brad Posted 14 november 2008 Report Share Posted 14 november 2008 Hoe echt zijn eigenlijk de betere Chineese audio apparaten? Ik heb nu al diverse in China gebouwde apparatuur mogen beluisteren en ik ben niet erg van onder de indruk. Veel van deze apparatuur gebruiken toch onderdelen van naam. Maar terughoren in de klank doe ik het niet. Vreemd. Vincent, Korsun, Citypulse, Stello, etc etc. Allemaal hebben ze een groter of kleiner gebrek. Ik verdenk die Chinezen van nepperij met hun zogenaamde originele onderdelen! Ze zijn namelijk niet vies van immiteren! Tot en met de merknamen schijnen ze dat te doen. Maar misschien is er iemand die mij hierover iets meer kan vertellen. Ik val toch vaak weer terug op Europeese apparatuur welke nog echt in Europa gebouwd worden. En dat zijn er maar weinig meer. Veel Europees, Japans en Amerikaans komt tegenwoordig ook uit China. Zolang de betere merken hun onderdelen volgens hun specs laten produceren zal het wel goed gaan. Maar....? Het verschil tussen immitatie en echt is soms slecht te zien. Je moet al een loupe gebruiken om het te zien. Het is momenteel gewoon moeilijker om voor redelijk geld nog een echt goede versterker te vinden. Misschien gaan de prijzen zakken nu er een wereld recessie dreigt aan te komen. In de audio wereld is het namelijk een en al malaise. Veel hebben al hun deuren gesloten en er gaan er nog meer de deur dicht doen. Internethandel is daar ook debet aan door de prijsvechters. Vele kopers zijn alleen maar uit op de laagste prijs. Begrijpelijk maar...., je wilt toch wel weten wat je koopt. Alleen maar afgaan op wat anderen zeggen lijkt mij niet zo slim. Je zou toch willen beluisteren wat je eventueel gaat kopen? Dealers met een winkelbedrijf kunnen nooit tegen de internet op. Hun kosten liggen daarvoor te hoog. Moet wel wat verdiend worden natuurlijk. Kijken en luisteren bij de dealer om vervolgens bij de goedkoopste internethandel te kopen. Als dealer wordt hiervan, flauw. Maar goed, wat is nu momenteel nog een betaalbare en stabiele stereo versterker? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 14 november 2008 Report Share Posted 14 november 2008 Ha die Brad ja, ja je gelooft het niet maar je moet HEAR eerst langs de ballotagebaas! Misschien is dit het apparaat waar jij gelukkig van wordt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 14 november 2008 Report Share Posted 14 november 2008 "Dat komt me bekend voor, waar heb ik dat nou toch al eens eerder gehoord en van wie ook al weer?" Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 14 november 2008 Report Share Posted 14 november 2008 1960 MODE AAN Hoe echt zijn eigenlijk de betere JAPANSE audio apparaten?Ik heb nu al diverse in JAPAN (?) gebouwde apparatuur mogen beluisteren en ik ben niet erg van onder de indruk. Veel van deze apparatuur gebruiken toch onderdelen van naam. Maar terughoren in de klank doe ik het niet. Vreemd. MARANTZ, SONY, HK, ACCUPHASE, etc etc. Allemaal hebben ze een groter of kleiner gebrek. Ik verdenk die JAPANNERS van nepperij met hun zogenaamde originele onderdelen! Ze zijn namelijk niet vies van immiteren! Tot en met de merknamen schijnen ze dat te doen. Maar misschien is er iemand die mij hierover iets meer kan vertellen. Ik val toch vaak weer terug op Europeese apparatuur welke nog echt in Europa gebouwd worden. En dat zijn er maar weinig meer. Veel Europees, CHINESE en Amerikaans komt tegenwoordig ook uit JAPAN. Zolang de betere merken hun onderdelen volgens hun specs laten produceren zal het wel goed gaan. Maar....? Het verschil tussen immitatie en echt is soms slecht te zien. Je moet al een loupe gebruiken om het te zien. Het is momenteel gewoon moeilijker om voor redelijk geld nog een echt goede versterker te vinden. Misschien gaan de prijzen zakken nu er een wereld recessie dreigt aan te komen. In de audio wereld is het namelijk een en al malaise. Veel hebben al hun deuren gesloten en er gaan er nog meer de deur dicht doen. Internethandel is daar ook debet aan door de prijsvechters. Vele kopers zijn alleen maar uit op de laagste prijs. Begrijpelijk maar...., je wilt toch wel weten wat je koopt. Alleen maar afgaan op wat anderen zeggen lijkt mij niet zo slim. Je zou toch willen beluisteren wat je eventueel gaat kopen? Dealers met een winkelbedrijf kunnen nooit tegen de internet op. Hun kosten liggen daarvoor te hoog. Moet wel wat verdiend worden natuurlijk. Kijken en luisteren bij de dealer om vervolgens bij de goedkoopste internethandel te kopen. Als dealer wordt hiervan, flauw. Maar goed, wat is nu momenteel nog een betaalbare en stabiele stereo versterker? 1960 MODE UIT. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 14 november 2008 Report Share Posted 14 november 2008 Er schijnt idd een soort van internet te zijn geweest in 1960. Verder vind ik wel aansluiting bij de post van Kraus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 14 november 2008 Report Share Posted 14 november 2008 Veel van deze apparatuur gebruiken toch onderdelen van naam.Maar terughoren in de klank doe ik het niet. Vreemd. Vincent, Korsun, Citypulse, Stello, etc etc. Allemaal hebben ze een groter of kleiner gebrek. Ik verdenk die Chinezen van nepperij met hun zogenaamde originele onderdelen! Ze zijn namelijk niet vies van immiteren! Tot en met de merknamen schijnen ze dat te doen. Maar misschien is er iemand die mij hierover iets meer kan vertellen. Jawel. Wat jij beschrijft, gebeurt ook. Er heerst een grote import-heffing op "buitenlandse" onderdelen in China, dus veel fabrikanten gebruiken het inheemse product en stempelen daar al dan niet wat onhandig een bekende merknaam of verhaspeling daarvan op. Nu is het wel zo dat vrijwel alles van de bekende en "betere" merken ook daarvandaan komt, ik heb zelf ervaring met het begeleiden van productieprocessen van apparatuur in China en het is zo dat er beslist Westerse begeleiding en voortdurende controle nodig is. Intussen zijn er ook Chinese fabrikanten die op eigen kracht WEL iets leuks neerzetten, zoals bijv. Yarland. Ook Korsun/Dussun/Yaoin/Music Angel/Yungson/vincent heb ik tot nog toe niet echt vervelende ervaringen mee (let wel, ik zie die dingen alleen van binnen, over klank doe ik geen uitspraken). Het 1 is mechanisch wat beter dan het andere. Er komen veel, heel veel merken, imitaties, klonen en daar weer namaaksels van uit China. Ga maar uitzoeken wat daarvan wel en wat niet deugt.......begin maar eens bij de prijs. Verwacht jij nu echt voor $200 een sublieme buizenversterker met 4 x EL34 te krijgen die het, wat technische kwaliteiten betreft, op kan nemen tegen zijn Europese of Amerikaanse tegenhanger? Voor die prijs heb ik nog niet eens 1 uitgangstrafo........... Wat niet uitsluit dat er soms heel leuke producten tussenzitten. Maar daar staat veelal een ander prijskaartje op, en doorgaans is er ook een Europese verdeler met technische ondersteuning. Van Citypulse had ik toevallig onlangs een leuk DACje met extra lijn-ingang in huis. Voor die $150 krijg je een erg leuk kastje wat bslist goed werkt en ook nog eens prima klinkt. Echter, na 1 keer openmaken is het schroefdraad dol, voor het volume zit er een lineaire potmeter in enz. Voor veel eindgebruikers zal dat niet echt een probleem zijn trouwens, de performance die je voor dat geld krijgt is on-ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 14 november 2008 Report Share Posted 14 november 2008 Mijn God..... wat een ouderwetse prietpraat zeg van onze 'nieuwe' Brad. En dan nog een nabrander geven aan internetbedrijven en prijsvechters ook.... een aantal van die internet bedrijfjes hebben een beter serviceniveau