Jump to content

Impulse black magic

mordante
 Share

Recommended Posts

Ik zag laatst dat Impulse een aantal "nieuwe" modellen heeft, waaronder de black magic. Zelf heb ik de Impulse Aria SE en vindt dit best fijne speakers. Ik ben best nieuwschierig naar de nieuwe modellen en dan met name de black magic.

Nu is Impulse volgens mij een merk wat zeer weinig reclame maakt en ik lees er eigenlijk nooit reviews van het merk. Als ik een keer tijd heb wil zelf naar de nieuwe modellen gaan luisteren maar het is er helaas nog niet van gekomen, dus vroeg ik mij af of iemand hier deze speakers geeft gehoord en wat ze er van vinden.

Hier een plaatje van de back magic

black_magic.jpg

Beste Mordante,

De nieuwste kreatie van Keith Marshall begint met de Black Magic deze weergever heb ik uitgebreid beluisterd, bovendien heeft er ook een korte resensie in Music Emotion gestaan waar ik het helemaal mee eens ben.

Deze weergever stijgt boven zijn prijs uit, qua prijskwaliteits verhouding.

Dus ik ben er behoorlijk van onder de indruk.

MvG,

Haudio

Ik kan het niet anders dan met Henk eens zijn. Ik heb de black magic 2 keer beluisterd, in 2 verschillende situaties en vond ze in beide gevallen erg fijn klinken, maar dat vind ik jouw Aria SE's ook.

Of je werkelijk een verbetering zal krijgen tov de Aria SE durf ik zo niet te zeggen. Iig wel een verandering.

Ik zou je zeker aanraden ze te gaan beluisteren. Dat is iig een ervaring rijker, en een mooie ook.

Mvg. Miracle.

Ik zal als ik tijd heb zeker een keer gaan luisteren. Niet dat ik op dit moment opzoek ben naar andere speakers maar meer dat als ik over een aantal jaar wil gaan upgraden dat ik weet wat er is. Er zijn zoveel speakers op de markt dat ik op dit moment niet zou weten waar te beginnen als ik zou willen upgraden. Als ik zou veranderen zou ik niet een radicaal ander geluid willen maar meer een betere versie van wat ik nu heb.

Miracle, jij hebt mijn set nu 2 keer gehoord, zou je als het gaat kunnen vertellen wat het grootste verschil tussen de black magic en mijn speakers is.

Miracle, jij hebt mijn set nu 2 keer gehoord, zou je als het gaat kunnen vertellen wat het grootste verschil tussen de black magic en mijn speakers is.

Dat is vrij lastig omdat ik de black magic in andere ruimten heb gehoord dan dat ik jouw speakers heb gehoord, en met andere installaties, maar zal er een poging toe doen.

Jouw speakers zijn wat robuuster van sound. Meer body dus. Nu ik de powercord van jou op meerdere plaatsen uitgeprobeerd heb vermoed ik ook dat een deel van de body daar vandaan komt, maar ik heb de Aria SE's al vaker gehoord en die geven zowiezo meer body dan de black magic.

De black magic is sneller, iets frisser en nog mooier kwa plaatsing, maar ik vermoed dat de Aria's dat ook kunnen worden met een filterupgrade, ook die de fabrikant zelf aanbied.

Met een filterupgrade vermoed ik dat het frisse wat de Black Magic heeft ook uit de Aria's zal komen, en ook de plaatsing KAN daar een verbetering door krijgen.

Het meer aan body (ballen) wat de Aria's hebben zal nooit uit de BM gaan komen, en ik vermoed dat jij dat met jouw muziek, in jouw ruimte toch wel zult missen met de BM.

Er zijn zoveel speakers op de markt dat ik op dit moment niet zou weten waar te beginnen als ik zou willen upgraden. Als ik zou veranderen zou ik niet een radicaal ander geluid willen maar meer een betere versie van wat ik nu heb.

Als je enkel een verbetering zoekt van het geluid je nu hebt denk ik dat je beter de Aria's kan laten upgraden door Keith Marshall, maar er zijn ook anderen die dat kunnen, dan dat je de BM gaat kopen. Maar mss denk je er over een paar jaar (als je besluit te gaan upgraden) wel weer heel anders over.

Ga zo veel mogelijk beluisteren tegen die tijd, en dus ook de BM's, maar ook andere speakers in de prijsklasse die je uit wilt geven. Je zult soms verbaast staan wat er nog te verbeteren valt.

Mvg. Miracle.

De reden waarom ik zeg dat ik niet een heel ander geluid wil is omdat het geluid wat ik nu heb mij redelijk bevalt. Ik weet dat het beter kan, weet ook dat elke verandering geen verbetering hoeft te zijn.Over ballen heb je gelijk Miracle, toen ik een aantal jaar geleden deze speaker ging kopen heb ik naar een aantal speakers geluisterd waaronder Sonus Faber, vindt dat SF erg goede speakers maakt maar niet voor mij, het mist inderdaad wat ballen.

Destijds heb ik ook naar Linn, SF, Totem en nog een aantal andere speakers geluisterd, daarbij vond ik dat Aria SE het beste wat balans betrefd, niet super helder, overdreven laag, of andere kleuring maar wel met wat ballen. Daarom zie ik dat ik niet een heel ander geluid wens.

Nu mijn set wat volwassen begint te worden, dwz goede bronnen en een mooie versterker vraag ik mij af of mijn speakers nu de zwakke schakel zijn. Niet dat ik haast heb om dingen terstond te veranderen maar ach ik kan blijven dromen/denken over de volgende stap. Denk inderdaad dat het de filter upgrade gaat worden

Ik zie liever een op maat gemaakt filter (dwz op de unit en kast afgestemd; ieder exemplaar meet toch n beetje anders), dan een standaard filter met een fancy naampje.

Maw eerst luisteren naar dat filter, 450 euro is een hoop geld voor en paar condensatoren en wat spoeltjes

Guest kikkervisje
werd je interesse gewekt door de naam?

"black magic"

M ga het eens beluisteren! Snappie vanzelf ( ja ook gij Brutus ) de term "Black Magic". :D

p.s. prachtige weergevers! :rolleyes:

impuls vind ik wel oke hoor.

alleen mordante houdt wel van het sinistere en occulte denk ik (op een gezonde manier)

kan me voorstellen dat ie de naam zag en toen zijn interesse werd opgewekt ;)

mordante moet maar eens wat vintage spul van jbl gaan luisteren. B)

Ik zag laatst dat Impulse een aantal "nieuwe" modellen heeft, waaronder de black magic. Zelf heb ik de Impulse Aria SE en vindt dit best fijne speakers. Ik ben best nieuwschierig naar de nieuwe modellen en dan met name de black magic.

Nu is Impulse volgens mij een merk wat zeer weinig reclame maakt en ik lees er eigenlijk nooit reviews van het merk. Als ik een keer tijd heb wil zelf naar de nieuwe modellen gaan luisteren maar het is er helaas nog niet van gekomen, dus vroeg ik mij af of iemand hier deze speakers geeft gehoord en wat ze er van vinden.

Hier een plaatje van de back magic

black_magic.jpg

Heb jarenlang naar de impulse 54 geluisterd met boven en onder dikke plaatjes natuursteen(blauw labrador)

Een tranmissielijnluidspreker met een mooie datailrijke heldere klank, toendertijd zaten er

volgens mij speakers in van vifa.

In combinatie met een Marantz PM80 en CD80 had ik een heldere maar zijdezachte weergave.

Isocoins eronder en een zwart geverfde en licht opgeschuurde stoeptegel ( marmereffect) maakte het plaatje compleet.

Het geluidsbeeld werd daardoor nog ruimtelijker met veel nuances, je moet wel houden van dit soort geluid.

Hoe de impulsen nu klinken weet ik niet.

Groet.

Guest kikkervisje

M, voor goedeweergevers maakt het geen sikkepit uit welke muziek het moet weergeven! ;)

Maar...................................................................... het moet natuurlijk wel muziek zijn! :rolleyes:

M, voor goedeweergevers maakt het geen sikkepit uit welke muziek het moet weergeven! ;)

Maar...................................................................... het moet natuurlijk wel muziek zijn! :rolleyes:

je bedoelt waarschijnlijk " voor perfecte weergevers"

die hebben namelijk geen voorkeur. ze zijn immers.........

echter zolang die nog niet bestaan heeft iedere speaker zijn voorkeur.

maar als je hier op door wilt gaan openen we een nieuw topic ;)

maar wel laten we wel even realistisch wezen, 3800 euro voor een stel luidsprekers welke

gewoon standaard scanspeak units gebruiken

ik heb zelf de scanspeak ultimos en die gebruiken dezelfde sliced paper woofers en de in deze impuls gebruikte scanspeak revalator tweeters zijn ook geen onbekende

dus een hoop geld voor een kast en een zwart magisch filter, maar ja dan heb je natuurlijk wel wat :ph34r:

................dus een hoop geld voor een kast en een zwart magisch filter, .............

....en niet te vergeten de research- en ontwikkelingskosten.

De Black Magic is wel iets anders dan de SS Ultimo's, wat ook leuke speakers zijn, maar in het filter toch wel heel wat te verbeteren valt, over de kastconstructie en het materiaal daavan nog maar te zwijgen.

Vergis je niet in de Impulse speakers. Daar zit heel wat research en ontwikkeling door iemand met heel wat ervaring en kennis achter.

De SS Ultimo's zijn standaard berekend met een proggie als bijvoorbeeld Speaker Workshop van Audua. Daar kun je een heel eind mee komen, maar dan begint eigenlijk het echte ontwikkelen en uitproberen pas om het echt goed te krijgen.

Mvg. Miracle.

Een hoop geld etc voor deze luidsprekers( even kort samengevat door mij)

De zogenaamde grote merken vragen voor 2 weg systeempje ook een hoop geld. En dat in massaproductie.

By the way, ik heb ook een tijd met Impulse 34 gespeeld. Op de een of andere manier kwamen ze niet goed uit de verf in de ruimte toen.

HDerkx

ik wist al dat deze reactie zou komen

ik heb dus niet de standaard ultimo met het standaard filter

het filter is geheel opnieuw ontwikkeld en er is een andere tweeter gebruikt

waar he mij om gaat is dat er zo heel erg uit de hoogte gedaan wordt terwijl er toch echt gewoon standaard scanspeak revalator units gebruikt worden

er zal wel jaren over dit magic filter nagedacht zijn, en ja dat moet een hoog prijskaartje hebben anders is het natuurlijk geen high end luidspreker

de impulse zullen best goed klinken , maar 3800 euro is ruim het dubbele vd ultimo

en dat alleen voor een ander filter

overigens vind ik de keuze van de in de aria gebruikte units ook erg bekend voorkomen

maar de SE versie zal wel door het speciale filter weer ruim het dubbele van de vifa variant kosten

Het is niet alleen het filter wat anders is RALF. Ook en vooral de kastconstructie en het gebruikte materiaal is behoorlijk, laat ik het "anders" noemen. ;)

Ook jij hebt het ontwerp veranderd. Niet voor de lol mag ik aannemen, maar omdat het standaard ontwerp je niet beviel. Bij speakers zoals Impulse, maar ook andere merken, is ook niet een standaardontwerpje gebruikt.

Ga maar eens na hoeveel uur jij bezig bent geweest om het standaardontwerp beter te krijgen. Als je daar je brood mee moet verdienen zijn die uren dus duur, en dat zal echt terugverdiend moeten worden op de uiteindelijk te verkopen speakers.

DIY kun je o.a. met kimber, vd hul, QED of welke kabel dan ook intern bekabelen

demping is ook mee te tweaken, en ook de afstemming vd baspoort

niets nieuws onder de zon, nog steeds geen 2000 euro nader verklaard

maar ik hoop dat er een markt voor is, zoals gezegd een mooi product

met goed gekozen units, allen een te hoog prijskaartje mijn inziens

leuke review van de ultimo van een ander minder bekend forum

http://www.hifi.nl/recensies.php?id=1941

Een beetje ervaren ontwerper doet een goed 2 weg filter toch echt in een paar dagen hoor (geen jaren). Kan ook nog sneller, maar dan wordt het wel erg "standaard". Sommige filter typen zijn wat lastiger (vergen veel precisie werk), bv een elliptisch filter.

Okay en sommige units vergen wat meer correctie werk (Seas Excel, Accuton) vanwege hun opbrekingen.

Ik ben overigens geen ervaren ontwerper :(

Een beetje ervaren ontwerper doet een goed 2 weg filter toch echt in een paar dagen hoor (geen jaren). Kan ook nog sneller, maar dan wordt het wel erg "standaard".

Een standaard 2 weg filter is idd in een paar minuten ontworpen, dat optimaliseren is ook in een paar dagen gedaan, maar perfectioneren, met de juiste onderdelen duurt echt langer dan een paar dagen.

Ik ben al een tijd bezig met simulaties voor een nieuw ontwerp, en ondanks dat ik bij de Harman groep (Infinity, Revel enz.), Rockford Fosgate en Lanzar toch heel wat geleerd heb valt het mij nog steeds niet mee om een filter te ontwerpen dat ervoor zorgt dat de units

dus als je zelf lastig een goed 2 weg filter kan ontwerpen, dan kan alleen die meneer van Impulse dit met het daaraan verbonden prijskaartje

ik kan je zo een aantal zeer ervaren zelfbouwers noemen die toch echt op eenzelfde wijze als die guru te werk gaan, met de beste componenten, metingen en zeer liniare metingen