Jump to content

Platenspeler instellen

Langspeelplaat
 Share

Recommended Posts

Maar hoe krijg ik dan de dwarsdrukcompensatie goed ? Ik weet dat het ongeveer de naaltkracht moet zijn (2gram in dit geval) alleen dat is ongeveer.

Ik had ooit gehoord dat je dat kon testen op het afspeel gebied van een plaat. Alleen dit had geen effect (en ik maar draaien)...

En ik moet toegeven dat als het om geluid gaat ik heel panisch ben. Ben al bezorgt als de luidspreker kabel te dicht bij de 220V blijkt te liggen. Alleen ik vergeet dan telkens te genieten van de muziek. Eigenlijk zou ik meer lp's moeten kopen....

Eigenlijk zou ik meer lp's moeten kopen....

Da's nu precies wat de hobby zo leuk maakt. Iedere nieuwe (tweedehands) LP die je erbij koopt is weer een stuk genieten.

Als je te veel naar de zelfde muziek luisterd ga je vanzelf te veel op kleinigheden in de muziek letten. Met nieuwe muziek luister je eerst alleen naar de muziek, en dat is veel meer genieten.

Mvg. Miracle.

Vond het bij mij nog meevallen. Er zijn mensen die beweren dat het geluid er beter van word als ze met een ''staaf'' van 1000euro's langs hun CD gaan. Alleen betrap ik mij er wel op dat ik minder van muziek geniet dan dat ik deed met mijn kenwood toren en kenwood plaatenspelertje (toen ik 10 was/5 jaar geleden). Ik ben eigenlijk nooit echt een platenzaak in geweest (ooit eens 3 online besteld) terwijl er genoeg in utrecht zitten (3). Zou mijn platencollectie wel een paar keer willen verdubbelen. Het leukst is ook eigenlijk om gewoon te solderen en aan versterkers te rommelen... en dan te luisteren op een simpele hoofdtelefoon of het wat uit gehaald is....

Ga denk ik gewoon voor die grado. Moet wel beter zijn omdat het nu ook niet 100& is. Dan maar gewoon de dwarskracht hetzelfde als naaltdruk...

Wand voor z'n Test LP kan je heel veel andere leuke tweedehans plaatjes kopen. (zorg zorg wel weer omdat je niet weet met wat al die lp's zijn afgedraaid)

Ps. Zal der audio therapie zijn ?

Het is perfect stereo (beter dan alles daarvoor)

En ik moet toegeven dat als het om geluid gaat ik heel panisch ben. Ben al bezorgt als de luidspreker kabel te dicht bij de 220V blijkt te liggen. Alleen ik vergeet dan telkens te genieten van de muziek. Eigenlijk zou ik meer lp's moeten kopen....

Eeerst in therapie voor je een nieuw element gaat kopen. Dit klinkt vrij ontspoord. Een paar postings terug was je nog vrij zorgeloos en nu deze oer-angst. :confused:

Als je een element koopt bij een echte platenspelerzaak zoals Audioselectief (kan ook over de post) dan kun je het eerst zelf proberen en eventueel later met je pick-up onder de arm naar de winkel als het echt niet klinkt (zal wel meevallen). Of een beetje online hulp via het forum.

Niet te moeilijk doen.

Dat komt omdat ik ook beide ben... Nou goed het zou wel even gewenning zijn. Vroeger liet ook ook een netwerkaart in mijn computer zetten. En nu bouw ik regelmatig computers en ken ze van binnen naar buiten. Zo is het ook met mijn andere hobby fotografie gegaan.... (Eerst durfte ik mijn spiegelreflex camera geen eens ergens naar toe te nemen...)

Eeerst in therapie voor je een nieuw element gaat kopen. Dit klinkt vrij ontspoord. Een paar postings terug was je nog vrij zorgeloos en nu deze oer-angst. :confused:

Als je een element koopt bij een echte platenspelerzaak zoals Audioselectief (kan ook over de post) dan kun je het eerst zelf proberen en eventueel later met je pick-up onder de arm naar de winkel als het echt niet klinkt (zal wel meevallen). Of een beetje online hulp via het forum.

Niet te moeilijk doen.

Bedankt voor het vertrouwen Kraus, 20 en 21 maart 2009 hebben we weer een analoogmeeting ik zou het fijn vinden als je dan kwam, we hebben dan weer enige europese primeurs.

Beste Langspeelplaat, per pm heb ik aangeboden je een Grado te sturen die je kan kunt proberen, kost niets behalve als je hem houd, tot nu toe geen antwoordt gehad dus misschien heb je het niet ontvangen.

MvG,

Haudio

dwarsdrukcompensatie afstellen:

nodig: hifi test-LP (kan 2e hands) met zgn. spoortests

dit is bijv. 300Hz toon, steeds iets harder opgenomen

speel die af en zodra er in 1 kanaal vervorming klinkt, gebruik je die track keer op keer,

vergroot/verklein de anti-skating, net zolang totdat in beide kanalen de vervorming even luid klinkt.

Simpel he?

Heb je geen testplaat bij de hand, zoek dan een opname van een zangeres of een piano die duidelijk de fout in gaat, probeer het krijsen weg te werken zoals in de vorige post werd aangegewven.

Meeste vervorming links : dwarsdrukcompensatie verkleinen L = lichter, rechts andersom.

:huh: