mart Posted 28 november 2008 Report Share Posted 28 november 2008 bestaat er een extern pc drive/(brander) die ook als extern cd loopwerk gebruikt kan worden en een digital out heeft? en natuurlijke enige hifi aspiraties Ik ben erg aan het zoeken naar allerlei mogelijkheden om de pc wereld aan de high end wereld te koppelen. Maar ik heb geen zin om al mijn cd's te rippen. Maar soms komt er een cd'tje voorbij die iemand bij zich heeft en die dan toevallig als flac achterblijft... Mart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 november 2008 Report Share Posted 28 november 2008 Niet erg duidelijk wat je nu bedoelt Wil je een externe drive aan je PC/Notebook knopen? In dat geval zijn er te kust en te keur externe USB/Firewire drives te vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 28 november 2008 Author Report Share Posted 28 november 2008 ja, als externe drive aan de noteboek maar mogelijk ook als gewoon hifi loopwerk voor een dac. ik wil wel eens weten of zo'n combi bestaat. Mart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 28 november 2008 Report Share Posted 28 november 2008 Hoi, Mart! Vlgs mij bestaan die niet. (ik heb ze iig nog nooit gezien met een digital out...) Qua loopwerken zou ik toch snel kiezen voor Sony, Toshiba of Plextor. Nadeel is dat de meeste fabrikanten nu alleen nog maar dvd-rw loopwerken fabriceren... Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 28 november 2008 Author Report Share Posted 28 november 2008 http://www.positive-feedback.com/Issue3/cdrom.htm nec cdr-602 waarschijnlijk bedoel ik zoiets. Ik heb nog niet alle specs gevonden Mart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 november 2008 Report Share Posted 28 november 2008 Eee Pc'tje: EU 350 (goedkoper via Marktplaats) Externe DVD drive: EU 45 Externe 2,5" HD 250 GB (super stil): ca. EU 100 E-MU 0202 USB DAC EU 99 Samen EU 594 en klaar is Klara Kun je nog naar radio streams luisteren ook. Vooral bij de AVRO staan vaak erg mooie klassieke streams op 250 kb/s P.s. Is gelijk ook een antwoord op je vraag m.b.t. SqeezeCenter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 29 november 2008 Report Share Posted 29 november 2008 http://www.positive-feedback.com/Issue3/cdrom.htm nec cdr-602 waarschijnlijk bedoel ik zoiets. Ik heb nog niet alle specs gevonden Mart Dat is een drive uit de oertijd. De eerste serie CD-Rom spelers hadden idd vaak een digi-out. Maar hoe (on)bertrouwbaar die dingen nu nog zijn is de vraag. Je zult iig terug moeten naar de (max?) 8x cd-rom tijd en dat is alweer zo'n 9 jaar geleden. Of je er een nietuw vind waag ik te betwijfelen. De afgebeelde Nec heeft zo te xien nog een SCSI aansluiting. Die is tegenwoordig toch een beetje achterhaald. Je kan ook een 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 29 november 2008 Report Share Posted 29 november 2008 Zo'n externe opslag zou ik graag in een serverachtigapparaatje willen zien. Een kastje met HD en printeraansluiting zeg maar. Uiteraard mag het ding nauwelijks stroom verbruiken. Het voordeel van zoiets zou zijn dat je makkelijk een backup van je Notebook kunt maken, altijd een printer tot je beschikking hebt en bovendien je muziekbestanden door het hele huis beschikbaar zijn. Ik heb wel eens gedacht daar een minilaptop met een dikke externe schijf voor te gebruiken. Uiteraard alles in diepe slaapstand wanneer er geen PC in de buurt is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 29 november 2008 Report Share Posted 29 november 2008 Externe HDD met draadloze netwerkaansluiting zijn er, althans de behuizingen zijn gewoon te koop. Je kunt er dan zelf een harde schijf van gewenste grootte inbouwen. Je moet dan een externe behuizing met NAS/WIFI hebben. Zoiets dus (kost Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 29 november 2008 Report Share Posted 29 november 2008 Externe HDD met draadloze netwerkaansluiting zijn er, althans de behuizingen zijn gewoon te koop. Je kunt er dan zelf een harde schijf van gewenste grootte inbouwen. Je moet dan een externe behuizing met NAS/WIFI hebben. Zoiets dus (kost Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 29 november 2008 Author Report Share Posted 29 november 2008 Eee Pc'tje: EU 350 (goedkoper via Marktplaats)Externe DVD drive: EU 45 Externe 2,5" HD 250 GB (super stil): ca. EU 100 E-MU 0202 USB DAC EU 99 wat is eigenlijk verschil tussen emu 0202 en emu tracker? op marktplaats staan beiden. En waarom staat de naam creative erbij? die heeft bij mij geen associatie met serieuze hifi. Mart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 november 2008 Report Share Posted 29 november 2008 Hallo Mart, De Tracker is een uitgebreidere versie van de 0202. Hij heeft 48V Phantom Power voor condensator microfoons die dat nodig hebben. Ik heb de Tracker, de 0202 heb ik niet beluisterd. Maar het DA gedeelte is volgens mij identiek, zelfde DA converter chips. Hij zal volgen mij vergelijkbaar klinken als de 0404 van Kraus. En ja waarom staat er Creative op? Simpel, Creative heeft E-MU opgekocht. Maar maak je geen zorgen, de kwaliteit is uitstekend en de ASIO drivers (die ik gebruik in MC) werken probleemloos. Als je de recensies op internet leest is iedereen verbaasd dat Creative ook zoiets goeds kan bakken. Zelf ben ik er ook wel verbaasd over dat het voor die prijs op de markt is en zo goed kan klinken. Denk dat je h Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 29 november 2008 Author Report Share Posted 29 november 2008 eee met asio drivers + externe hdd met flac + E-mu dac = super geluid ? en dan nog en afstandsbediening die ik hear ergens voorbij zag komen. is de eee stevig genoeg voor de asio drivers? en dan de squeezebox verkopen! en als ik nu nog een los cd transport aan de emu dac koppel kan ik mijn huidige cd speler ook verkopen en dan lukt het misschien nog 'kostenneutraal' Mart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 november 2008 Report Share Posted 29 november 2008 is de eee stevig genoeg voor de asio drivers? Hij is tot nu toe niet uit elkaar gevallen Ook al is ie klein, er zit wel een 1,6 Gig processor in. Op het moment draait Chet Baker in de CD spelert aan de ene kant en zit de E-MU Tracker aan de aan de andere kant van de Eee. Ondertussen type ik dit via wlan naar het forum op het dngetje Maar je kunt toch eens beginnen met een USB dacje aan je huidige laptop en bezien hoe dat gaat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 29 november 2008 Author Report Share Posted 29 november 2008 Op het moment draait Chet Baker in de CD spelert aan de ene kant en zit de E-MU Tracker aan de aan de andere kant van de Eee. Ondertussen type ik dit via wlan naar het forum op het dngetje heb jij de cd speler dan aan je eeepc? hoe doe je dat? Maar je kunt toch eens beginnen met een USB dacje aan je huidige laptop en bezien hoe dat gaat? idee!!!! Ik zat net te kijken naar de emu maar de drivers die daar bij geleverd worden zijn die niet goed of driven die iets anders aan en heb ik toch die asio's nodig? Mart Overigens staat bij mij johnny cash vanaf de hdd te zingen met zijn breekbare stem via de squeezebox. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 november 2008 Report Share Posted 29 november 2008 Op het moment draait Chet Baker in de CD spelert aan de ene kant en zit de E-MU Tracker aan de aan de andere kant van de Eee. Ondertussen type ik dit via wlan naar het forum op het dngetje heb jij de cd speler dan aan je eeepc? hoe doe je dat? Met een externe usb CD spelert natuurlijk! Die zit n.l. NIET in het Eee PC'tje. Maar als het goed is heb jij er eentje al in je laptop zitten. De ASIO drivers en standaard WDM drivers worden bij de E-MU geleverd om hem aan te kunnen sturen en hebben niets met het CD loopwerk te maken, ze doen het allebei goed. Om de ASIO drivers voor de dac te kunnen gebruiken moet je de afspeel software daar wel op in kunnen stellen. Windows Mediaplayer kan dat niet en dan gebruik je de standaard WDM drivers. MC wat ik gebruik kan het wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 30 november 2008 Report Share Posted 30 november 2008 Externe HDD met draadloze netwerkaansluiting zijn er, althans de behuizingen zijn gewoon te koop. Je kunt er dan zelf een harde schijf van gewenste grootte inbouwen. Je moet dan een externe behuizing met NAS/WIFI hebben. Zoiets dus (kost Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 30 november 2008 Author Report Share Posted 30 november 2008 Met een externe usb CD spelert natuurlijk! ik dacht dat je een 'echte' cd speler of loopwerk aan je pc had. Maar het afspelen wordt eerst gebufferd? Hoe klinkt dat nu als je het vergelijkt met een serieuze 'ouderwetse' cd speler? Ik lees wel op het forum dat je geen verschil hoort tussen flac en image e.d. maar t.o.v. een instap high end cd-speler? je hebt dus aan twee usb poorten genoeg: een voor de speler en een voor de harde schijf! Mart Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 30 november 2008 Report Share Posted 30 november 2008 Hoi Hans, Kijk eens bij Asus. Die hebben wel een passende WLAN router voor je. De WL-520gU heeft een printerserver aan boord, net als de WL-600g. En dan hebben ze nog de WL-700gE. Die heeft dan weer geen printerserver aan boord, maar wel een harde schijf van 160GB. Losse draadloze printerservers vind je bij Linksys (WPS54G en WPSM54G). Die zijn niet duur en wel goed. Hoi Roger, bedankt zover. Ik moet bekennen dat ik er nog niet erg diep in ben gedoken, maar nu het, op de slaapkamer waar nu de "hoofd" PC met printer staat, langzamerhand behoorlijk koud wordt, schoot dit zomaar te binnen. Dus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 30 november 2008 Report Share Posted 30 november 2008 je hebt dus aan twee usb poorten genoeg: een voor de speler en een voor de harde schijf! Mart En eentje voor de USB dac, maakt dus 3 en zijn alle poorten bezet. Als je er ook nog een muis aan wilt hangen heb je dus een hubje nodig of een Blue tooth muis. De bedoeling is toch om er een netwerkschijf aan te hangen, dan vervalt de HD direct op de EeePC. Rippen doe ik niet op het Eee PC'tje maar op mijn stationaire PC. Data wordt idd eerst gebufferd in RAM net als radio streams. Hoe het klinkt? Tja moeilijk te zeggen. Het is zeker niet minder dan mijn Sony QS, eerder beter. Heb nog niet echt de tijd gehad om rustig te vergelijken maar heb wel het idee dat het getailleerder klinkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 30 november 2008 Report Share Posted 30 november 2008 .....maar nu het, op de slaapkamer waar nu de "hoofd" PC met printer staat, langzamerhand behoorlijk koud wordt, schoot dit zomaar te binnen..... Ik zit lekker in de woonkamer, destijds een lekker PC hoekje gecreeerd om niet altijd alleen te zitten , lekker "warm" effe te scrollen op het forum Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 30 november 2008 Report Share Posted 30 november 2008 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 1 december 2008 Report Share Posted 1 december 2008 Hoi Hans, Kijk eens bij Asus. Die hebben wel een passende WLAN router voor je. De WL-520gU heeft een printerserver aan boord, net als de WL-600g. En dan hebben ze nog de WL-700gE. Die heeft dan weer geen printerserver aan boord, maar wel een harde schijf van 160GB. Losse draadloze printerservers vind je bij Linksys (WPS54G en WPSM54G). Die zijn niet duur en wel goed. De WL-700gE heb ik zelf, en die heeft wel degelijk een printserver. Het is een gehackte router en NAS die je helemaal naar je hand kunt ztten, als je er wat tijd aan besteedt. Bovendien heeft-ie een 250GB schijf. Kijk maar een hier, eh daar: http://wl500g.info/forumdisplay.php?f=87 Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 1 december 2008 Report Share Posted 1 december 2008 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 1 december 2008 Report Share Posted 1 december 2008 M.b.t. mijn koude kamer.... Kenneljk maken jullie je nogal zorgen over mijn gezondheid... Maar, ik ben daar alleen om de mail op te halen en eventueel wat te printen. Verder gebruik ik 'n notebook in de huiskamer of op m'n luisterzolder en 's zomers in de tuin. printen op afstand is dan handig omdat je niet eerst die PC hoeft op te starten. Zo'n Asus is kennelijk de oplossing. Ik ga eens kijken wat dat kost. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts