shivaji Posted 16 november 2008 Report Share Posted 16 november 2008 Beste, wellicht elders ook al behandeld maar kon het toch niet zo concreet vinden. Wil mijn standaard pc met (Itunes) aansluiten op mijn audioset (primaluna 2, new tjoeb ref. (geen dig ingang)), Wil zo min mogelijk qualiteits verlies. Pc staat toch wel 15 m van de audioset. Welke opties heb ik? Heb wel en Ipod maar de pc als server is toch wel praktischer, niet? Graag wat input Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 16 november 2008 Report Share Posted 16 november 2008 Draadloos mbv de Squeezebox Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 17 november 2008 Report Share Posted 17 november 2008 Mocht je toch met een kabel willen gaan werken, hou er dan rekening mee dat als de PC een tijdje uitstaat ook de massa losgekoppeld wordt en er een aardlus kan ontstaan. Een ex-collega heeft op die manier de tweeters uit z'n speakers in rook op zien gaan (waarschijnlijk oscillatie). Hij hoorde een brom zodra de elcos on de PC voeding leeg waren. Als hij de PC weer aanzette, was de brom weg. Helaas kwam hij er dus te laat achter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
shivaji Posted 17 november 2008 Author Report Share Posted 17 november 2008 draadloos dus, Nou verwacht ik niet dat z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 17 november 2008 Report Share Posted 17 november 2008 Zijn er al ned. bedrijven bekend die de 'squeeze' modificeren. Ja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egbert Posted 17 november 2008 Report Share Posted 17 november 2008 Zijn er al ned. bedrijven bekend die de 'squeeze' modificeren. Ja. KT88, geldt dat ook voor zijn grote broer Transporter? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 17 november 2008 Report Share Posted 17 november 2008 Nog niet, maar dat komt ook nog wel. Cambridge is al wel bekend hier. In feite kun je elke DAC op dezelfde manier beschouwen, of er nu een loopwerk, een HDD of een stick voor hangt....... Voeding, uitgangstrap, klokdistributie, ground layout (EMC). De 4 kernpunten zijn dezelfde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egbert Posted 17 november 2008 Report Share Posted 17 november 2008 Nog niet, maar dat komt ook nog wel. Waar is dat van afhankelijk.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 17 november 2008 Report Share Posted 17 november 2008 Of en wanneer er eentje binnenkomt. Elk apparaat is een individu en er moeten dus ook individuele ingrepen worden bedacht. Tenzij je een kant-en-klaar boardje zou maken en dat aansluit na het digitale filter, waar ik geen voorstander van ben. In Squeezeboxen, Transporters enz. is daar trouwens ook geen plaats voor. Omdat de voeding extern is, komt die wel in een nieuw kastje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egbert Posted 17 november 2008 Report Share Posted 17 november 2008 Of en wanneer er eentje binnenkomt. Omdat de voeding extern is, komt die wel in een nieuw kastje. KT88, of is niet de vraag bij de Transporter is de voeding niet extern. Wat heb je nodig (afgezien van het masjien) om aan de slag te kunnen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 17 november 2008 Report Share Posted 17 november 2008 bij de Transporter is de voeding niet extern. Maar dat gaat dan wel gebeuren. Wat heb je nodig (afgezien van het masjien) om aan de slag te kunnen? Tijd. Na 1 januari hoop ik weer nieuw werk aan te kunnen nemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 17 november 2008 Report Share Posted 17 november 2008 draadloos dus, Nou verwacht ik niet dat z Link to comment Share on other sites More sharing options...
knor Posted 17 november 2008 Report Share Posted 17 november 2008 Op dit forum heb ik al een gepost dat ik bijna geen verschil hoor tussen de originele CD-track via mijn niet misselijke Accuphase DP78 CD-speler en dezelfde track, geript naar flac op mijn PC, die draadloos wordt afgespeeld via mijn Squeezebox, aangesloten op mijn DAC in de DP78 CD-speler. Hoopgevend, maar "bijna geen verschil" is eigenlijk toch nog altijd teveel verschil? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 17 november 2008 Report Share Posted 17 november 2008 Op dit forum heb ik al een gepost dat ik bijna geen verschil hoor tussen de originele CD-track via mijn niet misselijke Accuphase DP78 CD-speler en dezelfde track, geript naar flac op mijn PC, die draadloos wordt afgespeeld via mijn Squeezebox, aangesloten op mijn DAC in de DP78 CD-speler. Hoopgevend, maar "bijna geen verschil" is eigenlijk toch nog altijd teveel verschil? Nee, ik bedoel dat ik op een hele goede set heel veel moeite moest doen om een miniem verschil te menen kunnen horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
shivaji Posted 17 november 2008 Author Report Share Posted 17 november 2008 heb alles geript in apple lossless, zijn er dac's aan te bevelen en kan dat dan gelijk aan een ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
shivaji Posted 18 november 2008 Author Report Share Posted 18 november 2008 Wat ook een overweging is aangezien ik een Ipod 160gb ga aanschaffen om de wadia 170I aan een goeie dac te hangen dan heb ik bijna de gehele verzameling paraat en deze wadia omzeilt de ipod dac zoals bekend. Nadeel is wel dat kleine schermpje en sumiere remote. Iemand hier al ervaring mee of een idee over? Link to comment Share on other sites More sharing options...
shivaji Posted 25 november 2008 Author Report Share Posted 25 november 2008 tja, allemaal vragen van een leek, dus moet ik hier wel weer aankloppen voor adviezen Wil ook geen draadloos meer i.v.m. stralingsrisico. Dus wil pc aansluiten op goeie dac. vraag 1: bekabeling moet door standaard pvcbuisje getrokken kunnen worden (13m) welke kabel is het beste? vraag 2; goede dac met upsampler ( max Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 4 december 2008 Report Share Posted 4 december 2008 tja,allemaal vragen van een leek, dus moet ik hier wel weer aankloppen voor adviezen Wil ook geen draadloos meer i.v.m. stralingsrisico. Nee, eng! het enige risico dat erg echt is, is die van inbraak. WPA2 gebruiken (met AES als het kan), en een password bij www.grc.com ophalen. Dus wil pc aansluiten op goeie dac. vraag 1: bekabeling moet door standaard pvcbuisje getrokken kunnen worden (13m) welke kabel is het beste? Degene die daar door kan. Maar mocht je meer geld kwijt willen raken, koop dan Stereoo 12/2008 en lees en huiver bij LAN-Kabel klingen verschieden. Ben je uitgelachen, lees dan ook dit draadje vraag 2; goede dac met upsampler ( max Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts