Musiclover Posted 29 november 2008 Report Share Posted 29 november 2008 Hallo, Ik ben op zoek naar een nieuwe geintegreerde versterker en cd speler. Nu kreeg ik een nieuwe Musical Fidelity A5 set amplifier/cd speler kopen voor 3000 euro incl. Nu ben ik een beetje op het internet gaan spitten, maar kan hier eigenlijk niet zo veel over vinden. Ik ben nu in het bezit van een Denon 2000AE. De MF is een stuk duurder, dus ben benieuwd of er ook wel degelijk verschil is. Kan iemand mij vertellen of dit een mooie set is en welke speakers goed matchen bij musical fidelity? Alvast bedankt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 29 november 2008 Report Share Posted 29 november 2008 Ik ben groot fan van MF. Heb zelf een MF Tri-Vista 300 aan gemodde Dali Helicon 400's (Euphonia tweeters en filterupgrade) en dat klinkt heerlijk. Het mooiste wat ik ooit aan een MF versterker gehoord heb zijn Marten speakers (Thiel&Partners/Accuton units). Helaas boven mijn budget op dit moment. Ook de A5 ken ik, en vind ik een heel mooie versterker. Een Denon 2000AE is zeker geen slechte versterker vind ik, maar een MF A5 vind ik persoonlijk toch wel iets anders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 29 november 2008 Report Share Posted 29 november 2008 Ik ben groot fan van MF. Heb zelf een MF Tri-Vista 300 aan gemodde Dali Helicon 400's (Euphonia tweeters en filterupgrade) en dat klinkt heerlijk.Het mooiste wat ik ooit aan een MF versterker gehoord heb zijn Marten speakers (Thiel&Partners/Accuton units). Helaas boven mijn budget op dit moment. Ook de A5 ken ik, en vind ik een heel mooie versterker. Een Denon 2000AE is zeker geen slechte versterker vind ik, maar een MF A5 vind ik persoonlijk toch wel iets anders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 29 november 2008 Report Share Posted 29 november 2008 Ik vind het verschil tussen 4.990 en 3.000 zegge ongeveer 2.000 euri,s vrij fors(kan je heleboel mooie muziek voor kopen ) Voor de A5-set die normaliter samen toen op ca. 4.100 uitkwam en nu overig 3.000 kost vind ik een nette prijs. A5-amp en A5-cd zijn nu beiden voor 1.490 p/st. te koop Los van de discussie of een AMP of CD-speler wel zoveel moeten kosten. Voor wat de CD-speler kan ik geen uitspraken doen, maar m.b.t. de Amp en wat ik zelf gehoord heb zijn er weinig alternatieven (nieuw) met vergelijkbare kwaliteit en power ! Met een aldi setje van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 29 november 2008 Report Share Posted 29 november 2008 Tompj heeft een A5 versterker en stuurt daar dacht ik naar tevredenheid Sonus Faber speakers mee aan. De MF baas draait zelf ook met Sonus Faber. MF stemden (in ieder geval in het verleden) de modellen met/op Monitor Audio af. Samen met een aantal anderen alhear gebruik ik MF in combo met Dynaudio. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 30 november 2008 Report Share Posted 30 november 2008 Ik vond de A3.2 series persoonlijk altijd het mooiste opgebouwd. Niet over de top, maar gewoon een fraai uitgevoerde versterker serie (met voor de cr modellen een zeer fraaie voeding) oude doos: http://www.magnetron.es/intranet/gestor_do...08-A3Series.pdf http://picasaweb.google.com/imreiki/MusicalFidelity# Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 30 november 2008 Report Share Posted 30 november 2008 Foto uit de binnenkant van de 3.2: Dit vind ik altijd zo jammer h Link to comment Share on other sites More sharing options...
tompj Posted 30 november 2008 Report Share Posted 30 november 2008 Tompj heeft een A5 versterker en stuurt daar dacht ik naar tevredenheid Sonus Faber speakers mee aan. Klopt. De A5 is de eerste 'solid state' versterker waar ik mee kan leven. Echt een prima ding. Veel kracht maar wel muzikaal. Klinkt was milder/zachter dan de gemiddelde versterker met veel power. Waar je mee wilt matchen qua speakers is een zeer persoonlijke zaak. De MF kan in prinipe met vanalles, afhankelijk van wat je zelf mooi vindt en waar je naar luistert. Ik vind de prijs zeer netjes; het is zoals je zegt een nieuwe set en in Duitsland gaan de laatste A5's ook voor dat geld weg. In ieder geval een aanrader. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soundwave Posted 30 november 2008 Report Share Posted 30 november 2008 Ik weet dat ik MF fan ben, maar na dit gezien te hebben in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Musiclover Posted 1 december 2008 Author Report Share Posted 1 december 2008 Bedankt voor jullie reacties. Ik heb toch besloten om het bij mijn Denon te laten. Ik ben best wel tevreden met het geluid en het design vind ik nog steeds mooi. Ik denk dat ik het geld beter kan investeren in een paar goede zuil speakers. De B&W speakers vind ik mooi, maar wat ik hier zoal lees is dit geen goede combi met Denon. Kef wordt wel aangewezen, maar die vind ik weer niet mooi. De betere reeks van Dali en Dynaudio zijn ook mooi, maar ook zeer prijzig. Op de site van Stassen hifi wordt de Denon PMA 2000AE getoond i.c.m. HECO Statement zuilen. Zeer mooie speakers om te zien, maar een setje kost 3400 euries. Nog maar even doorsparen dus... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 1 december 2008 Report Share Posted 1 december 2008 Met speakers is zeker een grotere verbetering per euro te behalen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Musiclover Posted 22 december 2008 Author Report Share Posted 22 december 2008 Een beetje onverschillig, ik weet het; Ik heb uiteindelijk toch besloten om voor de MF A5 amp te gaan. Simpelweg omdat de A5 meer power heeft en kleiner is wat betrfet afmetingen. Ik heb nu namelijk problemen een goed audio meubel te vinden. Mijn budget laat het echter niet toe ook de A5 cd speler te kopen. Het zal dus waarschijnlijk het kleinere broertje de A3.5 worden. Deze is nieuw te koop voor 900 euro, terwijl de A5 1500 euro kost. Een behoorlijk verschil dus... Iemand enig idee of dit problemen zal opleveren? Verder heb ik recensies gelezen dat MF met name bij Jazz, klassieke muziek hoge punten scoort. Ikzelf luister naar zeer diverse muziek; Pink Floyd, Metallica, Eagles, Golden Earring, Frank Boeijen, Dire Straits, Eros Ramazotti etc. Weet iemand of MF ook goed scoort bij de wat stevigere rock als metallica en Guns 'n Roses? Alvast bedankt voor de reacties. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 22 december 2008 Report Share Posted 22 december 2008 Weet iemand of MF ook goed scoort bij de wat stevigere rock als metallica en Guns 'n Roses? Daar is MF ook sterk in. Ik ben nog geen muzieksoort tegen gekomen waarmee mijn MF het niet geweldig deed. Met veel andere versterkers heb ik vaak toch dat bepaalde muzieksoorten het minder doen dan andere, zoals een LUA 6060C doet het met Jazz, Fusion, Soul enz erg goed, zelfs rock gaat ook nog heel goed, maar metal is niet om aan te horen, net als klassiek. Heeft de MF dus absoluut geen last van. De 3.5 CD_speler zal het ook zeker goed doen op de A5 versterker. De A5 CD speler geeft iets meer detail op alle gebieden, en heeft een iets steviger laag, maar ook de 3.5 is absoluut een mooie speler waar je veel van zult genieten. @Duck-Twacy: Laat mij dan maar eens een set speakers horen die een grotere verbetering geven tov mijn Dali Helicon's dan wat een Tri-Vista 300 tov een Kenwood KR-V6060 geeft op die zelfde Helicon's. Het verschil tussen de Kenwood en de MF is groter dan het verschil tussen mijn Dali Helicon's en Marten Coltrane's aan de MF Tri-Vista. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 22 december 2008 Report Share Posted 22 december 2008 Een beetje onverschillig, ik weet het; Ik heb uiteindelijk toch besloten om voor de MF A5 amp te gaan. Simpelweg omdat de A5 meer power heeft en kleiner is wat betrfet afmetingen. Ik heb nu namelijk problemen een goed audio meubel te vinden. Mijn budget laat het echter niet toe ook de A5 cd speler te kopen. Het zal dus waarschijnlijk het kleinere broertje de A3.5 worden. Deze is nieuw te koop voor 900 euro, terwijl de A5 1500 euro kost. Een behoorlijk verschil dus... Iemand enig idee of dit problemen zal opleveren? Verder heb ik recensies gelezen dat MF met name bij Jazz, klassieke muziek hoge punten scoort. Ikzelf luister naar zeer diverse muziek; Pink Floyd, Metallica, Eagles, Golden Earring, Frank Boeijen, Dire Straits, Eros Ramazotti etc. Weet iemand of MF ook goed scoort bij de wat stevigere rock als metallica en Guns 'n Roses? Alvast bedankt voor de reacties. A5 = Goede keus! Daar ga je veel plezier mee krijgen, gefeliciteerd dus. A5 cd speler zou ik niet doen, ook de A3.5 niet. Je bereikt meer kwaliteit met een losse dac en een simpel allesspelertje. Als je er een digitale schakelaar bijkoopt (+/- 100,-) kan ook nog de rest van je apparatuur via de dac kunnen laten lopen, klinkt ineens je tv en pc etc. ook een stuk beter... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 22 december 2008 Report Share Posted 22 december 2008 Mijn budget laat het echter niet toe ook de A5 cd speler te kopen. Het zal dus waarschijnlijk het kleinere broertje de A3.5 worden.Sparen? Zeker als je de A5 eigenlijk liever hebt. Het verschil is behoorlijk, maar te overzien en dan heb je iets wat je echt wil hebben. Anders kun je beter houden wat je hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HPMD Posted 24 december 2008 Report Share Posted 24 december 2008 @Musiclover, Heel goed dat je het bij de Denon PMA 2000AE laat. Een hele mooie versterker! Ik ben geen Musical Fidelity fan. Ik heb die A3.2 dus ooit gehad. Ik vond het niks. Daarbij komt nog die megalomane schreeuwlelijk Anthony Michaelson. Wat een ***krachtterm***. HPMD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 29 december 2008 Report Share Posted 29 december 2008 @Musiclover, Heel goed dat je het bij de Denon PMA 2000AE laat. Een hele mooie versterker! Ik ben geen Musical Fidelity fan. Ik heb die A3.2 dus ooit gehad. Ik vond het niks. Daarbij komt nog die megalomane schreeuwlelijk Anthony Michaelson. Wat een ***krachtterm***. HPMD Je hebt de A3.2 geintegreerd A3.2 voorversterker A3.2 eindversterker Die zijn vervangen door de A3.2cr types (choke regulation) Laat die laatste nu prachtversterkers zijn. Maar wat heeft de persoon AM hier mee te maken? Get a life HPMD Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 29 december 2008 Report Share Posted 29 december 2008 Foto uit de binnenkant van de 3.2: Dit vind ik altijd zo jammer h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 29 december 2008 Report Share Posted 29 december 2008 Je ziet dus liever een voedings draad zonder onderbreking van soort kroonsteen blokje ? terwijl er in de woningbouw toch h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 29 december 2008 Report Share Posted 29 december 2008 Je hebt de A3.2 geintegreerd A3.2 voorversterker A3.2 eindversterker Die zijn vervangen door de A3.2cr types (choke regulation) De eerste A3 serie (vanaf 1999/2000) bestond uit A3 geintegreerd, en een A3cr voor en A3cr eind. Die werden na een paar jaar vervangen door een A3.2 geintegreerd en A3.2cr voor en A3.2cr eind, die inmiddels ook al weer een tijdje (sinds 2005) uit produktie zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groene Leeuw Posted 30 december 2008 Report Share Posted 30 december 2008 Je hebt de A3.2 geintegreerd A3.2 voorversterker A3.2 eindversterker Die zijn vervangen door de A3.2cr types (choke regulation) De eerste A3 serie (vanaf 1999/2000) bestond uit A3 geintegreerd, en een A3cr voor en A3cr eind. Die werden na een paar jaar vervangen door een A3.2 geintegreerd en A3.2cr voor en A3.2cr eind, die inmiddels ook al weer een tijdje (sinds 2005) uit produktie zijn. En de A300 geintegreerd, eeen A3 met nog meer ballen ik heb zelf de A3 en vind 't een mooie versterker. Doet moeiteloos wat ie moet doen icm Sonus Faber Concerto Grand Piano Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 30 december 2008 Report Share Posted 30 december 2008 A5 cd speler zou ik niet doen, ook de A3.5 niet. Je bereikt meer kwaliteit met een losse dac en een simpel allesspelertje. Als je er een digitale schakelaar bijkoopt (+/- 100,-) kan ook nog de rest van je apparatuur via de dac kunnen laten lopen, klinkt ineens je tv en pc etc. ook een stuk beter... Of het bij de A5 cd-speler ook zo is weet ik niet, maar bij de A3.5 is het kabeltje vanaf het loopwerk naar de dac print het probleem, bij Hanzehifi zijn ze daar na veel experimenteren achter gekomen, als je die kabel vervangt voor een betere kabel dan gaat de rem er af bij de cd speler, een kleine en goedkope upgrade, waarna andere upgrades op de dac print ook meer zin hebben. Ik moet het nog steeds laten uitvoeren......................... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 30 december 2008 Report Share Posted 30 december 2008 Weet iemand of MF ook goed scoort bij de wat stevigere rock als metallica en Guns 'n Roses? Daar is MF ook sterk in. Ik ben nog geen muzieksoort tegen gekomen waarmee mijn MF het niet geweldig deed. Met veel andere versterkers heb ik vaak toch dat bepaalde muzieksoorten het minder doen dan andere, zoals een LUA 6060C doet het met Jazz, Fusion, Soul enz erg goed, zelfs rock gaat ook nog heel goed, maar metal is niet om aan te horen, net als klassiek. Heeft de MF dus absoluut geen last van. Mvg. Miracle. Sorry, maar hier geloof ik dus absoluut geen reet van, een versterker die het met bepaalde muzieksoorten wel of niet goed zou doen. Als e.e.a. niet klinkt zoals het zou moeten, of jij zou willen dat het klinkt, zou ik het eerder in de matching van componenten zoeken, in plaats van alleen in de versterker. Want die doet namelijk niets anders dan versterken. En als hij dat dan al bij een bepaalde muzieksoort niet doet zoals het hoort, is de kliko de enige plaats waar zo'n versterker dan thuis hoort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 30 december 2008 Report Share Posted 30 december 2008 ................................En als hij dat dan al bij een bepaalde muzieksoort niet doet zoals het hoort, is de kliko de enige plaats waar zo'n versterker dan thuis hoort. Dan heb ik nog wel een waslijst voor je die zo geklikoneerd kunnen worden. 99% van alle versterkers geeft echt niet iedere muzieksoort goed weer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 30 december 2008 Report Share Posted 30 december 2008 ................................En als hij dat dan al bij een bepaalde muzieksoort niet doet zoals het hoort, is de kliko de enige plaats waar zo'n versterker dan thuis hoort. Dan heb ik nog wel een waslijst voor je die zo geklikoneerd kunnen worden. 99% van alle versterkers geeft echt niet iedere muzieksoort goed weer. Welke luidsprekers gebruik je hiermee? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts