Jump to content

Jan Akkerman. Zijn er fans HEAR?

René N.
 Share

Recommended Posts

Als Jan hier in de buurt komt, ga ik hem zien. Heb dus vele concerten van hem gezien, en zelfs ook foto's gemaakt van concerten. Hoewel ik erg sceptisch ben over zijn herhalings-percentage (k*t, altijd weer dat gel*l met die Focus-nummers en zo), ben ik nog steeds een fan van hem. Zijn licks, akkoorden, stijl van spelen, mmmm, geweldig.

Maar het favoriete album? Tsja, voor mij is die toch gemaakt met iemand anders, namelijk met

f90334uy58r.jpg

Kaz Lux: Eli. Heb al diverse persingen gekocht, maar wacht/zoek nog steeds naar de ultieme, zonder krassen en d

Heb de plaat uit de jaren 80 (of wanneer ie ook uit kwam) en ook recentelijk een cd versie erbij genomen.

Geen Akkerman fan, maar beetje verplichte kost en bij tijd en wijlen best leuke luister muziek.

Van Focus zijn de K2HD versies wel aardig.

Ik was eens op een North Sea Jazz festival in Den Haag, zo'n 15 tot 20 jaar geleden. Daar was het zo druk :angry: en met dat vreselijke Rosenberg trio :angry: ... Ik liep wat verloren rond en hoorde geweldige klanken van buiten komen. Wie stond daar in een tent de sterren van de hemel te spelen? Jan! Echt klasse was dat. Wat een goede band en zooo strak.

Geef mij maar STREETWALKER uit 1977 met dat strijkje erbij :P

ik heb zo'n beetje alle elpees van jan, ik ga niet naar concerten maar ik voel mij wel een fan.

from the basement is wel 1 van mijn favorieten,helaas moet ik hierbij vermelden dat het bij deze om de cd-versie gaat, er staan wat heerlijke blues lange tracks op als bonus.

product-158808.jpg

voor diegene die deze nog niet kennen,hier jan samen met paco de lucia