dan veel reguliere shops, wellicht JUIST vanwege hun lagere kosten, snap niet wat daar op tegen kan zijn? Welkom in de 21e eeuw zou ik zeggen, nu nog de rest van je vooroordelen die het millenniumhobbeltje over moeten. Het is overigens waar dat het meeste van de Chineze spul via internet verkrijgbaar is. Maar JUIST zo'n snel en wijdverspreid medium als internet had er toch allang voor gezorgd dat als het w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 14 november 2008 Report Share Posted 14 november 2008 Mijn God..... wat een ouderwetse prietpraat zeg Ja, waar maken jij ( en Brad ) je nu in hemelsnaam druk om? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ivan Posted 14 november 2008 Report Share Posted 14 november 2008 Ik heb ervaring met Melody astro black 22 voor het geld (3,500 euro) echt super goed. Maar Melody is eigenlijk Australische merk die wordt gemakt in China. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 14 november 2008 Report Share Posted 14 november 2008 Hoe echt zijn eigenlijk de betere Chineese audio apparaten?Ik heb nu al diverse in China gebouwde apparatuur mogen beluisteren en ik ben niet erg van onder de indruk. Veel van deze apparatuur gebruiken toch onderdelen van naam. Maar terughoren in de klank doe ik het niet. Vreemd. Vincent, Korsun, Citypulse, Stello, etc etc. Allemaal hebben ze een groter of kleiner gebrek. Ik verdenk die Chinezen van nepperij met hun zogenaamde originele onderdelen! Ze zijn namelijk niet vies van immiteren! Tot en met de merknamen schijnen ze dat te doen. Maar misschien is er iemand die mij hierover iets meer kan vertellen. Ik val toch vaak weer terug op Europeese apparatuur welke nog echt in Europa gebouwd worden. En dat zijn er maar weinig meer. Veel Europees, Japans en Amerikaans komt tegenwoordig ook uit China. Zolang de betere merken hun onderdelen volgens hun specs laten produceren zal het wel goed gaan. Maar....? Het verschil tussen immitatie en echt is soms slecht te zien. Je moet al een loupe gebruiken om het te zien. Het is momenteel gewoon moeilijker om voor redelijk geld nog een echt goede versterker te vinden. Misschien gaan de prijzen zakken nu er een wereld recessie dreigt aan te komen. In de audio wereld is het namelijk een en al malaise. Veel hebben al hun deuren gesloten en er gaan er nog meer de deur dicht doen. Internethandel is daar ook debet aan door de prijsvechters. Vele kopers zijn alleen maar uit op de laagste prijs. Begrijpelijk maar...., je wilt toch wel weten wat je koopt. Alleen maar afgaan op wat anderen zeggen lijkt mij niet zo slim. Je zou toch willen beluisteren wat je eventueel gaat kopen? Dealers met een winkelbedrijf kunnen nooit tegen de internet op. Hun kosten liggen daarvoor te hoog. Moet wel wat verdiend worden natuurlijk. Kijken en luisteren bij de dealer om vervolgens bij de goedkoopste internethandel te kopen. Als dealer wordt hiervan, flauw. Maar goed, wat is nu momenteel nog een betaalbare en stabiele stereo versterker? Brad, heb je al eens nagegaan hoeveel reguliere winkels/dealers ook hun waar aanbieden via internet ... en dit vr dezelfde prijs als in hun winkel ... Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phelsuma Posted 14 november 2008 Report Share Posted 14 november 2008 Voor diegenen die meer willen weten over het ontstaan van internet (in Nederland): Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brkovi Posted 14 november 2008 Report Share Posted 14 november 2008 Hoi Brad (leuke naam, hoor) Eerst eventjes een tijdje meegelezen op het forum en nu, blam...... een onthullende (maar ook wel chaotische) eerste posting over Chinese apparatuur. Of over de wereldrecessie? Of de moeilijke positie van de Nederlandse hifiboer met winkel. Of list en bedrog? Vertel eens wat over jezelf, beste Brad, zodat we je verhaal een beetje kunnen plaatsen. Je moet me niet kwalijk nemen maar ik dacht toch toen ik je verhaal las: "Dat komt me bekend voor, waar heb ik dat nou toch al eens eerder gehoord en van wie ook al weer?" Nou ja, het schiet straks wel weer te binnen. Maar laat eens weten waarom precies je je zorgen maakt. Van mij heb je dit ("Dat komt me bekend voor, waar heb ik dat nou toch al eens eerder gehoord en van wie ook al weer?") waarschijnlijk niet gehoord. Maar ik vergeet ook wel eens waar ik het ooit, in het verleden, over heb gehad Al geruime tijd heb ik niets meer gedaan op dit Forum. Dus laat ik eerst maar eens vertellen wat ik met audio en in mindere mate met video doe. Ik houd me al meer dan 40 jaar bezig met audio. Ooit begonnen met een Dual setje het beste wat ik ooit gehad heb is een ASR Emitter HD, Polytone speakers, Sony SCD 777 ES en diverse kabels. Met video en surround heb ik eigenlijk geen feeling. Muzieksmaak is zeer gevarieerd. Twee jaar geleden was ik gestopt met audio omdat m'n gehoor het begon af te laten weten. Maar gelukkig gaat het nu weer behoorlijk goed. Nu ben ik in de gelukkige omstandigheid om diverse apparatuur thuis te beluisteren. Ik heb vrijwel de gehele Vincent serie mogen beluisteren en daar zitten zeker zeer goede apparaten tussen. De goedkoopste is zelfs een van de beter klinkende versterkers. Maar ook Dussun, Stello, Citypulse, Advance Acoustic, TAC en gaat zo maar door, hebben hier gestaan. En maar sjouwen en slepen met speakers en apparatuur. Veel apparatuur is van binnen bekeken en dan zie je hoe goed enof slecht sommige ontwerpen zijn. Ik ga hierover nu niet in detail. Maar hier gaat het bij de veel Chinees spul mis! Ergens in de keten vindt je dan ineens een heel goedkoop volume chipje die de boel verziekt bijvoorbeeld. Ook de merk onderdelen zijn soms imitaten. Terwijl er in de recensies vermeld wordt dat er discrete onderdelen in zijn verwerkt. Bulsh...! In het begin had ik dit niet in de gaten totdat je er dieper in gaat duiken. Vandaar ook de opmerking . Ik weet hoe het kan klinken met echte onderdelen en schakelingen. Het Chineese spul is goedkoper dan de meeste Europeese spullen maar dat zit hem niet alleen in de productiekosten. Want dan zijn ze zelfs te duur. Levensduur is ook een vraagteken bij sommige merken. Ik zal wel de nodige kritieken krijgen maar ik weet echt waar ik het over heb. Alleen wat mij nu interesseerd is wat is een goede versterker is voor een redelijke prijs van zeg maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 14 november 2008 Report Share Posted 14 november 2008 Alleen wat mij nu interesseerd is wat is een goede versterker is voor een redelijke prijs van zeg maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 14 november 2008 Report Share Posted 14 november 2008 Alleen wat mij nu interesseerd is wat is een goede versterker is voor een redelijke prijs van zeg maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
hderkx Posted 14 november 2008 Report Share Posted 14 november 2008 @Miracle ik heb een tijdje de Musical Fidelity A3.2 gehad. Ik was er niet echt kapot van... De Denon vind ik wel goed. Primare? Voor minder geld heb je meer muziek. Bijvoorbeeld bij Denon. Chinees spul. Geef mij dan de films van Zhang Yimou maar. HDerkx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 14 november 2008 Report Share Posted 14 november 2008 @Miracle ik heb een tijdje de Musical Fidelity A3.2 gehad. Ik was er niet echt kapot van... De Denon vind ik wel goed. Primare? Voor minder geld heb je meer muziek. Bijvoorbeeld bij Denon. Chinees spul. Geef mij dan de films van Zhang Yimou maar. HDerkx De A3.2 vond ik idd ook geen mooie versterker. De A3.5 is echt iets anders. Primare heeft ook mindere producten, zoals de I20 en I21. Die zou ik ook niet willen hebben, maar de I30 vind ik persoonlijk toch wel erg mooi. Heb hem hier thuis beluisterd op AVI Pro 9+, Tannoy Saturn S6LCR en Dali Helicon's en op al die speakers vond ik het erg goed gaan. Hij staat nu bij een maat van me op Cadence Arista's (hybride electrostaten) en ook dat klinkt erg goed. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hderkx Posted 14 november 2008 Report Share Posted 14 november 2008 By the way. Na jaren in Indonesi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brkovi Posted 14 november 2008 Report Share Posted 14 november 2008 [ben ik zo een beetje duidelijker geweest? Brad= Brkovi=A Kuiper dus. Okay, waarom niet. Een goede versterker koop je niet voor een bepaald budget maar de hoogte van je budget voor een goede versterker is uitsluitend afhankelijk van de eisen die je luidsprekers stellen. Afhankelijk van je luidsprekers kun je al voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 15 november 2008 Report Share Posted 15 november 2008 Ik houd me al meer dan 40 jaar bezig met audio.Ooit begonnen met een Dual setje het beste wat ik ooit gehad heb is een ASR Emitter HD..... ...Ik heb vrijwel de gehele Vincent serie mogen beluisteren en daar zitten zeker zeer goede apparaten tussen. De goedkoopste is zelfs een van de beter klinkende versterkers..... Ik heb de TAC V60 mogen proberen en dat is werkelijk een dijk van een buizenbak. Raakt niet in d stress.... Ben ik zo een beetje duidelijker geweest? Voor mij wel. Audipulse is importeur van 3 merken. Vincent ASR TAC En in dat opzicht begrijp ik je betoog toch ook weer niet, Vincent en TAC zijn beiden zo Chinees als maar kan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 15 november 2008 Report Share Posted 15 november 2008 By the way. Na jaren in Indonesi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 15 november 2008 Report Share Posted 15 november 2008 By the way. Na jaren in Indonesi Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 15 november 2008 Report Share Posted 15 november 2008 By the way. Na jaren in Indonesi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 15 november 2008 Report Share Posted 15 november 2008 Hoe echt zijn eigenlijk de betere Chineese audio apparaten?Ik heb nu al diverse in China gebouwde apparatuur mogen beluisteren en ik ben niet erg van onder de indruk. Veel van deze apparatuur gebruiken toch onderdelen van naam. Maar terughoren in de klank doe ik het niet. Vreemd. Vincent, Korsun, Citypulse, Stello, etc etc. Allemaal hebben ze een groter of kleiner gebrek. Ik verdenk die Chinezen van nepperij met hun zogenaamde originele onderdelen! Ze zijn namelijk niet vies van immiteren! Tot en met de merknamen schijnen ze dat te doen. Maar misschien is er iemand die mij hierover iets meer kan vertellen. ... Stello is een sub merk van April music en is Zuid Koreaans http://www.aprilmusic.com/main/sub05_01.html Top merk overigens imo Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc Posted 15 november 2008 Report Share Posted 15 november 2008 Ben ik zo een beetje duidelijker geweest? Voor mij wel. Audipulse is importeur van 3 merken. Vincent ASR TAC Net zo duidelijk als dat Pacific Audio Chinese apparatuur importeert en verkoopt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 15 november 2008 Report Share Posted 15 november 2008 Pas alleen een beetje op, zit geen CE certificering op die dingen. Niet dat je het daardoor het land niet inkrijgt, maar mocht er ooit eens iets gebeuren ben je bijvoorbeeld niet verzekerd enzo. Gelukkig weet ik een beetje van verzekeringen en kan dit als nonsens beschouwen........ Overigens is het met Chinese apparatuur net als de Europese en Amerikaanse dat er enorme verschillen in kwaliteit zijn, hetwelk onverlet laat dat er fantastische dingen vandaan komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts