spido Posted 18 november 2008 Report Share Posted 18 november 2008 Ach... De mens respecteert weliswaar het volmaakte, maar kan alleen het Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 18 november 2008 Report Share Posted 18 november 2008 Ach... De mens respecteert weliswaar het volmaakte, maar kan alleen het Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 18 november 2008 Author Report Share Posted 18 november 2008 Ik ga eerst zelf even kijken. En de stappen in de handleiding volgen. Het kop omhulsel kan eraf dus ik kan het rustig op de tafel doen. Ik heb alleen geen test platen bijvoorbeeld voor de zijdruk. Alleen heb het huidige element ook zonder ingesteld. Daarna kan ik altijd nog even naar hobo gaan voor een leerzame middag (als zij de test LP's hebben). Ik denk als ik het zaterdag vraag dat het dan wel kan (zit er leuke crew, die mij altijd prima bereid is om te helpen) Dan kan ik het oude Element mijn GP400 element in mijn andere platenspeler vervangen. Heb vanmiddag zelf even aan de instellingen gedraaid (anti-skating). Alleen je hebt echt een test LP nodig om die dingen proper in te stellen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 18 november 2008 Author Report Share Posted 18 november 2008 Zit nu te twijfelen tussen de Grado gold en de Denon DL-110... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 18 november 2008 Report Share Posted 18 november 2008 Zit nu te twijfelen tussen de Grado gold en de Denon DL-110... De Denon is een erg fraai element, maar dient wel h Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 november 2008 Report Share Posted 18 november 2008 Deze zaak weet daar alles van en kan ik je van harte aan bevelen. Heeee dat is de winkel van Henk... Heb vanmiddag zelf even aan de instellingen gedraaid (anti-skating). Alleen je hebt echt een test LP nodig om die dingen proper in te stellen Naar de vlooienmarkt om een Firato/Jan Kool testplaat te zoeken. Die zijn en nogal wat in omloop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 19 november 2008 Author Report Share Posted 19 november 2008 Dat instellen komt wel goed. Alleen zit nog te twijfelen tussen 2 elementen. De Denon DL-110 is voor mij afgevallen omdat hij maar een output van 1,6mV heeft. Twijfel nu tussen de Ortofon Super OM-20 en de Grado The Prestige Silver/Gold (waarschijnlijk krijg je voor 115 euro de Zilver) Ik weet dat het een beetje onmogelijke vraag is omdat het begrip klank nogal vaag is. Alleen kent iemand deze elementen (vooral de Ortofon) Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopies Posted 19 november 2008 Report Share Posted 19 november 2008 ik zat ook te twijfelen tussen een grado en denon. het is de goldring 2100 geworden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 19 november 2008 Author Report Share Posted 19 november 2008 En waar kan je die kopen ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 19 november 2008 Report Share Posted 19 november 2008 En waar kan je die kopen ? Stuur forumlid Haudio eens een mailtje. Die heeft veel verschillende elementen, en zeker ook de Goldrings. Ik kan beamen dat dat heel mooie elementen zijn, heb zelf de Goldring 1042 aan een OPS arm, op een Dual CS5000, ook bij Haudio vandaan, voor een wel heel leuke prijs en heel vakkundig door hem ingebouwd. De Ortofon Super OM-20 vind ik persoonlijk het geld wat ze kosten absoluut niet waard. Geen slecht element, maar voor het geld niet goed genoeg. Er zijn betere. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 19 november 2008 Author Report Share Posted 19 november 2008 Heb al een PB gestuurd, wacht op reactie. Het punt is dat het niet te duur kan zijn. Sinterklaas heeft maar MAX 130Euro..... Ik denk dat de Grado toch wel op nummertje 1 blijft staan. Maar waarschijnlijk krijg je dan wel de silver (da's jammer) Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopies Posted 19 november 2008 Report Share Posted 19 november 2008 absoluut niet de zilver nemen, de gold is veel mooier. ik heb ook de grado gehad, de gold dus. een erg mooi, en warm klinkend element. de goldring klinkt iets doorzichtiger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 4 december 2008 Report Share Posted 4 december 2008 Ik lees dit onderwerp ook met interesse. De laatste tijd ben ik weer meer platen gaan draaien dan ooit, want het klinkt zo lekker. Nu heb ik een heel oude platenspeler, maar in prima conditie. Een Dual 604 direct drive. Vroeger hield ik me wel bezig met elementen, en heb toen een ADC XLM geprobeerd, wat te veel gevraagd was voor de arm die erin zit. Sindsdien zit er gewoon het element in waar ik hem mee kocht: een Dual DMS 240E met naald DN 241. Het is dus niet dat het slecht klinkt, absoluut niet, maar nu ik mijn hele set aan het opwaarderen ben, en de naald toch een keer zal moeten worden vervangen, lijkt het mij geen slecht idee een nieuw (MM) element te kopen. Voor die Dual zal ik toch geen nieuwe naald kunnen krijgen vermoedelijk. Zou zo'n Goldring dus ook iets voor mij zijn? groetjes Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 4 december 2008 Report Share Posted 4 december 2008 ............Zou zo'n Goldring dus ook iets voor mij zijn? groetjes Marc Absoluut. Ook aan een arm van een Dual 604 (cartr.massa 2-10gr) zal een Goldring 1000 series (6,3gr.) het geweldig doen. Ik heb veel verschillende elementen op verschillende Dual tafels en armen gehad en vind tot nu toe de Goldring's de mooiste combinatie met Dual. Mijn Dual CS5000 met originele OPS arm en Goldring 1042 komt wel h Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 5 december 2008 Report Share Posted 5 december 2008 ............Zou zo'n Goldring dus ook iets voor mij zijn? groetjes Marc Absoluut. Ook aan een arm van een Dual 604 (cartr.massa 2-10gr) zal een Goldring 1000 series (6,3gr.) het geweldig doen. Ik heb veel verschillende elementen op verschillende Dual tafels en armen gehad en vind tot nu toe de Goldring's de mooiste combinatie met Dual. [knip] Mvg. Miracle. Miracle, bedankt. Ik zag ook al mooie besprekingen van de Goldring, dus dat moet het maar worden. Ik zag dat mijn Dual 604 ook op marktplaats wordt aangeboden. Ik heb er al een... Ooit kocht ik hem als laatste draaitafel, en dat is-ie gebleven, door de jaren heen. Ik heb alleen andere cinch-stekkertjes aan de kabel moeten solderen, omdat hij ging brommen. En nu met mijn LFD versterker komt er zoiets moois uit! Maar een beter element verdient hij wel. Misschien in Sneek, maar ik ga er beslist niet heen, zo ver weg. Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 5 december 2008 Report Share Posted 5 december 2008 Misschien in Sneek, maar ik ga er beslist niet heen, zo ver weg. Marc Als je het element niet door Henk (Audioselectief - Sneek) gaat laten monteren heeft het weinig nut om hem het dan helemaal op te laten sturen, tenzij Henk natuurlijk een leukere prijs rekend dan anderen. (Altijd even informeren bij Henk.) Ook in Leiden zijn er zaken te vinden die Goldring verkopen. Je zou Senseo(f)music eens kunnen bellen wat hij rekend (op zijn site staat een beetje een verkeerde prijs lijkt mij, de 1006 = duurder dan de 1022 ). Hij heeft ook de 2100 voor een behoorlijke prijs. CAC heeft volgens mij ook Goldring, en met een beetje geluk Number one ook nog wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 5 december 2008 Report Share Posted 5 december 2008 Misschien in Sneek, maar ik ga er beslist niet heen, zo ver weg. Marc Als je het element niet door Henk (Audioselectief - Sneek) gaat laten monteren heeft het weinig nut om hem het dan helemaal op te laten sturen, tenzij Henk natuurlijk een leukere prijs rekend dan anderen. (Altijd even informeren bij Henk.) Ook in Leiden zijn er zaken te vinden die Goldring verkopen. Je zou Senseo(f)music eens kunnen bellen wat hij rekend (op zijn site staat een beetje een verkeerde prijs lijkt mij, de 1006 = duurder dan de 1022 ). Hij heeft ook de 2100 voor een behoorlijke prijs. CAC heeft volgens mij ook Goldring, en met een beetje geluk Number one ook nog wel. Miracle, je hulp wordt gewaardeerd. Ik denk dat ik in mijn grijze celletjes nog ergens een herinnering heb bewaard over het instellen van elementen. Ook ligt hier nog ergens een testplaat van Jan Kool. En ik heb de malletjes van Dual. Number One was zo aardig mij de T+A streamer uit te lenen, en Van Andel gaat mij de Cambridge Dacmagic uitlenen, dus daar ga ik eerst eens buurten. Nu heb ik van jou dus veel moois gehoord over de 1042, en daarover vond ik ook een mooi verhaal (recensie) op internet. Ben dus een beetje geneigd die te willen. Zijn er geen 'verkeerde' Goldrings? Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 5 december 2008 Author Report Share Posted 5 december 2008 Het is de Grado Gold geworden (bij Audioselectief besteld). Hij rade mij toch dit element aan (voor een geen gekke prijs). Zal het morgen monteren !. Denk dat ik een wat warmere klank toch fijner vind (Zo lang ik de draide's hou moet het prima gaan klinken). Ga het eerst zelf monteren als dat niet echt een top effect heeft kan ik bij een forum genoot in zeist terecht ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 5 december 2008 Report Share Posted 5 december 2008 Ik heb een Grado in de Thorens TD 160 MKII zitten. Doet het zeer goed. Wegens beter in de set passen ben ik terug op zoek naar een Luxman DD tafel. In die arm zal de Grado het ook goed doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 5 december 2008 Report Share Posted 5 december 2008 Het is de Grado Gold geworden (bij Audioselectief besteld). Hij rade mij toch dit element aan (voor een geen gekke prijs). Zal het morgen monteren !. Denk dat ik een wat warmere klank toch fijner vind (Zo lang ik de draide's hou moet het prima gaan klinken). Ga het eerst zelf monteren als dat niet echt een top effect heeft kan ik bij een forum genoot in zeist terecht ! Gefeliciteerd, Langspeelplaat!!! Na eventjes inspelen zal je veel plezier beleven van een Grado! Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 5 december 2008 Author Report Share Posted 5 december 2008 Zeker weten en daarna snel naar de platenzaken in Utrecht (moet echt dringend meer Lp's hebben). En de volgende stap is natuurlijk de overstap naar een MC element en versterking (maar dat kan nog 2 jaar in beslag nemen). Gaat bij mij allemaal niet erg snel omdat ik nou geen fortuin bezit. Alleen het leuke ervan is dat je telkens een stapje vooruit gaat (soms ook wel stapjes achteruit, als iets niet bevalt) Ben benieuwd hoe hij op de Denon arm klinkt (zal de naaltdruk en dwars druk maar op 1,5G instellen, als dit niet klinkt natuurlijk finetune) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 6 december 2008 Report Share Posted 6 december 2008 ................Nu heb ik van jou dus veel moois gehoord over de 1042, en daarover vond ik ook een mooi verhaal (recensie) op internet. Ben dus een beetje geneigd die te willen. Zijn er geen 'verkeerde' Goldrings? Marc De 1042 is volgens mij wel het mooiste element wat Goldring ooit gemaakt heeft. Mede door de Gyger S naald die erin zit, maar daar is de prijs ook wel enigszins naar dan. Er zijn in principe geen "verkeerde" Goldrings, maar de Elan en de Electra vind ik persoonlijk geen hoogvliegers, maar dat kan je in die prijsklasse ook niet verwachten vind ik. In die prijsklasse zit eigenlijk alles wel heel dicht bij elkaar, en dat is naar mijn mening slechts geluid uit de groef van de LP halen en meer niet. De 2300 en 2400 ken ik nog niet, maar de 2100, 2200 en 2500 ken ik al wel, en dat vind ik weer heel goede elementen. Toch blijft mijn voorkeur bij Goldring uitgaan naar de 1042. Ook de MC elementen van Goldring vind ik van een heel hoog niveau en zou ik heel goed mee kunnen leven, maar dan gaat mijn voorkeur nog steeds uit naar de 1042, en met MC's naar een Benz ACE (lo). @LAngspeelplaat: Alvast gefeliciteerd met zo'n mooi element. Ik verwacht dat als je het helemaal goed ingesteld hebt je weer jaren met veel plezier van je groeiende platencollectie kan genieten. Niet alleen de platenzaken afzoeken, ook de kringloop en rommelmarkten zijn soms juweeltjes vandaan te halen voor weinig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 6 december 2008 Author Report Share Posted 6 december 2008 Heb het in de vroege morgen op de shell gezet Op het zich staat hij recht en in het midden van de sleuf. Ik moet zeggen de pincet kwam handig van pas !. Zaten moetjes en schroefjes bij het element alleen ik heb die van de Denon shell maar gebruikt (die moetjes gaan er wat makkelijker op). Mijn ervaringen Eerste (nieuwe) Lp: Prachtig, Maar wat doet opeens die ruis in mijn plaat (niet heel erg storend maar toch veel meer ruis). Snel even luisteren of de ruis overal even veel is. Ja dit was het dwarsdruk in orde dus. Plaat geluisterd en prachtig.. alleen toch wat veel ruis. Denk dus gewoon een brakke opname tweede LP: Hier hoorde ik de sound echt ! het zogeheten motown sound kwam uit mijn driade's. Ik moet zeggen dat ik een wat warmer element toch fijn vind klinken (waarschijnlijk alleen met mijn driade's). Alleen wat doen al die kraakjes en tikke in mijn muziek. derde LP (Neil Diamond ) : Eerste nummer (play me). Voor dat nummer ben ik heel '' gevoelig'' en gebeurd het wel eens dat ik een beetje begin de ''huilen'' (van de mooie muziek). Bij de eerste regel was het zo ver. De Emotie die je alleen bij lpees krijgt. Toen wist ik dat het gelukt was ! ok, niet helemaal 100% afgesteld. Alleen merk ik nu wel dat ik een kwart van mijn platen kan afschrijven. De imperfecties zijn wel op bijde kanalen te horen dus volgens mij staat het wel goed ingesteld. L/R klinkt ook even luid ! Bedankt voor de hulp en nu naar de platenzaak Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 6 december 2008 Report Share Posted 6 december 2008 @Langspeelplaat: Gefeliciteerd met het succes! Dat nu sommige platen blijken te ruisen of tikjes blijken te hebben komt doordat de Grado een andere naaldvorm zal hebben dan je oude element, en ook meer van de groef laat horen. Het is een beetje de prijs die je betaalt bij verbeteringen. Nu ik mijn set opgewaardeerd heb klinken sommige cd's niet fijn meer, en andere zijn er juist flink op vooruit gegaan. Ik hoop dat je met je lp-voorkeur door je vrienden en klasgenoten van de mp3-generatie niet voor gek wordt verklaard. Ik ben van een generatie opa's die dat wordt vergeven. Veel plezier! Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 6 december 2008 Author Report Share Posted 6 december 2008 Zeker. Ik heb na een paar lpees gehoord te hebben het element toch nog wat ander's gemonteerd. Hoorde namelijk bij hoge stemmen een soort ruisgolf er omheen. Heb het element iets losser gemonteerd (Wel goed vast maar wat minder muurvast) en heb het ook iets naar voren schoven. (volgens denon moest de naalt en het begin van de shell 45MM uit elkaar liggen dat is dus nu zo. Zal het nog wel een paar keer moeten herhalen, Luisteren luisteren luisteren dus ! Hier nog wat foto's (volgens mij is het aardig gemonteerd). Soms is de belichting en de scherpte niet 100% alleen die moest ik zelf instellen (omdat hij zich niet op een ding scherp kon stellen). En ook het oude elementje heeft een plaatsje gekregen (wat duurde dat lang om die op die Philips arm te monteren). Dan kan ik mijn platen ook in mijn slaap/computer kamer draaien zonder dat ik bang hoef te zijn dat mijn platen er aan gaan. (zat voor heen een GP400 element in) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts