uweslankheid Posted 13 november 2008 Report Share Posted 13 november 2008 Hallo, Ik wil een zeldzame cd speler uit de USA laten komen. Deze speler is gemaakt voor 110 volt. De verkoper zegt dat hij niet switchable is. Kan ik deze gemakkelijk om laten bouwen tot 220 volt zonder dat de geluidskwaliteit achteruit gaat? Of is een omvormer een idee? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 13 november 2008 Report Share Posted 13 november 2008 Hallo, Ik wil een zeldzame cd speler uit de USA laten komen. Deze speler is gemaakt voor 110 volt. De verkoper zegt dat hij niet switchable is. Kan ik deze gemakkelijk om laten bouwen tot 220 volt zonder dat de geluidskwaliteit achteruit gaat? Of is een omvormer een idee? Verhuistrafo gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
uweslankheid Posted 13 november 2008 Author Report Share Posted 13 november 2008 Kun je misschien iets duidelijker zijn? Is dat misschien een trafo waar je de USA stekker indoet en dan zo in het stopcontact plaatst, zodat je zo'n dikke stekker krijgt? Is dat niet van invloed op de geluidskwaliteit? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 13 november 2008 Report Share Posted 13 november 2008 Hallo, Ik wil een zeldzame cd speler uit de USA laten komen. Deze speler is gemaakt voor 110 volt. De verkoper zegt dat hij niet switchable is. Kan ik deze gemakkelijk om laten bouwen tot 220 volt zonder dat de geluidskwaliteit achteruit gaat? Of is een omvormer een idee? Je kunt een verhuis-trafo proberen, maar in de USA hebben ze 60hertz netfreqentie dus je loopt het risico dat hij gaat brommen omdat mogelijk de kern te klein is immers hebben we hier 50hertz. Gewoon proberen en zoniet een nieuwe 230volt trafo laten maken. Groet, Jack P.s. als je het merk weet kun je ook bij de leverancier informeren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 13 november 2008 Report Share Posted 13 november 2008 Ik verwacht geen problemen. Ofwel intern omschakelbaar, ofwel een verhuistrafo. @ Jack: gaat om een Rotel uit de Michi lijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
uweslankheid Posted 13 november 2008 Author Report Share Posted 13 november 2008 Bedankt voor de reacties, ik ben inmiddels gerust gesteld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts