Jump to content

Denon PMA 2000AE + Dynaudio Confidence 3

Musiclover
 Share

Recommended Posts

Hallo,

ik ben in het bezit van een Denon PMA 2000AE + cd speler DCD 1500AE.

Nu ben ik op zoek naar een stel leuke audiofiele luidsprekers. Nu kan ik tweedehands voor een leuke prijs een set Dynaudio Confidence 3 speakers kopen. Volgens reviews zijn dit goede en zuivere speakers. Ik ben alleen een beetje bang voor het vermogen van mijn versterker. Volgens reviews eisen de speakers veel van de amp. Datzelfde probleem zou ik hebben bij bijv. de nautilus 800 serie van B&W.

Kan iemand mij vertellen of de amp de speakers aan zou kunnen? Volgens beschrijving zou de amp 2x160 WTT op 4 ohm leveren. Heeft u eventueel suggesties voor andere speakers, dan zijn die ook welkom.

Alvast bedankt voor uw reactie.

Hallo Musiclover,

Veelzeggender dan watts is de stroom die een versterker kan leveren om de woofer in het laag precies te houden (om gezwollen laag en vervolgens aantasting van de andere frequenties te voorkomen).

Geen idee hoe de Denon daarin kan voorzien, maar Dynaudio 's staan bekend als stroomvreters, en de Confidence 3 (met een 20 cm woofer) heeft daarin zo ongeveer de 'beste' reputatie.

Zou er zonder het te proberen niet op gokken, want dit is een (ook 2e hands geen goedkope) speaker die simpelweg kolossale versterking nodig heeft.

Groet,

Erik

Ga eens luisteren naar een stel Dali Helicon 400's. Wel de eerste versie, de nieuwe MKII zal met de Denon's behoorlijk scherp klinken, tenzij je een overgedempte ruimte hebt.

Ook heel mooi met Denon vind ik Von Schweikert VR4 (JR) of New Audio Frontiers Reference 5.1, maar of jij dat ook mooi vind moet je natuurlijk zelf gaan beluisteren.

Mvg. Miracle.

En de B&W nautilus 805 speakers dan? Ik heb zelf het idee dat de Denon een vrij krachtige amp is met goede stroomverdeling. Verder is de amp getest op zeker 120w kanaal op 8ohm en 2x172w op 4ohm. Ik heb zelf geen ervaring met de 805 op denon. De 805 monitoren spreken mij wel erg aan wat betreft geluid en design en doen zeker niet onder voor bepaalde zuilspeakers. Het enige waar ik me een beetje druk om maak, zijn de lage tonen. Aangezien de Denon al een vrij woelig geluid produceert, ben ik bang dat de lage tonen de overhand gaan krijgen. De 705/704/703 series klinken wat scheller en zijn makkelijker aan te sturen. Zowel wat betreft klank als design zijn ze natuurlijk niet te vergelijken met de 805. Moeilijke keuze...

De 805 is zeker een lichtere belasting (dan de Confidence). Hoewel het ook een speaker is die (en ik heb er veel over gelezen) profiteert van potente versterking. Heb de Signature echter eenmaal gehoord, aangestuurd door een Bryston B60 (geintegreerd), en dat klonk geweldig.

De fraaie S805 (niet Signature) klonk heel goed, aangestuurd door Rotel voor - en eind (types vergeten). Gaf de indruk dat ze een stuk makkelijker in gang zijn te zetten dan bijv. Dynaudio Contour etc.

De types die Miracle noemt zijn goeie alternatieven, maar als je zo graag voor B&W wil gaan, dan is het de moeite waard om ze ergens, of thuis, te gaan beluisteren met de Denon.

Hoi Erik,

bedankt voor je reactie. Ik ben niet perse op zoek naar B&W speakers. Ik heb de types die Miracle noemt bekeken en het zijn zeker goede alternatieven. Helaas is de prijs ook een stuk hoger(zeker von Sweikert) en worden ze 2e hands bijna niet aangeboden. Het mooie van B&W vind ik dat de bouw vrij neutraal is. Daarmee bedoel ik dat ze in vrijwel elk interieur passen en dat ze verkrijgbaar zijn in zwart. Veel alternatieven vind ik wat betreft kleur en design niet mooi. Zelf heb ik nog niet eens zo'n problemen met de fineerkleur, maar de vrouwe helaas wel... Dali Helicon bijv. Geweldige speaker, maar alleen verkrijgbaar in rosenut. Past totaal niet in mijn interieur.

Ik ga inderdaad maar eens luisteren bij de betere hifi zaak.

Ik heb zelf het idee dat de Denon een vrij krachtige amp is met goede stroomverdeling.

Waarom zou dit dan niet lukken met de Confidence? Het idee leeft dat Dynaudio's alleen combineren met krachtpatsers a la Krell etc, maar dat is m.i. helemaal niet het geval. De Contour 3.0 en 1.3 hebben een rendement van 86db (evenals de confidence 3) en combineerden prima met een Musical Fidelity 50W versterker en Edgar push pull 50W buizenversterker. Het impedantieverloop van Dynaudio's is vriendelijk voor versterkers.

Ik zou zeggen, neem je eigen versterker mee en luister zelf of het een goede combinatie is.

groet,

Hoi Erik,

bedankt voor je reactie. Ik ben niet perse op zoek naar B&W speakers. Ik heb de types die Miracle noemt bekeken en het zijn zeker goede alternatieven. Helaas is de prijs ook een stuk hoger(zeker von Sweikert) en worden ze 2e hands bijna niet aangeboden. Het mooie van B&W vind ik dat de bouw vrij neutraal is. Daarmee bedoel ik dat ze in vrijwel elk interieur passen en dat ze verkrijgbaar zijn in zwart. Veel alternatieven vind ik wat betreft kleur en design niet mooi. Zelf heb ik nog niet eens zo'n problemen met de fineerkleur, maar de vrouwe helaas wel... Dali Helicon bijv. Geweldige speaker, maar alleen verkrijgbaar in rosenut. Past totaal niet in mijn interieur.

Wellicht is dit iets.

Klinkt zeer mooi en een beauty om te zien.

En voor jouw Denon een makkie om aan te sturen (rendement ca. 90db/1w/mtr.)

http://www.triangle-fr.com/WD100AWP/WD100A...SYNC_-804514687

Quartetk.JPG

Hoi Erik,

Dat zijn overwegingen waar een bezitter van zwarte Dyns zich helemaal in kan vinden. :)

Succes met het uitproberen gewenst.

Mooie speakers inderdaad Van Zomereng, lees regelmatig enthousiaste reacties van Triangle bezitters.

Evt. alternatieven (ook voor B&W) zijn Spendor of Neat.

@ Marc: ik had minder succes met 2 verschillende MF 50 watt versterkers en Dyn monitoren, omdat de laagcontrole bij lange na niet voldeed. En een 60W buizenversterker op een Contour 1.3SE gaf een schappelijk en nog altijd mooi resultaat, maar gaf niet het dynamische resultaat waar de speakers toe in staat zijn. Maar, proberen kan inderdaad nooit kwaad.