Jump to content

Bastanis speakers

alabaster
 Share

Recommended Posts

Zo, en nu allemaal tegelijk en geen flauwe opmerkingen: Wie heeft er ervaring met Bastanis luidsprekers en is dit merk nu echt het ei van Columbus?!

Iedereen buiten Nederland is in ieder geval razend enthousiast en ik vind ze er in ieder geval heerlijk lelijk uitzien.

Jos

Het is geen ei van Columbus, maar wel is het een niet zo vaak commercieel uitgebracht concept, dus als er al eens een in de markt gezet wordt zijn er meestal veel positieve reacties omdat het gewoon een goed concept is dat ook vast degelijk is uitgewerkt.

Zo ook in dit geval.

Er zijn overigens talloze zelfbouwvarianten van dit concept, waarvoor je flink de ruimte moet hebben om het er uit te halen.

volgens mij laatste 2 pagina's breedbander topic gaat over iets vergelijkbaars ;)

Had Telefunken daar niet vermeld dat hij ze had?

Ik heb echt totaal geen kaas gegeten van de speakermarkt, maar de Bastanis zijn wel de speakers die ik denk te kopen als ik eens geld over heb :rolleyes:

Ik zou ze graag eens op mijn versterkers horen, maar met 9 dB meer gevoeligheid vrees ik dat er toch iets te veel brom te horen zal zijn :unsure:

Hier wat info over de prijzen :D

http://www.basaudio.net/prometheus.htm

Kan je wel om lachen, maar

volgens mij laatste 2 pagina's breedbander topic gaat over iets vergelijkbaars ;)

Had Telefunken daar niet vermeld dat hij ze had?

Ik heb echt totaal geen kaas gegeten van de speakermarkt, maar de Bastanis zijn wel de speakers die ik denk te kopen als ik eens geld over heb :rolleyes:

Ik zou ze graag eens op mijn versterkers horen, maar met 9 dB meer gevoeligheid vrees ik dat er toch iets te veel brom te horen zal zijn :unsure:

Hier wat info over de prijzen :D

http://www.basaudio.net/prometheus.htm

Kan je wel om lachen, maar

idd een bar lelijke uitvoering.

zoiets maak je in notenhout of iets vergelijkbaars

Dit is in elke houtsoort lelijk.

hoeft niet denk ik.

Treed Egbert bij :)

Plus notenhout zal de prijs ook opdrijven ...

M44 ben benieuwd nr je luisterimpressie van Audio Note en evt Bastanis

Pakt den Bart maar mee ... stevige muziek van jullie beiden

Gr

Stef

het word een klein gokje hoor. maar meestal laat mijn gevoel me niet in de steek.

ik denk dat juist dat open middengebied (wat voor mij persoonlijk de belangrijkste eigenschap moet zijn voor een rock speaker) het wel eens erg goed zou kunnen doen op mijn torrenbak en barts buizenbak.

de techniek van en hele dure lijn zit erin verwerkt en het gegeven dat een speaker word gebouwd (een beetje) als een instrument vind ik intrigerend.

maar er is wel wat voor nodig om mij mijn jbl te laten opgeven hoor. jbl is en zal iets speciaals betekenen maar daar moet je niet stenisch in zijn.

over smaak valt te twisten,maar als ik naar jouw avatar kijk heb jij wel smaak.

Telefunken, dit topic gaat over ervaringen met speakers die jij hebt... Zeg er eens iets over aub..

over smaak valt te twisten,maar als ik naar jouw avatar kijk heb jij wel smaak.

Telefunken, dit topic gaat over ervaringen met speakers die jij hebt... Zeg er eens iets over aub..

helaas hier begin ik niet aan,maar waarom denk je dat ik ze nog heb staan thuis.

je kunt zien waar ik woon,als je in de buurt ben,hoor ik het wel.

helaas hier begin ik niet aan,maar waarom denk je dat ik ze nog heb staan thuis.

Okee, fair enough.

Hmm, eens kijken. Weet waar je aan begint ;)

Bart,

Moest je bij telefunken geraken, hou je mij dan ook op de hoogte van je luisterimpressies ... en dit in combi met gitaarmusic :)

Tanx

Stef

atlas_m.jpg

Nu weet ik waar die Ikea kast die ik vorige week bij de kraak zette zo snel heen is gegaan. :lol:

<_< ik zou dan toch wel een of twee beuken/eikenhouten balkjes vanachter tegen dat recht, plat paneel met die enorme gaten monteren, want volgens trekt dat op een paar jaar zo krom als een banaan <_<

:D voor de rest ziet dat er wel een ding uit waar je lekker mee kan rocken.

Trouwens ik denk dat loeiharde rock en Audionote speakers niet echt bij alkaar past :unsure:

mvg RastaPhil

er is een verschil tussen rock en rock.

rock vraagt niet om bulderende bas en fel hoog. juist een schoon open middengebied.

tenminste das mijn mening.

die top 40 rock zoals metallica mag die bas en hoog meer hebben.

rock is echter zo'n 40% van mijn collectie ;)

Okee, fair enough.

Hmm, eens kijken. Weet waar je aan begint ;)

je ben altijd welkom,en gitaar muziek heb ik ook. zo let's rock.

Ik vind in ieder geval de houten constructie verschrikkelijk dun. Zoiets moet toch onmiddellijk meetrillen als je wat luider begint te spelen! :blink:

Dit kan toch niet goed gaan?

Je kunt alleen de units kopen, dan kun je het paneel net zo zwaar maken als je wilt.. :huh:

Bovendien spelen er bij zo'n open baffle design ook dingen waar ik niet het fijne van weet, maar ik heb constructies gezien van (verstevigd) piepschuim, dusss..

...................maar ik heb constructies gezien van (verstevigd) piepschuim, dusss..

Piepschuim kan heel stevig zijn. Een goede surfplank is ook van piepschuim met een dun laagje polyester. Probeer dat maar eens te buigen of te breken. Daar heb je heel wat kracht voor nodig, bijvoorbeeld van een golf van 10 meter bij Hawa

Guest kikkervisje
Ik vind in ieder geval de houten constructie verschrikkelijk dun. Zoiets moet toch onmiddellijk meetrillen als je wat luider begint te spelen! :blink:

Dit kan toch niet goed gaan?

Je zou eens ergens kunnen gaan luisteren! ;)