Langspeelplaat Posted 16 november 2008 Report Share Posted 16 november 2008 Ik heb nu een Denon DP-300F platenspeler met een dns-65 element (het standaard element). Nou is het bijna weer sinterklaas en er moet toch iets in de '' zak '' komen.......... (ik bestel het online en geeft het daarna aan mijn ma). Het moet versterkt worden door me Marantz PM7001K.I die mijn Driade 7 luidsprekers aansturen (dus 2.5mV of meer) Nou mag het ongeveer 100euro kopen. Goedkoper heeft geen zin..... Nou zou ik graag wat ervaring en advies krijgen Ik zit te twijfelen tussen 2 elementen A:Grado The Prestige Gold & Silver (E115) B: Ortofon Super OM-20 (E118) Natuurlijk onderhoud ik mijn platen en platenspeler goed. De naalt word na elke speelavond gereinigd met naaltreiniger. (dus ik heb wel een goed element nodig) Als iemand een andere element weet hoor ik dag graag. Het moet liefst verkrijgbaar zijn bij themissingtrack. (webwinkel) Ps. Mijn eerste post !( nadat ik niet goed beigend werd op tweakers,mede door mijn leeftijd 15jr) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 16 november 2008 Report Share Posted 16 november 2008 Nagaoka - MP 10 of MP 11 Shure M35X (en laat je niet van de wijs brengen door het DJ gedoe en de lage prijs) Shure M97xE Denon DL-110 Kijk eens bij de Duitse webwinkels, hebben vaak (niet altijd) goede prijzen b.v. http://www.phonophono.de http://www.williamthakker.eu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 16 november 2008 Author Report Share Posted 16 november 2008 Hartelijk dank voor die eerste Duitse site. Wat een keuze (word alleen maar ingewikkeldere). Staat wel dat je zo moet betalen : Voraus- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 16 november 2008 Report Share Posted 16 november 2008 Beste Langspeelplaat, Wat voor klankkarakter zou je willen van een element ? Ook in Nederland zijn er winkels die gewoon elementen opsturen ; ) Wat ik niet begrijp dat iemand van 15 jaar niet zou kunnen luisteren naar muziek ; ) MvG, Haudio Hartelijk dank voor die eerste Duitse site. Wat een keuze (word alleen maar ingewikkeldere). Staat wel dat je zo moet betalen : Voraus- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 16 november 2008 Author Report Share Posted 16 november 2008 Natuurlijk betreden we nu een ''vaag'' gebied. Mijn driade's zijn erg analistich met een beetje weinig body, Wel prima laag/hoog. De marantz geeft naar mijn beleving alles prima weer (Versterkt naturel). Ik denk om dat de compenseren dat een wat warmer karakter prima van pas komt (zonder dat het laag gaat ''flubberen'' ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 17 november 2008 Report Share Posted 17 november 2008 Naar mijn mening is het niet verstandig om zo'n element zo maar bij een toevallig internet-adres te kopen en ben je beter af bij iets vertrouwds. Wat is vertrouwd en voor wie? Met beide internetdealers heb ik uitstekend zaken gedaan en ze staan in het algemeen als goed bekend, net zoals met Haudio overigens. Als je eens in Berlijn bent loop dan even bij PhonoPhono binnen, hebben ook een leuk winkeltje. Soms is het handig om eens bij duistere internetwinkels rond te struinen, zo heb ik bij een witgoeddealer twee denons DL103R op de kop getikt voor een prijs waarvoor je nog niet eens een enkele DL-103 koopt. De goederen kwamen netjes binnen twee dagen na betaling binnen netjes in originele ongeopende verpakking. Betreffende dealer heeft inmiddels wel z'n prijs aangepast. Back on topic, hoe verhoud de nieuwere Ortofon - Vinyl Master serie zich tot de OM lijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 17 november 2008 Report Share Posted 17 november 2008 M97xe? Liever niet. Ik heb sinds mijn artikel in TNT al meerdere verhalen gehoord van M97s waarvan cantilever en naald scheef stonden. Dat leidt tot suboptimale aftasting en een erg belabberde kanaalscheiding. Intussen meldt Shure dat ze de scheiding van de M97 herspecifieren naar 18dB (wat erg slecht is), m.a.w. ze gaan het probleem niet oplossen. Zie ook het artikel van Jim Lesurf in een HFN van enkele maanden geleden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 17 november 2008 Author Report Share Posted 17 november 2008 Zeker loont het ik koop mijn