Hans van Liempd Posted 15 november 2008 Report Share Posted 15 november 2008 Primare heeft ook mindere producten, zoals de I20 en I21. Die zou ik ook niet willen hebben, maar de I30 vind ik persoonlijk toch wel erg mooi.Heb hem hier thuis beluisterd op AVI Pro 9+, Tannoy Saturn S6LCR en Dali Helicon's en op al die speakers Mvg. Miracle. Ik weet niet hoe de I20 en 21 klinken tov de oudere A20 (zoals ik die heb) maar ik ben over die A20 zeer tevreden. Neutraal en strak. Prima ding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 15 november 2008 Report Share Posted 15 november 2008 Primare heeft ook mindere producten, zoals de I20 en I21. Die zou ik ook niet willen hebben, maar de I30 vind ik persoonlijk toch wel erg mooi. Heb hem hier thuis beluisterd op AVI Pro 9+, Tannoy Saturn S6LCR en Dali Helicon's en op al die speakers Mvg. Miracle. Ik weet niet hoe de I20 en 21 klinken tov de oudere A20 (zoals ik die heb) maar ik ben over die A20 zeer tevreden. Neutraal en strak. Prima ding. De A20 heb ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 15 november 2008 Report Share Posted 15 november 2008 Heb inmiddels wel ervaring met Chinees spul - Dussun V6I versterker - Esound e5se cd-speler Zou niet weten, hoe ik voor het bedraag van ca. 950 Euro, zo,n krachtpatser van een versterker met vergelijkbare kwaliteit, zou moeten kopen, van een meer gerenommeerd merk ! Zou denk ik gauw 2x zo duur uit zijn als mijn Dussun. Tot op heden ca. 2 jaar probleemloos gedraaid en super tevreden. De Esound heb ik 1,5 jaar probleemloos en met grote tevredenheid in gebruik gehad. Toen ging ie kapot..... 1X KAPOT, hoeft nog niet representatief te zijn, voor de slechte kwaliteit van de Esound. Ik heb ook een DVD-speler gehad van een gerenommeerd merk (Arcam) en deze is ook 1x defect geraakt. M.b.t. "degelijkheid" zeg ik, belangrijk is dat er een organisatie/dealer achter staat die m.b.t. een goede service bekend staat en vooral een goede garantieregeling. Anders zeg ik: afblijven en elders kopen, dit geldt zowel voor "chinezen" als "niet-chinezen" Gehoormatige verschillen tussen "chinezen" en "niet-chinezen" Advies: zelf luisteren Mijn ervaring is, dat ik nu de Esound E5SE (1250 Euro) heb ingeruild op een Cambrigde 740C (1000 Euro) ik hier totaal geen spijt van heb en de Cambridge zelf een stuk beter vind. (Cambridge is een engels merk, wiens producten weliswaar in China worden gemaakt) Vele gerenommeerde merken, zoals Marantz, Cambridge, Nad, Pioneer etc.. laten hun producten in China maken. Dus ook deze gerenommeerde merken kunnen tegen zeer concurrende prijzen producten aanbieden. Daar waar chinese merken (ook de lagere prijssegmenten) vooral imponeren met veel kilo, geborsteld aluminium e.d, bieden de gerenommeerde merken meer zekerheid (of gevoel van..) door een betere service-organisatie. Als je tegenwoordig ziet in de prijsklasse van 400 tot 1500 euro, wat merken als Yamaha, Harmon Kardon, Denon, Marantz, Nad, Cambridge etc... vele componenten aanbieden met een zeer goede prijs/prestatieverhouding en goede persrecensies, vraag ik me steeds vaker af, of de aanschaf van een chineze component wel daadwerkelijk voordelen biedt. Tenzij je perse een CD-speler van minder als 1.000 euro wilt aanschaffen en deze perse meer als 10 kilo moet wegen, dan moet je een "echte chinees kopen", want bezuiningen op kastwerk, aluminium e.d daar doen chinezen niet aan. (of het gehoormatig beter is.................. vaak wel / vaak niet > zelf luisteren) In de nederlandse, engelse en duitse hifi-pers, vindt je weinig terug over onbekende chinezen componenten, behalve buizenversterkers, hier hebben de chinezen blijkbaar een gat in de markt ontdekt m.b.t. betaalbare prijsklassen. Kortom binnen het aanbod van chinezen, zijn best pareltjes te ontdekken, echter de zoektocht hiernaar is wat lastiger als binnen het aanbod van gerenommeerde merken. Verder zal de financ.afschrijving van gerenommeerde merken gunstiger uitvallen. Echter chinezen hebben een goede handelsgeest, een supergroot potentieel aan kapitaal en aan intellect en zullen dit steeds meer aanwenden en steeds betere, betaalbare producten hier afzetten en ook hier goede service-organisaties opzetten. Vergeet niet ook Japan is eens zo begonnen........... Zo nu ff een loempia bij de Chinees bestellen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 15 november 2008 Report Share Posted 15 november 2008 Kan ik me goed in vinden, Vanzomereng. En inderdaad, de Japanners zijn ook zo begonnen......... Terwijl dat nu zo ongeveer (nou ja, zeg de laatste 25 jaar) de toetssteen qua kwaliteit betreft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 19 november 2008 Report Share Posted 19 november 2008 Toevallig heb ik zo'n chineese cd-speler van 10 kilo (Vincent CD-S3) en ik ben er best tevreden mee. Via de DIY HongKong kun je Obbligato high-end condensatoren (MKP's) bestellen die voor zeer weinig geld echt heel erg mooi klinken, vind ik. De fabrikant heeft hiervoor duitse machines aangeschaft en het productieproces van daar afgekeken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 19 november 2008 Report Share Posted 19 november 2008 Toevallig heb ik zo'n chineese cd-speler van 10 kilo (Vincent CD-S3) en ik ben er best tevreden mee.Via de DIY HongKong kun je Obbligato high-end condensatoren (MKP's) bestellen die voor zeer weinig geld echt heel erg mooi klinken, vind ik. De fabrikant heeft hiervoor duitse machines aangeschaft en het productieproces van daar afgekeken. Die kun je bij Acoustic Dimension ook krijgen, ik heb voor de gein even gekeken naar een 22 uF film/oil, kost in Hong Kong Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 19 november 2008 Report Share Posted 19 november 2008 Die kun je bij Acoustic Dimension ook krijgen, Tja Acoustic Dimension is inderdaad een snoepjeswinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 20 november 2008 Report Share Posted 20 november 2008 En vlakbij voor mij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 20 november 2008 Report Share Posted 20 november 2008 Heb zelf ooit mogen genieten van een Vincent Sv238. En ik moet zeggen dat ik die alles behalve verkeerd vond. De Kg euro verhouding zat ook wel goed . Het ding klonk echt goed, strak, mooi stevig in het laag en detailrijk. Kon er niks negatiefs over bedenken. Verkoos 'm toen zelfs boven mijn huidige AA. Reden waarom ik toch voor de AA gekozen heb is me nu te veel om uit te leggen maar dat had niks met de Vincent te maken. Tja en die AA van mij is ook zo betrouwbaar gebleken... Nu wel. Nee kan daarover geen negatief oordeel vellen. En als je goed kijkt in de duitse bladen Stereo, Stereoplay en audio, zie je dat ze iig Vincent vaak in de test hebben. Maar dat zal wel te maken hebben omdat Vincent half Duits is... Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fern Posted 20 november 2008 Report Share Posted 20 november 2008 Heb zelf jaren geleden een Spark 550A gehad(die met die 300B buizen)klonk best goed,alleen de eerste week gingen de eerste buizen al stuk ( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 20 november 2008 Report Share Posted 20 november 2008 Die Chineese buizen zijn idd niet van al te beste kwaliteit, heb ik ook wel gemerkt met de Yarland, maar met Sovtek M(ilitairy)'s erin en alles goed doorgesoldeerd is dat voor het geld geheel geen slecht versterkertje. De Chineese eindbuisjes meten overigens maar zo'n 90% van wat Softek's en JJ's doen, en de stuurbuisjes slechts zo'n 80% van Sylvania's. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 21 november 2008 Report Share Posted 21 november 2008 Die Chineese buizen zijn idd niet van al te beste kwaliteit, heb ik ook wel gemerkt met de Yarland, maar met Sovtek M(ilitairy)'s erin en alles goed doorgesoldeerd is dat voor het geld geheel geen slecht versterkertje. De Chineese eindbuisjes meten overigens maar zo'n 90% van wat Softek's en JJ's doen, en de stuurbuisjes slechts zo'n 80% van Sylvania's. Mvg. Miracle. Ook hierin dreigt een generalisering die nauwelijks nog hout snijdt. Dit was wel waar voor ongeveer een jaartje of 5 terug, maar tegenwoordig komen er ook veel goede buizen uit China. Shuguang 845B of 845W zijn momenteel de beste 845 productiebuizen in de wereld en ook stukken beter dan heel veel NOS 845 buizen. De 845 is overigens aan een grote opmars bezig, hoogstwaarschijnlijk nou juist omdat de huidige productiekwaliteit zo hoog is, als Nagra gewoon chinese buizen stopt in hun compromisloze monoblokken van tienduizenden euro's dan kan je toch niet meer met droge ogen blijven verkondigen dat het allemaal troep is, die Chinese buizen. Ook de meeste andere Shuguang buizen zijn niet zo slecht, EH of Sovtek is bijvoorbeeld niet of nauwelijks beter en dat laten alle tests van tegenwoordig ook wel zien. Uiteraard zijn er betere buizen te krijgen, maar prijzen liggen zonder overdrijven vaak een factor 10 hoger, maar slecht zijn ze zeker niet, wellicht niet naar je smaak qua sound, maar dat is weer een ander verhaal. De enige Shuguangs die ik direct zou vervangen zijn EL34 en KT88/6550 eindbuizen, die vind ik beroerd/onbetrouwbaar. TJ Full Music is ook Chinees en absolute top op buizengebied, hun 2A3's en 300B's komen overal als beste uit de tests. Okay, niet goedkoop, maar wel top. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 21 november 2008 Report Share Posted 21 november 2008 Dit was wel waar voor ongeveer een jaartje of 5 terug, maar tegenwoordig komen er ook veel goede buizen uit China. Helaas kom ik nog steeds erg veel slechte buizen tegen uit China. Ook van de types en merken die jij noemt. Pasgeleden nog bij een kennis van me. Die draait met een New Audio Frontiers 845 SE. Had daar nieuwe 845's van het merk Shuguang in gestoken. Een dag of 3 in laten spelen en is toen pas gaan luisteren. Hij kreeg letterlijk de tranen in zijn ogen, en echt niet van ontroering. Na nog een week "inspelen" liet hij mij ook eens luisteren om mijn mening te horen. Ik kon er ook niet anders dan triest van worden. Die zelfde dag heeft hij dus maar weer nieuwe buizen besteld, en zeker niet Chinees meer. Voordat de nieuwe buizen binnen waren (duurde 10 dagen) waren de Shuguang's reeds overleden. Nu niet gaan roepen "de versterker zal wel niet goed afgesteld hebben gestaan", dat stond hij wel. Dit is slechts Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 27 november 2008 Report Share Posted 27 november 2008 Pasgeleden nog bij een kennis van me. Die draait met een New Audio Frontiers 845 SE. Had daar nieuwe 845's van het merk Shuguang in gestoken. Een dag of 3 in laten spelen en is toen pas gaan luisteren.Hij kreeg letterlijk de tranen in zijn ogen, en echt niet van ontroering. Na nog een week "inspelen" liet hij mij ook eens luisteren om mijn mening te horen. Ik kon er ook niet anders dan triest van worden. Die zelfde dag heeft hij dus maar weer nieuwe buizen besteld, en zeker niet Chinees meer. Voordat de nieuwe buizen binnen waren (duurde 10 dagen) waren de Shuguang's reeds overleden. Mvg. Miracle. Ik had het ook over 845B (en de nieuw uitgebracht 845W) buizen, niet de gewone 845 buizen van Shuguang, die zijn matig. En met een beetje googlen en browsen op de wat serieuzere audioforums (dan deze) had je dat ook wel geweten, men is nagenoeg onverdeeld enthousiast over die buizen, net als ik dus . 845 buizen zijn overigens in 4 uur ingespeeld, daar heb je geen weken voor nodig. Ze worden extreem warm, veel warmer dan bijv. 300B's, dat bespoedigd het inspelen aanzienlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 29 november 2008 Report Share Posted 29 november 2008 Hier 'n Chinese topper die ik beslist af kan raden. Yaoin MC10L. 4 x 6AS7G en alles te krap bemeten. ZO moet het dus niet........ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 30 november 2008 Report Share Posted 30 november 2008 Maar dat zal wel te maken hebben omdat Vincent half Duits is...Het is een Duits handelshuis, geen fabrikant. Net zo iets als een bedrijf als Monacor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 30 november 2008 Report Share Posted 30 november 2008 Toevallig heb ik zo'n chineese cd-speler van 10 kilo (Vincent CD-S3) en ik ben er best tevreden mee. Via de DIY HongKong kun je Obbligato high-end condensatoren (MKP's) bestellen die voor zeer weinig geld echt heel erg mooi klinken, vind ik. De fabrikant heeft hiervoor duitse machines aangeschaft en het productieproces van daar afgekeken. Die kun je bij Acoustic Dimension ook krijgen, ik heb voor de gein even gekeken naar een 22 uF film/oil, kost in Hong Kong Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts