Share Posted 6 april 2009 Ho ho, t speelt ook DVD, maar heeft geen dak Btw, wat is HRx nu weer ?? http://www.obsessable.com/news/2008/12/31/...hrx-recordings/ Hm ik zie het al, lijkt me een harddisk toch makkelijker (of misschien bd) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 7 april 2009 Report Share Posted 7 april 2009 Ho ho, t speelt ook DVD, maar heeft geen dak Btw, wat is HRx nu weer ?? http://www.obsessable.com/news/2008/12/31/...hrx-recordings/ Hm ik zie het al, lijkt me een harddisk toch makkelijker (of misschien bd) Ok, correct. Ik heb de info gisteren doorgelezen en begrijp dat je voor het optimale resultaat ook met hun DAC (met hdmi-aansluiting) in zee moet gaan. Dat maakt het vast wel errug duur. Verder lijkt de werking wel wat op die dream machine die hier een half jaar geleden langskwam, die ook alles eerst opslaat in het geheugen voordat er geluid uitkomt. Wat m.i. ontbreekt aan de PSaudio is een harde schijf; nu moet je steeds je cd erin doen (wat het een cd-speler maakt), die vervolgens verliesvrij wordt geript en in de 'datalens' wordt geplaatst. Die datalens is een stukje ssd-memory. Nou, kopieer de boel dan ook op een harde schijf, dan hoef je niet steeds op dat gerip te wachten, is mijn mening. Maar nee, stel je voor, dat audiofiele geval is natuurlijk geen pc. Ik vind mijn Opus No.4 toch handiger. Die klinkt natuurlijk niet z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 7 april 2009 Report Share Posted 7 april 2009 ja, wie wel? Is dit nu zo`n gekke vraag van iemand die daar niet mee bezig is, gesteld aan een persoon welke blijk geeft er wel mee bezig te zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 7 april 2009 Report Share Posted 7 april 2009 Ho ho, t speelt ook DVD, maar heeft geen dak Btw, wat is HRx nu weer ?? http://www.obsessable.com/news/2008/12/31/...hrx-recordings/ Hm ik zie het al, lijkt me een harddisk toch makkelijker (of misschien bd) LOL......, HRx == data-CD of data-DVD met .wav files er op. Die schijfjes kunnen ook gewoon in Laptopje met een goeie DAC er aan. PS Audio lijkt mij een beetje te leuren met de kleren van de Keizer met die PerfectWave. Idd een audio-mediacenter waarbij ze de HD vergeten zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 april 2009 Report Share Posted 7 april 2009 ja, wie wel? Is dit nu zo`n gekke vraag van iemand die daar niet mee bezig is, gesteld aan een persoon welke blijk geeft er wel mee bezig te zijn? Al mijn lp's zijn 30+ jaar oud en niet meer spik en span. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 7 april 2009 Report Share Posted 7 april 2009 ja, wie wel? Is dit nu zo`n gekke vraag van iemand die daar niet mee bezig is, gesteld aan een persoon welke blijk geeft er wel mee bezig te zijn? Al mijn lp's zijn 30+ jaar oud en niet meer spik en span. Oh, wat rot voor je! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 april 2009 Report Share Posted 7 april 2009 Ja h Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 21 april 2009 Report Share Posted 21 april 2009 Nee, kikkervisje, dat is vragen naar de bekende weg. Ook over honderd jaar, tweehonderd jaar, duizend jaar zal, nee k Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dream Posted 21 april 2009 Report Share Posted 21 april 2009 Ik hoop, en denk ook wel dat dat er komt, een beter medium en universelere, langer houdbaar dan CD. LP zal altijd blijven, totdat er echt iets komt dat het analoge kan evenaren. Ik ben zelf niet zo enthuasiast over audio PC gebeuren, ik heb daar 10 jaar geleden al interesse voor gehad, maar kon er niet veel over vinden, behalve dan voor studio's ontwikkelde digitale wegen. Tegenwoordig kun je wel al veel meer, zo heb je biijv Solid State Disk die bijv met flashgeheugen werken en dus niet mechanisch bewegen, je kan een PC praktisch koel houden met Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 21 april 2009 Report Share Posted 21 april 2009 Mijn grootste bezwaar, de muzikaliteit vedwijnt al heel snel, wanneer audio via PC gaat. Ik kan een PC waarschijlijk nooit zo muzikaal laten klinken als een CD speler of een platenspeler. Die laatste is vaak beter gebouwd, wat zeer de klank ten goede komt. Waarmee denk je dat ze tegenwoordig opnemen. Allemaal via een pc.. Zelfs lp's worden tegenwoordig digitaal opgenomen. gegroet James Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 21 april 2009 Report Share Posted 21 april 2009 Mijn grootste bezwaar, de muzikaliteit vedwijnt al heel snel, wanneer audio via PC gaat. Ik kan een PC waarschijlijk nooit zo muzikaal laten klinken als een CD speler of een platenspeler. Die laatste is vaak beter gebouwd, wat zeer de klank ten goede komt. Waarmee denk je dat ze tegenwoordig opnemen. Allemaal via een pc.. Zelfs lp's worden tegenwoordig digitaal opgenomen. gegroet James Juist, alleen de cd is niet zo'n fijn medium gebleken. Die zal op den duur wel verdwijnen ten faveure van downloads en hogere resoluties, maar dat gaat net zolang duren als het nu al voor de lp duurt. Die laatste sterft beslist uit, maar niet in onze tijd (zijn er hear eigenlijk nog 78-toeren freaks?). Mijn eigen luisterervaring van de laatste tijd, met mijn Olive Opus No.4 bij wijze van cd-speler-vervanging heeft me bij diverse goed opgenomen cd's (in de klassieke sfeer is dat meer het geval dan bij het pop/rock-gebeuren) niet meer nostalgisch laten omkijken naar mijn platenverzameling. Vanmiddag nog wel een cd'tje gedraaid, en toen dacht ik, ach ach, vond ik dit vroeger nou echt mooi? M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 22 april 2009 Report Share Posted 22 april 2009 Sjongejongejonge, kom nou zeg, die hele LP opleving is toch gewoon een vlaag van romantische post 'fin de sciecle' vertandsverbijstering. Zelfs in het analoge tijdperk was toch al bekend dat de LP een inferieur medium is dat barst van de mechanisch en electro chemisch veroorzaakte vervorming. Heel opvallend is dat de grote tape verzamelaars, die jongens met honderden van die grote spoelen en bijbehorende machines, helemaal niet klagen over de cd kwaliteit, die jongens zijn nu eenmaal aan de hoge kwaliteit van band weergave gewend en hebben niet de LP vervorming in hun oren.... ...laten we aub gewoon elk medium op z'n eigen merites beoordelen zonder weer tot dit soort onzinnige vergelijken over gaan zolang we niet de eindmix als referentie kunnen gebruiken. Het grote voordeel van de LP zal pas over ettelijke duizenden jaren blijken, als archeologen met een speld door een stukje karton hun rare zwarte platte vondsten weer tot leven brengen. Het grote voordeel van de LP is dat het een mechanische toestand is waar je lekker aan kunt prutsen zonder inde abstractere wereld van de electronica terecht te komen of zelfs maar in die van nullen en eenen. Wil je dat toch dan is er altijd nog de phono(pre)pre. Het grote voordeel van de LP is de verpakking, mooi grote hoezen waar een vormgever wat mee kan (al moet ik toegeven dat die kleine cd boekjes ook wel een uitdaging zijn die door een paar ontwerpers is aangegrepen om er iets van te maken) Het grote nadeel van de CD is dat er aluminium is gebruikt voor de reflecterende laag ipv koper, dit had een groot deel van het koele image voorkomen. Die gouden klinken toch ook beter ... kortom, perceptie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dream Posted 22 april 2009 Report Share Posted 22 april 2009 Interessant verhaal. Elk medium is natuurlijk weer anders en als het niet deugde zouden mensen het ook niet kopen voor luistergenot, MP3 en IPod heeft wel wat aansluiting maar voldoet niet genoeg aan de eisen (tot nu toe). Een ander groot voordeel van LP, ook bandrecorders, is dat in verhouding met CD, je een stuk goedkoper uit kunt zijn voor een speler globaal. Natuurlijk zijn er genoeg muzikale goedkopere CD spelers. Uiteindelijk heeft James weer gelijk, studio's zijn grotendeels digitale opname en bewerkingen. Daarna op LP of ander medium gezet. Tja... Hoe zit dat eigenlijk met klassiek, wordt dat ook vaak digitaal opgenomen tegenwoordig? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 23 april 2009 Report Share Posted 23 april 2009 Interessant verhaal.Elk medium is natuurlijk weer anders en als het niet deugde zouden mensen het ook niet kopen voor luistergenot, MP3 en IPod heeft wel wat aansluiting maar voldoet niet genoeg aan de eisen (tot nu toe). Een ander groot voordeel van LP, ook bandrecorders, is dat in verhouding met CD, je een stuk goedkoper uit kunt zijn voor een speler globaal. Natuurlijk zijn er genoeg muzikale goedkopere CD spelers. Uiteindelijk heeft James weer gelijk, studio's zijn grotendeels digitale opname en bewerkingen. Daarna op LP of ander medium gezet. Tja... Hoe zit dat eigenlijk met klassiek, wordt dat ook vaak digitaal opgenomen tegenwoordig? MP3 en IPod heeft wel wat aansluiting maar voldoet niet genoeg aan de eisen (tot nu toe)? M.i domineren dezen op dit moment de markt en voldoen volledig aan de eisen van de gebruikers. In dat opzicht zijn MP3 en co echte kwaliteitsprodukten. Dat het in absolute zin beter kan en er beter is staat buiten kijf. LP en co zijn vele malen duurder dan CD, van welke kant je het ook bekijkt, tenzij je genoegen neemt met inferieure tweedehands platen en spullen. Klassiek wordt digitaal opgenomen. Als je een volledige analoge opnameketen wilt horen moet je gaan luisteren naar bands als Dead Moon, of de alternatieve drone folk beweging. Ultra minimalistisch, maar of het daarvan 'beter' wordt ...? Het is en blijft jammer dat de meesten Hear nog nooit op een groot systeem naar een eindmix hebben kunnen luisteren voor de mastering en dynamiek compressie die nodig is om het geheel in de huiskamer beluisterbaar te maken. Audiofielie is m.i. het maximaal investeren in suboptimalisatie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 23 april 2009 Report Share Posted 23 april 2009 [...]Het is en blijft jammer dat de meesten Hear nog nooit op een groot systeem naar een eindmix hebben kunnen luisteren voor de mastering en dynamiek compressie die nodig is om het geheel in de huiskamer beluisterbaar te maken. Audiofielie is m.i. het maximaal investeren in suboptimalisatie. H Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 3 september 2009 Report Share Posted 3 september 2009 [ Kraus, Waarom heb je alle tekst van het openingsbericht verwijderd? M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 6 september 2009 Report Share Posted 6 september 2009 Ja vreemde tick van 'm. Heeft ie in het verleden al eens vaker gedaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 6 september 2009 Report Share Posted 6 september 2009 En ook al bij het geheim in Tiel. En dan klagen dat de ziel eruit gaat? M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts