Jump to content

Sint

carl
 Share

Recommended Posts

:o Dat gaat hard, met dat Kasteelbier... :rolleyes:

Dat weet ik :D:P

Ik heb een keer een avondje Westvleteren (die met gele dop; 10,2% dus) gedronken, samen met 5 anderen. 3 van die anderen gingen later op de avond ook nog wiskey en jenever drinken. We stonden de andere dag wel te kijken hoeveel flessen er leeg waren. Maar dat was ook wel te voelen... ;)

Maar we houden beide wel van dit soort sterke bieren, dus hij heeft vast wel een en ander in huis. Hij is nogal fan van Rochefort 10. Nou ja, das ook prima :D Of Chimay blauw, heeft ie ook vaak wel. Ikzelf vind La Trappe Quadrupel ook erg lekker. Is samen met Kasteel bruin wel mijn favoriet denk ik. Ja, en Westvleteren, maar dat is niet te betalen, ALS het al in de winkel te koop is. 8 tot 10 euro per flesje...

Normaal drink ik er overigens niet meer dan 2 op een avond. Dat vind ik wel genoeg alcohol :)

Hey Henrie,

Zijn lekkere bieren hoor.

Ik merk dat je vriend vooral van de donker bruine bieren houdt ...

Persoonlijk heb ik liever de Tripel zoals een Westmalle :rolleyes::)

Wat Westvleteren betreft, deze is niet te koop in de handel. Je moet zelf nr de paters rijden en dan krijg je max 1 bak mee ... ondanks de grote vraag, drijven ze hun productie niet op. Ze zijn uitgeroepen geweest tot beste wereldbier.

Aan de bierliefhebbers

Zijn de bieren die jullie opsommen gemakkelijk te koop in NL, of zakken jullie nr hier af?

En nu de Sint vraag

Ben ik ook wel geinteresseerd in de Qiadrashire of iets dergelijks ...

Een Ipod wil ik eig ook wel

En uiteraard muziek

@ReneN

Mn dochter, die 2 jan 9 wordt, krijft een digitaal fototoestel van mij ... Is vr haar eindejaar en verjaardag.

Gr

Stef

makkelijk te koop stef. ik heb zelfs westvleteren in een kroeg in nederland gedronken.

het drinken van belgische zware bieren is in mijn beleving meer een hollandse (of toeristen) gewoonte in belgie. ik kwam vaak over de grens en sprak daar veel over bier. in belgie is het allemaal niet zo bijzonder. men heeft een eigen favo bier en daar blijft het bij. proefavonden met allerlei soorten bier door elkaar doen jullie niet zo vaak aan.

een wijs besluit denk ik.

maar ik generaliseer hier dus schiet maar ;)

nederland maakt trouwens ook een aantal lekkere bieren hoor. denk maar aan alles uit het IJ (EI)

de natte , de zatte enz

Hey Henrie,

Zijn lekkere bieren hoor.

Ik merk dat je vriend vooral van de donker bruine bieren houdt ...

Persoonlijk heb ik liever de Tripel zoals een Westmalle :rolleyes::)

Dat klopt, hij houdt vooral van donker bruine bieren. Ik ook trouwens. Al gaat een Leffe blond er ook wel in hoor ;)

Wat Westvleteren betreft, deze is niet te koop in de handel. Je moet zelf nr de paters rijden en dan krijg je max 1 bak mee ... ondanks de grote vraag, drijven ze hun productie niet op. Ze zijn uitgeroepen geweest tot beste wereldbier.

Dat is niet helemaal waar. Bij de plaatselijke Gall & Gall staan wel eens flesjes Westvleteren. Maar daar betaal je dan zo 8 tot 10 euro voor. Sommige cafe's hebben het ook wel eens, zoals de studentenbar, hier op de campus. Normaal gesproken moet je inderdaad naar de abdij om een kratje (per persoon) te kunnen halen. Ik vraag me af wat goedkoper is voor mij: een kratje bij de Gall & Gall of naar Belgie heen en weer karren ;)

Aan de bierliefhebbers

Zijn de bieren die jullie opsommen gemakkelijk te koop in NL, of zakken jullie nr hier af?

De bieren die ik genoemd heb, zijn, met uitzondering van Westvleteren, hier gewoon in de winkel te koop. Alleen Rochefort 10 heb ik nog nooit hier in de supermarkt zien staan, maar daar kan de slijterij hier in de buurt wel aan komen. Chimay blauw, Kasteel (zowel bruin al blond), La Trappe (dubbel, tripel, quadrupel) en Hertog Jan Grand Prestige (had ik nog niet genoemd, maar die drink ik ook wel eens) staan hier gewoon in de supermarkt. Chimay helaas alleen in 3-kwart liter flessen...

Trouwens, Stef: heb je dit bier wel eens gehad? Is niet heel bijzonder hoor, maar toch wel goed binnen te houden :D Is voor mij ook al een tijd geleden dat ik het gehad heb, dus ik kan me zo niet meer herinneren welke nou het lekkerst is, maar mijn smaak kennende gok ik op de donkere. Al is een witbiertje ook wel lekker, vooral in de zomer...

Historie:

"'t Zal 1700 ween wes dat in Beentel 'n jungske, Kloas Annink eneumd, 't lecht zag. Gin besten tied, der warn v

...ik weet zeker dat een fles single malt whisky in een blinde test niet van gewone Whisky te onderscheiden is...! Alle whisky's drinken eender zeg maar.... :)

Btw: ik ga voor het boek '(introductory guide to) High Performance Audio Systems' van Robert

Harley.

Doe mij maar een feestverpakking Gouden Carolus.

3 flessen bier van 70 cl met een mooie kurken stop. Een triple, een Classic en een ambrio.

HHHHHHMMMMM, nu nog juist de volgorde bepalen. :P

Daar ga ik vanavond in't caf

Oei... Altijd leuk zo'n verlanglijstje....

Hoop dat ze in spanje ook nog Elementen verkopen......... (of een mooie banaan pluggen en liefst natuurlijk ook een nieuw interlinkje....)

Maar een paar leuke nieuwe Elpees kan altijd ook (mocht de sint z'n geld hebben geparkeerd op een ijslandsebank..)

Hoi Miracle

Een setje Kef's XQ5 xq5graphite.jpg alleen dan in ahorn

volgens Kef: 90 dB en 8 Ohm met een minimum van 3,2 Ohm Maar in real life meer richting de 4 a 5 Ohm

Een aantal jaar geleden aangeschaft onder "lichte" druk vanwege de lage W.A.F. van mijn vorige luidsprekers.

Een compromis tussen uiterlijk, kwaliteit en prijs en ik moet zeggen ze bevallen me prima.

Ze staan nu nog aangesloten op een Marantz pm-14 mk II Ki en een Marantz cd-14 maar wederom door

"lichte"druk van het vrouwlijk front moet ik "noodgedwongen" :D overstappen op "een kleintje"Bryston.

Zelf was ik op zoek naar wat meer betrokkenheid met de muziek en vind dat bryston dat bied.

Globaal gezegd: bij de marantz set "aanschouw"je een concert en met Bryston zit je meer IN het concert zeg maar, althans in mijn beleving.

Daffy ;)

P.S. gezien de merken in jouw set vermoed ik dat je wel een te vinden bent bij studio alkmaar ?

• 3 weeks later...
Hoi Miracle

Een setje Kef's XQ5

.......................................

Daffy ;)

P.S. gezien de merken in jouw set vermoed ik dat je wel een te vinden bent bij studio alkmaar ?

Dat zijn ook helemaal geen verkeerde speakers, zeker in combinatie met Bryston niet.

Ik ben idd nog wel eens te vinden bij Studio Alkmaar, heb daar ook

eerst luidsprekers aanschaffen, dan vrouw. dan horen ze gewoon bij je :D

Ja heb ik ook gedaan.

Resultaat = de speakers staan nu op zolder en in de kamer als nog een simpel surround setje :confused:

Groetjes George

Draag jij thuis altijd een jurk :confused::lol:

Dat nog niet maar zij heeft wel de broek aan thuis :confused:

Hoi Miracle

Een setje Kef's XQ5 alleen dan in ahorn

volgens Kef: 90 dB en 8 Ohm met een minimum van 3,2 Ohm Maar in real life meer richting de 4 a 5 Ohm

Een aantal jaar geleden aangeschaft onder "lichte" druk vanwege de lage W.A.F. van mijn vorige luidsprekers.

Een compromis tussen uiterlijk, kwaliteit en prijs en ik moet zeggen ze bevallen me prima.

Ze staan nu nog aangesloten op een Marantz pm-14 mk II Ki en een Marantz cd-14 maar wederom door

"lichte"druk van het vrouwlijk front moet ik "noodgedwongen" :D overstappen op "een kleintje"Bryston.

Zelf was ik op zoek naar wat meer betrokkenheid met de muziek en vind dat bryston dat bied.

Globaal gezegd: bij de marantz set "aanschouw"je een concert en met Bryston zit je meer IN het concert zeg maar, althans in mijn beleving.

Daffy ;)

Ben wel blij dat ik van mijn vriendin redelijk vrij ben in mijn hobby. Maar je hebt wel mooie spullen gekocht.

Een foto van mijn woonkamer

DSCN0233.JPG