Jump to content

Vraag over transrotor arm/gewicht

matthias
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

ik heb al heel lang een transrotor 2.6 arm liggen (een opgepimpte rega) met het idee hem op een technics 1200 te plaatsen. Nu heb ik eindelijk vanavond een technics weten te bemachtigen (niet dat dat zo lastig was, was er niet aan toe gekomen).

De combinatie ziet er netjes uit maar nu zit er op die Transrotor arm dat lelijke gewicht en die achterkant met schroefdraad. Dus ik dacht dat vervang ik met dat Pebbles (Rik Stoet) gewichtje dat ik ook nog heb.

Alleen dat transrotor achterkantje zit hartstikke vast, en om er nu een tang op te zetten... :o

Weet iemand of die achterkant wel los kan??

Alvast bedankt en ik zal snel even een foto plaatsen!

Groet,

Matthias.

Beste,

Die kan er gewoon worden uitgedraaid er zit nl schroefdraad in de achterkant van de arm.

MvG,

Haudio

Haudio,

dank voor je bericht!

Ik weet dat er schroefdraad op zit, hij wil echter niet echt draaien. Misschien zet tranrotor er loctite op, zodat hij lekker vast zit? Of heb jij die achterkant wel eens eerder los gehad?

Groet,

Matthias.

Beste,

Die kan er gewoon worden uitgedraaid er zit nl schroefdraad in de achterkant van de arm.

MvG,

Haudio

Haudio,

dank voor je bericht!

Ik weet dat er schroefdraad op zit, hij wil echter niet echt draaien. Misschien zet tranrotor er loctite op, zodat hij lekker vast zit? Of heb jij die achterkant wel eens eerder los gehad?

Groet,

Matthias.

Matthias,

Inderdaad iets meer kracht zetten, hij zit behoorlijk vast , maar er zit geen loctite tussen.

Wel uitkijken dat er niet teveel kracht op het lager komt, inderdaad heb ik ze wel vaker los gehad.

MvG,

Haudio

Ach ach,

soms zakt de moed je in de schoenen met die hifi business.

Ik had de arm even los gehaald om het uiteinde uit de arm te draaien zonder de lagers te belasten.

Zo kon ik de armbuis vasthouden en aan de achterkant van de arm draaien... geen beweging in te krijgen. :angry:

Ben op een gegeven moment maar gestopt, bang de arm te beschadigen. Dus dat wordt gewoon dat lelijke druppelvormige contragewicht van Transrotor gebruiken.

(Ik kon hem een tijd geleden tweedehands kopen, nieuw had ik dat gekke ding nooit gekocht).

Echter op het uiteinde gaat een elastiekje/rubbertje dat het gewicht tegen verschuiven en trillen moet beschermen. Helaas, dat had het bij de vorige eigenaar al begeven. Dus morgen op zoek naar een ringetje... En dus vanavond nog geen plaatjes draaien.

Toen dacht ik, ga ik alvast mijn goldring elementje monteren. Valt er spontaan een clipje van een van de draadjes af... en die andere zit ook wel erg los.

Dus soldeerstation uit de kast, opwarmen, voorzichtig draadje ontdoen van isolatie...

Komt dat hele draadje los, breekt af precies bij de afsluitplug in de arm! :mad2:

Pffff, niet te geloven, wat een kwaliteit. Nu moet ik die arm opnieuw gaan bedraden.

Heeft er iemand een suggestie voor betaalbare armbekabeling?

60 euro voor vier stukjes van den hul gaat mij en mijn portemonnee op dit moment even te ver.

Iemand? :( Wat een gedoe...

Die druppelvorming is volgens mij bedoeld om het gewicht zo weinig mogelijk te laten resoneren. Dat jij dat lelijk vind tje... waar gaat het om. Ik vind de koperen gewichten en aangeschroefde blokken bij andere armen ook niet mooi. Maar het gaat toch om de klank lijkt me.

Overigens heb je nu de interne zilveren bekabeling gesloopt. Wat er in zit/zat heb je niet voor

Hans,

tja, dat gewicht. Het is ook niet zo belangrijk maar ik had nog een ander setje liggen en dat vind ik een stuk mooier. Maakt ook niet heel veel uit.

En slopen doe ik met een hamer! :P

Zonder gekheid, heb al heel wat elementjes gemonteerd, clipjes gesoldeerd etc.

Maar dit draadje kwam er wel heel makkelijk af...

Ik zie net dat Studio107 de zilveren armbekabeling verkoopt, misschien is dat wat.

Ik zal Henk ook eens mailen.

Iemand andere suggesties voor een adres om hem opnieuw te laten bekabelen?

Ik heb het een aantal jaren geleden zelf eens gedaan (ook bij een rega) maar dat is best een gepriegel.

Groet,

Matt.

Hans,

dankje!

Ik heb nog even een blik op de kabel geworpen, de pluggen zijn van Oehlbach inderdaad.

Op de kabel zelf staat T.M. Germany, geen Oehlbach, was waarschijnlijk wat in de war met de pluggen.

Een blik op de kabel laat inderdaad een zilverkleurige ader zien, kan je ook op de foto zien, dat zal dus wel zilver zijn.

De binnenkabel ziet er hetzelfde uit als de rega bedrading, inclusief extra soldeerovergang (van dikke headshell bekabeling naar de dunne binnenkant) in de rubber plug bij de kop.

Groet,

Matthias.

Wat ik interessant vind, is de stekkeraansluiting speciaal voor Rega. Ik zou n.l. graag een stekkerverbinding onder aan de arm meken om met phonokabels te kunnen experimenteren. Bij m'n Linn, deed mijn gevlochten kabeltje wonderen.

Ik denk dat er uit de TR2.6 niet veel meer is te halen. De meeste kwaliteit brengende wijzigingen zijn n.l. al doorgevoerd (VTA inst, binnenbekabeling, gewicht, lagerafstelling en coating).

Een andere arm (met stekker) blijft dus 'n optie.

:)

Toch maar de stoute schoenen aangetrokken en begonnen met de rewire.

Stomtoevallig is er ook iemand mee bezig op htforum.nl.

Dus daar heb ik wat foto's geplaatst:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=80280.25

Stil nou joh, dat soort draden proberen we hear met perspex uit te dempen. Mensen als jij moeten namelijk nieuwe armen kopen bij de forum sponsoren en niet zelf klooien. :(

Guest kikkervisje
Stil nou joh, dat soort draden proberen we hear met perspex uit te dempen. Mensen als jij moeten namelijk nieuwe armen kopen bij de forum sponsoren en niet zelf klooien. :(

Ben jij dan zo slecht behandeld ? :confused:

Ben jij dan zo slecht behandeld ? :confused:

Neeuh gewoon niks achter zoeken als ik wat zeg, net als de meesten denk ik niet zo lang na ;)