Jump to content

De kabelgekte ten top

mumsoft
 Share

Recommended Posts

...................................

Extreem dure kabels vind ik hetzelfde als kabels van massief eikenhout! BULLSHIT!

Een goede kabel daarintegen kan wel wat doen, maar kom me niet aanzeiken met kabels van 3000,- per strekkende meter... vind 200 per meter al te duur.

Maarja het grote gevaar..... een eindeloos kabel topic.

Andre

En dan zeg ik weer maak ze zelf en dan wordt het weer weg gehaald van hear hahahah

Andr

Niet WEER een kabeldiscussie, aub.

Overigens is CAT 5 prima als speakerkabel te gebruiken, een aantal strengen samenknopen en om elkaar heen draaien. :ph34r:

Beste KT88,

Het groot niet te vermijden.

Sorry dat ik het begonnen ben, maar ik was door die test in Stereoo wat je noemt stup

...................................

Extreem dure kabels vind ik hetzelfde als kabels van massief eikenhout! BULLSHIT!

Een goede kabel daarintegen kan wel wat doen, maar kom me niet aanzeiken met kabels van 3000,- per strekkende meter... vind 200 per meter al te duur.

Maarja het grote gevaar..... een eindeloos kabel topic.

Andre

En dan zeg ik weer maak ze zelf en dan wordt het weer weg gehaald van hear hahahah

Prijs per meter van invloed op kwaliteit?...... grappig genoeg zijn het altijd de mensen met de mening dat dit los van elkaar staat altijd degenen die maar over prijzen blijven miepen.

Maar hoeveel en welke extreem dure kabels heb je zoal geprobeerd om tot deze conclusie te komen? Een vraag uit nieuwsgierigheid, meer niet.

Ik lees dit onderwerp met stomme verbazing. Ik kan me alleen maar aansluiten bij de mening van Pjotr dat als LAN kabels normaal gebruikt worden voor Ethernet en technisch goed zijn er geen enikele technische reden te bedenken valt waar een klankverschil uit voortkomt. Ik blijf wel zover nodig standaard UTP bekabeling gebruiken.

P.S. Voor liefhebbers die zelf UTP kabels willen maken, geldt volgens mij dat het een hoop werk is wat weinig oplevert. Een goede kabeltester is dan trouwens ook geen oveerbodige luxe...

Ik lees dit onderwerp met stomme verbazing. Ik kan me alleen maar aansluiten bij de mening van Pjotr dat als LAN kabels normaal gebruikt worden voor Ethernet en technisch goed zijn er geen enikele technische reden te bedenken valt waar een klankverschil uit voortkomt. Ik blijf wel zover nodig standaard UTP bekabeling gebruiken.

P.S. Voor liefhebbers die zelf UTP kabels willen maken, geldt volgens mij dat het een hoop werk is wat weinig oplevert. Een goede kabeltester is dan trouwens ook geen oveerbodige luxe...

Uhhhhm, heeft nou echt niemand in de gaten dat dit hele topic een troll is? :lol:

Goed ingespeelde lucht is van groot belang! Ik stipte dat feit al eens eerder aan.

Wanneer er een onverlaat in mijn huis akoestische rommel zoals metal of techno heeft beluisterd, moet alle lucht worden ververst.

Zonde van al die lucht, die met mooie muziek zo zorgvuldig op peil was gebracht!

Man man, zit ik vanochtend bij een klassiek muziekje aan de ontbijttafel, wordt de lucht plotseling vervuild door een enorm gebulder uit mijn open mond. Gehik en gehinnik, vreselijk gewoon!

Moest meteen de lucht zuiveren dus, raam open, waaien met het servet, en kachel hoger.

Daar ging het motet van Nonet.

Brr, wil je dat nooit meer doen!

Marc :ph34r:

Uhhhhm, heeft nou echt niemand in de gaten dat dit hele topic een troll is? :lol:

Pas vanaf de openingspost. ;)

Zo, even pauze.

Ik denk dat Thingman, erikatn en misschien ook egbert niets van ethernet afweten. Tenminste, ik schat zo in dat het reacties zijn die voortkomen uit het misverstand dat het vanzelf spreekt dat alle soorten kabels verschillend kunnen klinken. Dus ook ethernet.

De test van Stereoo is gedaan met een pc aan een router, en die router aan een T+A media player.

Op de pc staan de muziekbestanden.

Als je die nou streamt vanaf die pc, dan gaat er ook nog wel wat anders door de kabel dan alleen muziek, en dat gaat ook door de router. Dat zou al verschillen kunnen verklaren, mogelijk.