CD-RW'tjes altijd ook bij een Duitse webwinkel. Liefst koop ik denk ik hier : http://www.missingtrack.nl/accessoires_groep.php En http://www.vinylvinyl.nl/ Hier verkopen ze de conventionele merken. Iemand ervaring met Grado ? Wat natuurlijk ook kan is dat ik eerst Phono MC/(MM) voorversterking koop. En daarna (denk dan over een half jaar) een MC element. Alleen het is dan jammer dat ik dan de prachtige Phono voorversterker in mijn marantz niet gebruik (>2.5mV). Dus ik denk dat het toch handig is om nog maar eens een MM elementje te kopen... En daarna pas de overstap naar MC te maken. Heb trouwens ook nog iets gevonden : Ortofon 2M Red MM (75E) Link to comment Share on other sites More sharing options...
polleke Posted 17 november 2008 Report Share Posted 17 november 2008 Ik speel zelf met de Grado Prestige Gold. Kort samengevat, Fantastisch in zijn prijssegment, zeer neutrale weergave, weinig tot niks op aan te merken, maar toch niet het einde van de zoektocht. Het laat me ergens onverzadigd achter... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 17 november 2008 Report Share Posted 17 november 2008 Beste Langspeelplaat, In de Denon DP-300F platenspeler zit een ingebouwde phono versterker voor MM elementen dus je hoeft geen aparte phono versterker aan te schaffen. Niet dat Grado de allebeste elementen maakt, maar muzikaal klinken ze wel, mijn aanbeveling zou dan ook een Grado zijn in jou situatie, dan gewoon de phono versterker in jou platenspeler gebruiken. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 17 november 2008 Author Report Share Posted 17 november 2008 Ik gebruik nu de Phono versterker in mijn Marantz PM7001K.I omdat deze van hogere kwaliteit is. Er zit nu ook al een MM element in. Alleen als ik een MC element in de toekomst zou willen moet ik een andere phono vooversterking hebben. Wand vooral de K.I heeft een sublieme voorversterking.... (>2.5mV) Ik schrijf soms wat warrig door mijn dyslexie. Alleen ik zoek dus een vervangend element (van het standaard DNS-65). Versterking van 2.5 mV of meer is geen punt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 17 november 2008 Report Share Posted 17 november 2008 Ik gebruik nu de Phono versterker in mijn Marantz PM7001K.I Oke omdat deze van hogere kwaliteit is. Oke Er zit nu ook al een MM element in. Alleen als ik een MC element in de toekomst zou willen moet ik een andere phono vooversterking hebben. Dat hoeft niet, er zijn nl verschillende MC elementen die een verhoogde afgifte spanning hebben en daardoor op een MM ingang aangesloten kunnen worden. bv Benz Micro Ace, Benz Micro Glider,Benz Micro Wood, Benz Micro Ebony, Sumiko Blue Point Spec. Evo 3, Ortofon X 3 MC,Ortofon X 1 MC, Ortofon X 5 MC, Bluenote Boboli etc Waarvan de Ortofon's last van doorzak neigingen kunnen hebben. Wand vooral de K.I heeft een sublieme voorversterking.... (>2.5mV) Ik schrijf soms wat warrig door mijn dyslexie. Alleen ik zoek dus een vervangend element (van het standaard DNS-65). Versterking van 2.5 mV of meer is geen punt. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 17 november 2008 Author Report Share Posted 17 november 2008 Dat zijn dan de High Output MC elementen. Het enige element wat een beetje rond een leuk bedrag komt is de Denon DL-110... (kan ik dan bij hobo halen.) Alleen ik denk dat in die prijscategorie een MM element prima voldoet. Om dan over 2 jaar de overstap naar low output MC te maken Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 november 2008 Report Share Posted 17 november 2008 Hai Langspeelplaat, Heb je iemand die dat element voor je erin kan zetten? Daar moet je wat instrumenten voor hebben en zeker wat ervaring mee hebben. Grado's zijn inderdaad wel aardig net als de Denons 110 of iets duurder de 160 Overigens zou ik als ik jou was op een bepaald moment een leuke 2 hands draaitafel zoeken van wat meer kwaliteit. Het kan goed dat je die van een familielid voor niets krijgt. Of zet je platen over op I-Pod ? Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 17 november 2008 Author Report Share Posted 17 november 2008 Wat voorn gereedschappen heb je daar dan voor nodig. Zat zelf de denken aan een schroevendraaier en een pincet. Nee ik luister de LP's (zo'n 3 uur per dag keer op keer) Zelf vind ik het wel een mooie platenspeler. Met een goede arm met de nodige instellingen Zelf vind ik het echt een leuke platenspeler. Hoef de eerst komende paar jaar geen andere. Alleen wel een nieuw element (heb ook niet het geld ervoor) Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopies Posted 17 november 2008 Report Share Posted 17 november 2008 hoi ik heb ook een marantz 7001. de phonotrap is prima te noemen. ik speel met een goldring 2100. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 17 november 2008 Author Report Share Posted 17 november 2008 Zeker. Ik heb zelfs de K.I versie (zelfde look alleen ringkern trafo / condensatoren van een hogere waarde verbeterde potmeter/phonotrap) van de PM7001 en die heeft een verbeterde phonotrap dan de normale 7001 Staat in de manual. Dus ik blijf die ook gebruiken. Alleen ik heb al wel gehoord dat alle phono trappen van marantz van goede kwaliteit zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 17 november 2008 Report Share Posted 17 november 2008 Cool, toen ik nog scholier was had ik ook Driade speakers -en een Marantz versterker Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 17 november 2008 Report Share Posted 17 november 2008 Ik zie dat je last hebt van dyslexie, de meeste bladen liggen op de kop Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 17 november 2008 Author Report Share Posted 17 november 2008 Prima (valt mij nu pas op). Alleen kunnen we weer terug gaan naar platenspelers en elementen... Het komt natuurlijk omdat ik elke dag zo'n 5 LP's speel. En dan leg ik ze niet altijd goed terug... Graag ook tips hoe je zo'n element monteert.. (anders laat ik het voordoen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 17 november 2008 Report Share Posted 17 november 2008 Prima (valt mij nu pas op). Alleen kunnen we weer terug gaan naar platenspelers en elementen... Het komt natuurlijk omdat ik elke dag zo'n 5 LP's speel. En dan leg ik ze niet altijd goed terug... Als ze allemaal op een salontafeltje passen is het nog te overzien Mag ik even zeggen dat het me heel goed doet om een 15 jarige vinylliefhebber te zien En ook al heb je dyslexie, voor iemand van die generatie ( ) schrijf je prima, ver weg van de msn-taal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 17 november 2008 Report Share Posted 17 november 2008 Beste Langspeelplaat, Om eerlijk te zijn; laat je element monteren in een goede audiozaak. Als je een nieuw element koopt valt of staat de weergave met een correcte installatie! Hiervoor heb je een goede instelmal, echte meet- en testplaten en niet te vergeten een oscilloscoop voor nodig. Een beetje hifiwinkel heeft zo'n ding staan en weet er ook nog op een goede manier mee om te springen Waar ongeveer kom je vandaan en ben je in de mogelijkheid om vervoer te regelen? Dan weten veel mensen hear jou een goede zaak te noemen. Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 17 november 2008 Author Report Share Posted 17 november 2008 Bij HoboHifi in Zeist kan ik altijd wel terecht (Hebben ze al aangeboden.) Alleen verkopen ze daar alleen 4 elementen.. (waaronder de Denon DL110). Alleen zo moeilijk kan het toch niet zijn. Ik moet het toch echt zelf kunnen heb al zo vaak oudere elementen gemonteerd. Gewoon erin schroeven kabeltjes aansluiten. Daarna naaldruk en zij druk instellen (op het zelfde gewicht als de Naaltdruk ) En nog even kijken of de naalt op 90graden Ten opzichten van de Lp. Als dit echt niet kan koop ik later zelf wel een naald. (niet voor sint-Nikolaas). En ik moet ook nog wat meer nieuwe Lp's kopen... Moet toch te doen zijn... (gewoon op gehoor). Zeker als ik hier zo wat tips krijg.Het is net zo als je op een gegeven moment je soldeerbout toch ook ergens moet inzetten...... (in je kostbare versterker) Het huidige element is ook niet afgesteld met al die test gereedschappen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 17 november 2008 Report Share Posted 17 november 2008 Dan mis je toch wat hoor... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 18 november 2008 Report Share Posted 18 november 2008 Hier vind je een handleiding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts