Jump to content

Sint

carl
 Share

Recommended Posts

5 december komt er weer aan en misschien kunnen we over en weer wel wat audio suggesties gebruiken. Laten we wel afspreken zo rond de 50 euro en niet veel meer.

Mijn suggestie is dit zeer leuke boek over jazz wat ik nu aan het lezen ben.

1cthumb20070719143415.jpg

http://www.covercards.nl/bmk.php?boek=475

Om zelf nog maar een suggestie te geven: ik heb onlangs een I-pod dock aan mijn zoon cadeau gegeven. De I-pod laadt op, je hebt een afstandsbediening en het klinkt nog redelijk ook. Ik zal hem met de kerst eens op de serieuze installatie zetten. Zeker een aanrader als je een I-pod in huis hebt.

Boeken:

- The Search for Musical Ecstacy, Harvey 'Gizmo' Rosenberg

http://www.audiophilia.com/features/gizmo_book.htm

Een boek voor iedereen die weet of wilt weten dat muziek verder gaat dan de techniek om het weer te geven.

- Musicophilia, Oliver Sacks

http://www.marcoraaphorst.nl/2007/11/08/ol...k-musicophilia/

Een boek over wat muziek doet met mensen die ziek zijn, of geraakt door de bliksem en daardoor spontaan een begenadigd pianist worden.

Beide ruim onder de 50 euro, kan je ook nog kiezen voor een gebonden versie. :)

:o Dat gaat hard, met dat Kasteelbier... :rolleyes:

Dat weet ik :D:P

Ik heb een keer een avondje Westvleteren (die met gele dop; 10,2% dus) gedronken, samen met 5 anderen. 3 van die anderen gingen later op de avond ook nog wiskey en jenever drinken. We stonden de andere dag wel te kijken hoeveel flessen er leeg waren. Maar dat was ook wel te voelen... ;)

Maar we houden beide wel van dit soort sterke bieren, dus hij heeft vast wel een en ander in huis. Hij is nogal fan van Rochefort 10. Nou ja, das ook prima :D Of Chimay blauw, heeft ie ook vaak wel. Ikzelf vind La Trappe Quadrupel ook erg lekker. Is samen met Kasteel bruin wel mijn favoriet denk ik. Ja, en Westvleteren, maar dat is niet te betalen, ALS het al in de winkel te koop is. 8 tot 10 euro per flesje...

Normaal drink ik er overigens niet meer dan 2 op een avond. Dat vind ik wel genoeg alcohol :)

1432-0w300h300_Biere_Triple_Karmeliet_Blonde.jpg

dit is een van de lekkerste. als ik jarig ben zijn er alleen 2 of 3 kratten karmeliet. pils is voor de vrouwen

echter een kasteelbiertje is ook erg lekker.

Guest tubejack
5 december komt er weer aan en misschien kunnen we over en weer wel wat audio suggesties gebruiken. Laten we wel afspreken zo rond de 50 euro en niet veel meer.

Geweldig leuk idee Carl, ik ga kijken of hem nog op mijn lijstje kan zetten... we hebben al lootjes getrokken :unsure:

Om zelf nog maar een suggestie te geven: ik heb onlangs een I-pod dock aan mijn zoon cadeau gegeven.
:D:D:D Ja ja....

De I-pod laadt op, je hebt een afstandsbediening en het klinkt nog redelijk ook. Ik zal hem met de kerst eens op de serieuze installatie zetten. Zeker een aanrader als je een I-pod in huis hebt.

De iPod heeft een niet vervangbare accu. Is het wel goed om die steeds maar weer op te laden? (zonder dattie bijna leeg is) :huh:

NiMH en Li-ION accu's hebben geen of heel weinig last van het geheugeneffect. NiCad wordt niet meer gebruikt in zulk soort apparatuur. Die hadden wel last van het geheugeneffect.

Het geheugeneffect is iet waarbij de batterij/accu telkens leeggetrokken moet worden. Doe je dat niet, krijg je 'm op een gegeven moment niet meer geladen, ondanks dat de lader zegt dat de accu vol is.

En voor het geval je vastloopt, heb je hier een mogelijkheid om je ipod op een 9V blokbatterij te laten spelen ;)

Household Hacker ipod battery

:o Dat gaat hard, met dat Kasteelbier... :rolleyes:

Dat weet ik :D:P

Ik heb een keer een avondje Westvleteren (die met gele dop; 10,2% dus) gedronken, samen met 5 anderen. 3 van die anderen gingen later op de avond ook nog wiskey en jenever drinken. We stonden de andere dag wel te kijken hoeveel flessen er leeg waren. Maar dat was ook wel te voelen... ;)

Maar we houden beide wel van dit soort sterke bieren, dus hij heeft vast wel een en ander in huis. Hij is nogal fan van Rochefort 10. Nou ja, das ook prima :D Of Chimay blauw, heeft ie ook vaak wel. Ikzelf vind La Trappe Quadrupel ook erg lekker. Is samen met Kasteel bruin wel mijn favoriet denk ik. Ja, en Westvleteren, maar dat is niet te betalen, ALS het al in de winkel te koop is. 8 tot 10 euro per flesje...

Normaal drink ik er overigens niet meer dan 2 op een avond. Dat vind ik wel genoeg alcohol :)

Hey Henrie,

Zijn lekkere bieren hoor.

Ik merk dat je vriend vooral van de donker bruine bieren houdt ...

Persoonlijk heb ik liever de Tripel zoals een Westmalle :rolleyes::)

Wat Westvleteren betreft, deze is niet te koop in de handel. Je moet zelf nr de paters rijden en dan krijg je max 1 bak mee ... ondanks de grote vraag, drijven ze hun productie niet op. Ze zijn uitgeroepen geweest tot beste wereldbier.

Aan de bierliefhebbers

Zijn de bieren die jullie opsommen gemakkelijk te koop in NL, of zakken jullie nr hier af?

En nu de Sint vraag

Ben ik ook wel geinteresseerd in de Qiadrashire of iets dergelijks ...

Een Ipod wil ik eig ook wel

En uiteraard muziek

@ReneN

Mn dochter, die 2 jan 9 wordt, krijft een digitaal fototoestel van mij ... Is vr haar eindejaar en verjaardag.

Gr

Stef