En eigenlijk weten we niet wat het protocol is dat de T+A speler hanteert. Is het TCP of UDP?

Het is misschien spijkers op laag water zoeken, maar, als het niet pure onzin is wat Stereoo beweert, dan moet er een verklaring zijn.

Ik denk dat Thingman, erikatn en misschien ook egbert niets van ethernet afweten. Tenminste, ik schat zo in dat het reacties zijn die voortkomen uit het misverstand dat het vanzelf spreekt dat alle soorten kabels verschillend kunnen klinken. Dus ook ethernet.

Het is misschien spijkers op laag water zoeken, maar, als het niet pure onzin is wat Stereoo beweert, dan moet er een verklaring zijn.

Natuurlijk is het klinkklare onzin Marc...

Dat bleek voor mij al uit de slotzin van je eerste bericht:

"Jawohl, auch LAN-Kabel klingen verschieden!

Nou vraag ik je."

Het komt op mij wat trollerig over als je tegen beter weten in een misverstand laat voortbestaan, nu al drie pagina's lang....

Het is namelijk overduidelijk dat de meeste reageerders geen idee hebben over wat voor verbinding we het hier hebben. Dit soort verbindingen kunnen inderdaad geen invloed op de geluidskwaliteit hebben.

........................................

Het komt op mij wat trollerig over als je tegen beter weten in een misverstand laat voortbestaan, nu al drie pagina's lang....

Het is namelijk overduidelijk dat de meeste reageerders geen idee hebben over wat voor verbinding we het hier hebben. Dit soort verbindingen kunnen inderdaad geen invloed op de geluidskwaliteit hebben.

???? Wat is nu het misverstand drie pagina's lang?

Krijg nou niet het idee dat de meeste reageerders niet weten wat netwerkkabel is en waar het toe dient.

;)

???? Wat is nu het misverstand drie pagina's lang?

Krijg nou niet het idee dat de meeste reageerders niet weten wat netwerkkabel is en waar het toe dient.

;)

Ik eigenlijk wel, anders zou ik het niet zo zeggen...

Om zinvol erover mee te brabbelen moet het bovenal duidelijk zijn dat hier geen analoog muzieksignaal getransporteerd wordt.

Dat we hier met een netwerk te maken hebben dat digitale muziekbestandsinformatie verstuurd.

En dat DAT voor de hand liggend is en niks uitmaakt voor de kwaliteit van wat er uiteindelijk overkomt.

Maar het lijkt er voor mij in de reacties overduidelijk op dat mensen denken dat het om bekabeling gaat die voor analoog signaaltransport wordt ingezet.

Nou vraag ik je."

Ik heb die 3 pagina's nog eens nagelezen. Gelukkig zijn de meeste mensen het met mij eens, en jij kennelijk ook. En niet andersom.

Ik speel natuurlijk wel de advocaat van de duivel (is dat een troll?) als ik

@Marc:

Dat zou betekenen dat Stereoo de eigenlijke trol is want zoals terecht is opgemerkt: Het is nog lang geen 1 april. Of zouden de Duitsers aan St. Maarten grappen doen?

@Kraus,

Het gaat er bij uitgevers van bladen idd meestal om om papier zo duur mogelijk te verkopen.

;)

Ik heb die 3 pagina's nog eens nagelezen. Gelukkig zijn de meeste mensen het met mij eens, en jij kennelijk ook. En niet andersom.

Ik ben het met je eens dat het te zot is voor woorden om dit te gaan testen. Maar je had eerder op zich wel een beetje gelijk met je opmerking over mij: ik weet niet zo heel veel van deze materie af en kunt me best veel op de mouw spelden hierover. Toch ging dit over netwerkkabels me net te ver... :)

Nou vraag ik je."

En, als je een kabel 499 euro laat kosten, dan is er beslist wel een goedgelovige Thomas te vinden die dat ervoor betaalt, immers, als het zo duur is moet het ook wel beter zijn.

Eh, hier is dat kabeltje. Ziet er uit als UTP patch kabeltje maar is geloof ik bedoeld om 2 Denon's aan elkaar te knopen. Het verhaal erbij is toch prachtig........ dat geloof je zo :ph34r:

Let op de richting van de pijl op de connector:

"Additionally, signal directional markings are provided for optimum signal transfer."

Kom daar maar eens om bij gewone kabel, scheelt vast een flinke slok.

;)

ik heb ook idd geen idee wat voor kabels dat zijn. :lol:

ik kan wel gaan googelen en met iets interessants komen maar ik snap dus echt niet wat jullie moeten met die kabels.

ik heb het idee dat ik het goed red zonder.

dus hoe belangrijk kunnen ze zijn ;)