franck Posted 16 januari 2009 Report Share Posted 16 januari 2009 Hallo, voorstellen lijkt mijn een prioriteit. Mijn naam ik Henk, 27 jaar en muziek liefhebber. Na al een maandje (teveel volgens mijn vriendin) op dit forum rond te hebben gesnuffeld, leek het mij nuttig me aan te melden. Ik heb tot nu toe antwoord op mijn vragen kunnen vinden binnen dit forum, maar loop nu toch vast als "gast" op het net. Ik ben de gelukkige eigenaar geworden van een 2.5 jaar (oude) Duson set bestaande uit een PA100, CD100 en T100. Een geweldige set met Adrigal luidsprekerkabels (bi-wire) en Monster interlinks. Besloten deze set aan te schaffen i.p.v. een nieuwe, mede dankzij dit forum. Dank hier voor. Nu mis ik nog twee componenten, nl. een platenspeler en speakers. Mijn budget is een beperking qua speakers. Deze beperking ligt rond de 700 euro (set). Mijn voorkeur gaat uit (altijd) naar marktplaats (tweedehands). Mijn muziek voorkeur is vrij breed met uitschieters naar stevige rock, reggae en live hiphop. Dit maakt mijn keuze moeilijk. Ik hou van een warm, open geluid met een strakke bass. Ik kwam b.v. deze tegen, past qua vormgeving en budget perfect in mijn straatje. Maar, geen idee... Xanadu DS 14 Frequentiebereik: 40 Hz.....30 kHz Impedantie: 6 Ohm Rendement: 87dB/2.83V/m Belastbaarheid: ca 25 Volt kortstondig > 60 Hz. Wie kan mij helpen met mijn speaker keuze? Of heeft er ervaring met deze set? En kan iemand een platenspeler aanraden (Duson? Geen idee of deze ooit is gemaakt)? Groeten Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
franck Posted 16 januari 2009 Report Share Posted 16 januari 2009 Hallo, voorstellen lijkt mijn een prioriteit. Mijn naam ik Henk, 27 jaar en muziek liefhebber. Na al een maandje (teveel volgens mijn vriendin) op dit forum rond te hebben gesnuffeld, leek het mij nuttig me aan te melden. Ik heb tot nu toe antwoord op mijn vragen kunnen vinden binnen dit forum, maar loop nu toch vast als "gast" op het net. Ik ben de gelukkige eigenaar geworden van een 2.5 jaar (oude) Duson set bestaande uit een PA100, CD100 en T100. Een geweldige set met Adrigal luidsprekerkabels (bi-wire) en Monster interlinks. Besloten deze set aan te schaffen i.p.v. een nieuwe, mede dankzij dit forum. Dank hier voor. Nu mis ik nog twee componenten, nl. een platenspeler en speakers. Mijn budget is een beperking qua speakers. Deze beperking ligt rond de 700 euro (set). Mijn voorkeur gaat uit (altijd) naar marktplaats (tweedehands). Mijn muziek voorkeur is vrij breed met uitschieters naar stevige rock, reggae en live hiphop. Dit maakt mijn keuze moeilijk. Ik hou van een warm, open geluid met een strakke bass. Ik kwam b.v. deze tegen, past qua vormgeving en budget perfect in mijn straatje. Maar, geen idee... Xanadu DS 14 Frequentiebereik: 40 Hz.....30 kHz Impedantie: 6 Ohm Rendement: 87dB/2.83V/m Belastbaarheid: ca 25 Volt kortstondig > 60 Hz. Wie kan mij helpen met mijn speaker keuze? Of heeft er ervaring met deze set? En kan iemand een platenspeler aanraden (Duson? Geen idee of deze ooit is gemaakt)? Groeten Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 17 januari 2009 Report Share Posted 17 januari 2009 Een gegeven is dat elke Klipsch speaker genadeloos laat horen welke problemen die in bron en aansturing aanwezig zijn, dit maakt het best lastig tot een goed oordeel te komen, persoonlijk zou ik er niet over denken ze te combineren met een Denon, vergeet hier ook de cd speler niet !De nieuwere modellen hebben een titanium tweeter, dit zou wat scherper kunnen zijn , echter bij de vergelijking tussen mijn - gemodificeerde - Heresy II en de nieuwe III was het beslist niet zo dat dit een opvallend verschil bracht, maar nogmaals bron en aansturing zijn belangrijker dan je in het algemeen meemaakt. Is het niet andersom... dat een versterker juist een beetje warm moet klinken om de Klipschen tot z'n recht te laten komen.... Het is m.i. niet helemaal correct om een luidspreker als norm te stellen. Warme versterkers, vervormd en wollig ? Lijken me uitermate ongeschikt om welke speaker dan ook mee aan te drijven ! Overigens gezien het eindresultaat voor bijna 100 % wordt bepaald door de prestaties van de speaker, lijkt het mij inderdaad noodzakelijk uit te gaan van de speaker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 17 januari 2009 Report Share Posted 17 januari 2009 we generaliseren weer behoorlijk hier. ik heb klipsch gehoord (rf-7 ) die vond ik indrukwekkend maar niet muzikaal. de heresy is een van mijn favourite speakers ooit. met name door het realisme wat word neergezet. als je in de kamer ernaast staat is het echt alsof er een bandje staat te spelen. maar dat open kasten of gesloten kasten allemaal wel of niet goed klinken kan ik niet geloven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 18 januari 2009 Report Share Posted 18 januari 2009 Geef dan niet direct de schuld aan de boodschapper, graaf eens wat verder en ontdek dat er veel te verbeteren valt in highend electronica....... Dat er veel te verbeteren valt in "high-end" electronica ben ik het voor de volle 100% met je eens. Vanavond het nog over gehad met Mordante (is hier geweest om mijn set te beluisteren en een powerkabel terug halen). Veel "high-end" electronica is in mijn oren alleen maar bedoeld om de pingeltjes in vervelende pingelpongelzooi heel duidelijk weer te geven, maar muziek maken is een ander verhaal. Klipsch echter, en ook de RF-5 vind ik v Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 25 januari 2009 Report Share Posted 25 januari 2009 .....maar ook ik sta graag open voor andere zaken. Gisteren heb ik de in mijn oren beste speakers gehoord die er voor een eerlijk bedrag te krijgen zijn. Zie voor een verslagje topic "weer 'n audiofiele dag" bij de reviews. (vanaf pag 97) Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 27 januari 2009 Report Share Posted 27 januari 2009 krijg jij hier geld voor ofzo? "beste speakers" "wat aardig van klaas..." "zeg spido doe klaas de groeten van me" give me a break. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 27 januari 2009 Report Share Posted 27 januari 2009 .....maar ook ik sta graag open voor andere zaken. Gisteren heb ik de in mijn oren beste speakers gehoord die er voor een eerlijk bedrag te krijgen zijn. Zie voor een verslagje topic "weer 'n audiofiele dag" bij de reviews. (vanaf pag 97) Wat is dat eerlijke bedrag? In welke slagorde van grootte moet ik denken? Enne, hoe zwaar zijn ze? Moet ik misschien een kraan huren om ze op de zolder te krijgen? Dat zou wel wat toevoegen aan de prijs. Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 januari 2009 Report Share Posted 27 januari 2009 Slechts 140 kilo Link to comment Share on other sites More sharing options...
luistervink Posted 28 januari 2009 Report Share Posted 28 januari 2009 Hallo, voorstellen lijkt mijn een prioriteit. Mijn naam ik Henk, 27 jaar en muziek liefhebber. Na al een maandje (teveel volgens mijn vriendin) op dit forum rond te hebben gesnuffeld, leek het mij nuttig me aan te melden. Ik heb tot nu toe antwoord op mijn vragen kunnen vinden binnen dit forum, maar loop nu toch vast als "gast" op het net. Ik ben de gelukkige eigenaar geworden van een 2.5 jaar (oude) Duson set bestaande uit een PA100, CD100 en T100. Een geweldige set met Adrigal luidsprekerkabels (bi-wire) en Monster interlinks. Besloten deze set aan te schaffen i.p.v. een nieuwe, mede dankzij dit forum. Dank hier voor. Nu mis ik nog twee componenten, nl. een platenspeler en speakers. Mijn budget is een beperking qua speakers. Deze beperking ligt rond de 700 euro (set). Mijn voorkeur gaat uit (altijd) naar marktplaats (tweedehands). Mijn muziek voorkeur is vrij breed met uitschieters naar stevige rock, reggae en live hiphop. Dit maakt mijn keuze moeilijk. Ik hou van een warm, open geluid met een strakke bass. Ik kwam b.v. deze tegen, past qua vormgeving en budget perfect in mijn straatje. Maar, geen idee... Xanadu DS 14 Frequentiebereik: 40 Hz.....30 kHz Impedantie: 6 Ohm Rendement: 87dB/2.83V/m Belastbaarheid: ca 25 Volt kortstondig > 60 Hz. Wie kan mij helpen met mijn speaker keuze? Of heeft er ervaring met deze set? En kan iemand een platenspeler aanraden (Duson? Geen idee of deze ooit is gemaakt)? Groeten Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 28 januari 2009 Report Share Posted 28 januari 2009 Xanadu ken ik niet zo goed , maar dynaudio is ook een mooie speaker vind ik in die prijsklasse. Al die getallen zeggen door de bank genomen niet zoveel over de uiteindelijke luidsprekerkwaliteit daar moet je toch voor luisteren gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts