BellaVista Posted 24 november 2008 Report Share Posted 24 november 2008 Deze dingetjes van Harmonix kosten respectievelijk 1k Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 24 november 2008 Report Share Posted 24 november 2008 Ik geloof dat je genoeg te lezen hebt als je eens zoekt naar 'Harmonix' op dit forum! Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 25 november 2008 Author Report Share Posted 25 november 2008 Niels, je hebt gelijk: er is al redelijk wat "interessant" proza te vinden over deze puckjes. Forummers die het echt hebben geprobeerd lijken overtuigd (mits de puck past bij de TT), maar die prijs... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 25 november 2008 Report Share Posted 25 november 2008 Niels, je hebt gelijk: er is al redelijk wat "interessant" proza te vinden over deze puckjes. Forummers die het echt hebben geprobeerd lijken overtuigd (mits de puck past bij de TT), maar die prijs... Ach, richt een puck spaarfonds op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 26 november 2008 Report Share Posted 26 november 2008 Forummers die het echt hebben geprobeerd lijken overtuigd (mits de puck past bij de TT), maar die prijs... Ik denk dat in een dergelijk geval (het bewust zijn van) de prijs voor een belangrijk deel de mate van de werking bepaald. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 26 november 2008 Report Share Posted 26 november 2008 Forummers die het echt hebben geprobeerd lijken overtuigd (mits de puck past bij de TT), maar die prijs... Ik denk dat in een dergelijk geval (het bewust zijn van) de prijs voor een belangrijk deel de mate van de werking bepaald. Ik denk het niet. Beter gezegt, ik weet dat dat er geen zier mee te maken heeft. Een kennis van me heeft hier een keer die 1K puk op de DT gezet, zonder dat ik wist dat het zo'n duur ding was. Het verschil met de originele VPI puck/clamb was vrij duidelijk, in het voordeel van de Harmonix. Ik vind echter 1K veel te belachelijk veel geld voor een puck, tenzij hij van puur goud is gemaakt, dan zou het een fatsoenlijke prijs zijn, maar het ding is gewoon van hout met iets (wss lood) erin gemaakt, en zeker geen handwerk, want iedere puck is te gelijk aan de andere daarvoor. De 2K puck heb ik al helemaal niet uitgeprobeerd. Die zal het ongetwijfeld nog mooier doen, maar 2K voor een gegoten stuk metaal met wat houten stukjes eraan........ ...... Te belachelijk voor woorden die prijzen van Harmonix. Het werkt allemaal wel (op die zogenaamde room verbeteraars na, die heb ik nog nergens een verbetering horen geven. Ook niet meetbaar. Terwijl die dure franse blokjes met schaaltjes erop dat wel doen, maar die vind ik ook te belachelijk duur voor wat het is.) maar voor de prijs die Harmonix moet kosten laat ik het echt wel liggen waar het ligt. Die verbeteringen zijn voor minder geld ook te behalen. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cve Posted 26 november 2008 Report Share Posted 26 november 2008 Interessant is de vraag: hoe komt dat die H-pucks een verbetering geven? Wat doen ze nu precies? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 27 november 2008 Report Share Posted 27 november 2008 Interessant is de vraag: hoe komt dat die H-pucks een verbetering geven? Wat doen ze nu precies? Ze absorberen trillingen die in de LP ontstaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 27 november 2008 Report Share Posted 27 november 2008 Ik gebruik een "Xenos deurstopper" puck van Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 28 november 2008 Report Share Posted 28 november 2008 Ik gebruik een "Xenos deurstopper" puck van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 28 november 2008 Report Share Posted 28 november 2008 Ik gebruik een "Xenos deurstopper" puck van Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 29 november 2008 Report Share Posted 29 november 2008 Ik gebruik een "Xenos deurstopper" puck van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 29 november 2008 Report Share Posted 29 november 2008 Ik gebruik een "Xenos deurstopper" puck van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 29 november 2008 Report Share Posted 29 november 2008 Maakt niet uit, zolang het maar een high-end deurstopper is Ben wel benieuwd hoe het klinkt. Dat ligt eraan hoe hard je de deur er tegenaan gooit en van welk materiaal de deur gemaakt is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 29 november 2008 Report Share Posted 29 november 2008 Interessant is de vraag: hoe komt dat die H-pucks een verbetering geven? Wat doen ze nu precies? Ze absorberen trillingen die in de LP ontstaan. Hoe kom jij aan deze wijsheid? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 29 november 2008 Report Share Posted 29 november 2008 Ach het wat je wil als iemand zoveel geld wil uitgeven waarom zou ik hem dan gek verklaren als het een verbetering is en je kan het missen Ik heb trouwens bij een goede kennis 2 Harmonix pucks vergeleken met mijn eigen RVS klots en de Harmonix was echt veel beter ze zijn ook lichter. De lichtste klonk in mijn oren ook het beste en ik vind geen puck nog altijd het allerbeste klinken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 29 november 2008 Report Share Posted 29 november 2008 Als je een puck van Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 29 november 2008 Report Share Posted 29 november 2008 Ja je zou toch zeggen een platenspeler die zoveel armen nodig heeft zou je weg moeten doen je bent knetter gek Maar goed ik denk dat we allemaal hear...... laten we zeggen niet standaard zijn dus iemand die 2k voor die puck betaald join the club Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 29 november 2008 Report Share Posted 29 november 2008 Wat ik met zekerheid & verstand van zaken durf te beweren is, dat wanneer je er een tweede arm bij zet op je draaitafel, de eerste er niet mooier door gaat klinken. Zou eigenlijk toch wel moeten. Tenminste wanneer die tweede arm slechter is. Een derde nog slechtere arm maakt de eerste weer beter... Of zou het alleen andersom werken. ??? Eerst een slechte arm erop. een tweede betere maakt die eerste natuurlijk slechter en een derde nog betere arm, de eerste alweer slechter... Als je begrijpt wat ik bedoel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 29 november 2008 Report Share Posted 29 november 2008 Wat ik met zekerheid & verstand van zaken durf te beweren is, dat wanneer je er een tweede arm bij zet op je draaitafel, de eerste er niet mooier door gaat klinken. En je wordt er arm van Link to comment Share on other sites More sharing options...
knor Posted 29 november 2008 Report Share Posted 29 november 2008 Wat ik met zekerheid & verstand van zaken durf te beweren is, dat wanneer je er een tweede arm bij zet op je draaitafel, de eerste er niet mooier door gaat klinken. Met een tweede of derde motor daarentegen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts