Jump to content

usb dac

bees
 Share

Recommended Posts

hoi!

Ik zoek een leuke usb dac.

Betaalbaar (max 200euro), ik wil namelijk ook nog een Clifford intake een holley quad barrel throttle plate en een impco 450 mixer voor mijn andere hobby hebben ;-) ( www.blazerbees.com )

mijn oog was gevallen op deze twee:

http://www.m-audio.com/products/en_us/FastTrackPro.html

en deze

http://www.esi-audio.com/products/u46xl/

Aangezien mijn vriendinnetje de pc en bijbehorende audio "sooi"(terratec 24/96, yamaha cx830 pre, als hoofdtelefoon versterker, sony qs jb980 md speler) ook gebruikt als thuisstudio

zijn deze opties natuurlijk wel twee vliegen in

Ik zou ook voor de E-MU gaan. Ik gebruik nu al een aantal jaar een E-MU 1212M interne geluidskaart met losse interne DAC daaraan, tot volle tevredenheid. Enige nadeel was dat er geen XLR en/of cinch aan zat maar mono koptelefoon aansluitingen. Die heb ik eruit gesoldeerd en er cinch aansluitingen in gesoldeerd.

M-Audio is ook leuk, maar redelijk storingsgevoelig. Ver van de PC vandaan zetten dus.

Met ESI heb ik geen goede ervaringen. Heb een interne geluidskaart met ingebouwde DAC (dubbele kaart dus) van ESI gehad en dat ding gaf veel problemen in de software.

Mvg. Miracle.

Met ESI heb ik geen goede ervaringen. Heb een interne geluidskaart met ingebouwde DAC (dubbele kaart dus) van ESI gehad en dat ding gaf veel problemen in de software.

Ja, hier het zelfde in het verleden, weet niet hoe het nu is met ESI. Het is van het grootste belang dat de bijbehorende drivers goed en probleemloos werken. De drivers van EMU waren in het verleden soms ook niet helemaal je dat, althans dat is wat ik her en der op internet ben tegen gekomen, maar met de Tracker loopt het als een zonnetje, zowel met de WDM drivers als met de ASIO dtivers.

M-Audio heeft altijd al goede drivers gehad en staat daar ook wel om bekend. Is ook goed spul. Van storingsgevoeligheid heb ik nooit iets gemerkt (Super-DAC, USB-Duo, USB-Transit, Audiophile 2496 en Audiophile 192 zijn de kaartjes die ik getest en beluisterd heb).

De EMU tracker vind ik van alle tot nu toe het beste presteren voor een USB kaart. Ook al zit het in een plastic kastje.

Het spreekt natuurlijk vanzelf dat je sowieso audiokabels uit de buurt van digitale PC kabels en en netkabels houdt.

;)

hallo!

dank voor uw reacties :)

vroeger kreeg je nog wel eens een e-mail notificatie als er een reply op je topic was....???

ik zal zeker die emu ook in overweging nemen.

Iemand die een prijs indicatie weet van die cambridge audio magicdac?

hallo!

dank voor uw reacties :)

vroeger kreeg je nog wel eens een e-mail notificatie als er een reply op je topic was....???

ik zal zeker die emu ook in overweging nemen.

Iemand die een prijs indicatie weet van die cambridge audio magicdac?

Ik zag een prijs van eur 425, $ 400 en 200 pond. Denk dat het dan ong 300 euro zou mogen kosten.

Ik weet echt niet of hij beter is dan de emu.

email notificatie doet het echt wel, als je die hebt aangezet.

Marc :ph34r:

hmmm...

wel "geabboneerd" maar blijkbaar de te ondernemen actie niet (meer)goed staan...

we achten af ;-)

hmmm...

wel "geabboneerd" maar blijkbaar de te ondernemen actie niet (meer)goed staan...

we achten af ;-)

Nou, eens kijken of je dit dan tegenkomt.

Vorige week kreeg ik ook even geen notificaties, maar een halve dag later had ik er een heleboel. Het zal dus ook wel afhangen van de drukte.

Tenslotte, jij had Egbert gevraagd waarom WAV en geen FLAC, en daarop heeft hij nu verteld wat hij mij al eerder had verteld. 'k weet niet of je dat al zag:

http://www.hear.nl/forums/index.php?showto...view=getnewpost

Nou, eens kijken of je dit dan tegenkomt.

Vorige week kreeg ik ook even geen notificaties, maar een halve dag later had ik er een heleboel. Het zal dus ook wel afhangen van de drukte.

Tenslotte, jij had Egbert gevraagd waarom WAV en geen FLAC, en daarop heeft hij nu verteld wat hij mij al eerder had verteld. 'k weet niet of je dat al zag:

http://www.hear.nl/forums/index.php?showto...view=getnewpost

ja ik heb het reeds gelezen:)

Het vreemd aan die notificaties was toch wel dat ik van

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

nu al de beste audio upgrade voor onder de 200 euro voor mij...

Wat achterlijk goed!

zelfs mijn vriendin vroeg wat er nieuw was aan de set. SUper clean en heerlijk vet!

Absoluut een aanrader.