Jump to content

TAG-Editor

Egbert
 Share

Recommended Posts

Ik ben mijn CD verzameling (in .WAV) aan het overzetten naar mijn netwerk en gebruik daarvoor AudioGrabber. Die gebruikt weer de bekende (toch?) on-line CDDB database van Steve Scherf, FreeDB. Daar staat niet alles op, dus dat wil ik dan achteraf aanvullen. Met MP3-tjes is dat simpel: Find album info, kind doet de was.

WMP (WindowsMediPlayer), WinAmp en vast wel meer Players "zien" de .WAV files wel, maar de TAG's ervan niet. Bijvoorbeeld Helium ziet zelfs de hele .WAV niet. Wannneer een TAG niet compleet is kun je die met de genoemde players niet aanvullen (Genre, jaar, etc). Je kunt dan bijvoorbeeld niet sorteren / selecteren, artwork is niet beschikbaar etc.

Ik heb bijvoorbeeld EasyTAG geprobeert; de helft van de TAG's werkt ongeveer in het programma, maar de aangebrachte wijzigingen worden door de players niet herkend.

Uiteindelijk moet het allemaal door mijn (Logitech / Slim Devices) Transporter heen. De grote broer van de squezebox. Speelt helemaal goed, maar dat is helemaal een draak van een interface..... Genummerde lijstjes, nou vraag ik je, in deze moderne tijd loopt dat wel heeel ver achter.

Weet iemand een behoorlijke universele TAG-Editor, en een WMP-achtige player die ook .WAV herkend? Liefst beide in

Ok laat even weten of die werkt. Zelf niet geprobeerd, niet nodig gehad. B.t.w. doet MediaMonkey het niet goed dan? Is zo'n beetje de standaard muziek organiser.

;)

<Edit>

Hier trouwens de homepage van Mp3tag: http://www.mp3tag.de/en/ Zie daar het wav format niet tussen staan, wel wma ???

Pjotr,

ben een beetje digibeet wat Internet betreft; begrippen als downloads (van film en muziek) en Freeware zijn voor mij eigenlijk alleen maar woorden, niet dingen waar ik wat mee doe. MediaMonkey? Nooit van gehoord. Veelbelovend, WAV staat er bij TAG-editor. Ga ik vanavond proberen. Eens kijken of WMP hem dan ook wil herkennen.

ben een beetje digibeet wat Internet betreft; begrippen als downloads (van film en muziek) en Freeware zijn voor mij eigenlijk alleen maar woorden, niet dingen waar ik wat mee doe. MediaMonkey? Nooit van gehoord. Veelbelovend, WAV staat er bij TAG-editor. Ga ik vanavond proberen. Eens kijken of WMP hem dan ook wil herkennen.

Uh ja, ging er een beetje van uit dat als je een muziek database met tags hebt dat je wel bekend zou zijn met MediaMonkey. Maar dat hoeft natuurlijk niet.

Het is gewoon een heel fraai archivering en afspeel programma voor je muziek collectie wat veel mensen gebruiken. Denk dat het wel iets is wat je wel aan zal spreken.

En Freeware betekent dat je het gratis kunt gebruiken. Meestal is het dan door iemand gemaakt voor eigen gebruik en stelt ie het dan vrij ter beschikking aan anderen om ook te gebruiken.

;)

waarom .wav en geen .flac?

Omdat ik de verzameling vanaf een server (nu nog even PC) met een ethernet verbinding naar een DAC stuur. Op die manier elimineer ik het loopwerk als bron en verwacht ik een betere reproductiekwaliteit te krijgen dan met met een CD-speler of loopwerk-DAC combi.

Ok laat even weten of die werkt. Zelf niet geprobeerd, niet nodig gehad.

Pjotr,

het begin is ok, vindt alle .WAV's in de verzameling. Ik kan ze niet zomaar even in

Tags zijn stukjes tekst, zoals artiest, album, track naam enz. en soms ook de cover art die aan de file toegevoegd (embedded) worden. (Beetje vergelijkbaar met CD-Tekst op sommige audio CD's.)

Dat is leuk en aardig ware het niet dat dat op vele verschillende manieren gedaan wordt. Daar is niet een eenduidige standaard voor. Net zo als dat er voor muziekfiles tig variaties bestaan.

Zie ook hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/ID3

@Egbert,

Zelf rip ik met EAC (Exact Audio Copy) en die maakt automatisch .m3u files aan per album. Als je .m3u list files op orde zijn maakt dat het makkelijker om op internet te zoeken. Maar niet alles is te vinden in de databases op internet.

Oh ja die was ik helemaal vergeten Foobar 2000

;)

Omdat ik de verzameling vanaf een server (nu nog even PC) met een ethernet verbinding naar een DAC stuur. Op die manier elimineer ik het loopwerk als bron en verwacht ik een betere reproductiekwaliteit te krijgen dan met met een CD-speler of loopwerk-DAC combi.

Eh, Egbert, ik dacht dat je tegen mij iets anders had gezegd.

Marc :ph34r:

Marc,

als aanvulling misschien dat ik door vanaf een PC een bitstream (ongeklokt) over ethernet te sturen de klok uit het loopwerk elimineer, en zo de klok in de DAC als Master kan beschouwen (omdat het de enige is). Minder klok - klok afwijking, minder Jitter, beter resultaat.

Marc,

als aanvulling misschien dat ik door vanaf een PC een bitstream (ongeklokt) over ethernet te sturen de klok uit het loopwerk elimineer, en zo de klok in de DAC als Master kan beschouwen (omdat het de enige is). Minder klok - klok afwijking, minder Jitter, beter resultaat.

Akkoord, maar wat heeft dat met de vraag van Bees te maken?

Akkoord, maar wat heeft dat met de vraag van Bees te maken?

Helemaal gelijk, half antwoord.

Omdat ik het niet vertrouw. Een soort IJsland Bank. Wanneer je FLAC terugvertaald naar WAV is-ie kleiner dan het origineel. Dan is er dus iets weg. Wat dan, hoeveel dan, wat hoor je daarvan? Geen idee. Maar ik heb geen zin om na eindeloze hoeveelheden RIP werk tot de ontdekking te komen dat ik het toch beter anders had kunnen doen, en voor de ruimte hoef ik het niet te laten. Je koopt 1.5 TB voor 165.-....