Jump to content

Musical Fidelity A5

Musiclover
 Share

Recommended Posts

@Paulebabbie,

waarom zou ik geen mening over Anthony Michaelson mogen hebben? En weet je wat ik dan ook nog zielig vind: dat iemand zo iemand denkt te moeten verdedigen omdat hij toevallig een MF versterker wel aardig vindt...

Ik doe niks anders dan reageren op de manier zoals de heer Michaelson zich presenteert. Dat gebeurt nu eenmaal bij een publiek figuur.

HPMD

................................En als hij dat dan al bij een bepaalde muzieksoort niet doet zoals het hoort, is de kliko de enige plaats waar zo'n versterker dan thuis hoort. <_<

Dan heb ik nog wel een waslijst voor je die zo geklikoneerd kunnen worden. 99% van alle versterkers geeft echt niet iedere muzieksoort goed weer.

Welke luidsprekers gebruik je hiermee?

Verschillende, oa. Dali Helicon 400 met filterupgrade en Euphonia tweeters, Apogee Stage's, AVI Pro 9+ en Tannoy Saturn S6LCR, maar heb nog wel wat andere speakers ook ter beschikking.

Zeer binnekort komen daar ook nog een stel Fostex H-320 houten hoorns met 1' drivers bij, waaronder een 12" of 15" backloaded hoorn gaat komen. Ook op die speakers geld dat je 99% van de versterkers kan klikoneren als niet iedere muziek er goed mee klinkt.

Guest kikkervisje
................................En als hij dat dan al bij een bepaalde muzieksoort niet doet zoals het hoort, is de kliko de enige plaats waar zo'n versterker dan thuis hoort. <_<

Dan heb ik nog wel een waslijst voor je die zo geklikoneerd kunnen worden. 99% van alle versterkers geeft echt niet iedere muzieksoort goed weer.

Welke luidsprekers gebruik je hiermee?

Verschillende, oa. Dali Helicon 400 met filterupgrade en Euphonia tweeters, Apogee Stage's, AVI Pro 9+ en Tannoy Saturn S6LCR, maar heb nog wel wat andere speakers ook ter beschikking.

Zeer binnekort komen daar ook nog een stel Fostex H-320 houten hoorns met 1' drivers bij, waaronder een 12" of 15" backloaded hoorn gaat komen. Ook op die speakers geld dat je 99% van de versterkers kan klikoneren als niet iedere muziek er goed mee klinkt.

Nou, mijn versterkers hebben het land aan zangeressen.

Een beetje onverschillig, ik weet het;

Ik heb uiteindelijk toch besloten om voor de MF A5 amp te gaan. Simpelweg omdat de A5 meer power heeft en kleiner is wat betrfet afmetingen. Ik heb nu namelijk problemen een goed audio meubel te vinden.

Mijn budget laat het echter niet toe ook de A5 cd speler te kopen. Het zal dus waarschijnlijk het kleinere broertje de A3.5 worden. Deze is nieuw te koop voor 900 euro, terwijl de A5 1500 euro kost. Een behoorlijk verschil dus...

Iemand enig idee of dit problemen zal opleveren? Verder heb ik recensies gelezen dat MF met name bij Jazz, klassieke muziek hoge punten scoort. Ikzelf luister naar zeer diverse muziek; Pink Floyd, Metallica, Eagles, Golden Earring, Frank Boeijen, Dire Straits, Eros Ramazotti etc. Weet iemand of MF ook goed scoort bij de wat stevigere rock als metallica en Guns 'n Roses?

Alvast bedankt voor de reacties.

A5 = Goede keus! Daar ga je veel plezier mee krijgen, gefeliciteerd dus.

A5 cd speler zou ik niet doen, ook de A3.5 niet.

Je bereikt meer kwaliteit met een losse dac en een simpel allesspelertje.

Als je er een digitale schakelaar bijkoopt (+/- 100,-) kan ook nog de rest van je apparatuur via de dac kunnen laten lopen, klinkt ineens je tv en pc etc. ook een stuk beter...

Als 900 euro je budget is + je hebt tijd om te vergelijken ...

Dan zou ik zeker eens naar een DuGood CD speler gaan luisteren hoor. Kostprijs 1000 euro

Gr en Succes

Stef

99% van alle versterkers geeft echt niet iedere muzieksoort goed weer.

Huh? :blink:

Wat een apekool!

Zou ik dan net een versterker uit die ene procent bezitten?

Maar even serieus, als je dat echt gelooft ben je niet meer gezond met muziek bezig hoor.

Een versterker kan misschien slecht matchen met een of andere speaker en dan niet lekker klinken, maar als de electronische match deugt maakt het echt niet uit welke muziek je afspeelt.

En de A300 geintegreerd, eeen A3 met nog meer ballen :rolleyes:

ik heb zelf de A3 en vind 't een mooie versterker. Doet moeiteloos wat ie moet doen icm Sonus Faber Concerto Grand Piano :cool2:

Klopt, en die is weer opgevolgd door de A308.

MF blijkt dus ook in uw geval goed te combineren met Sonus Faber. De MF eigenaar doet dat om dezelfde reden ook. Zou het zo onderhand wel eens willen horen.

Over Michaelson z'n marketing techniek wordt vooral in de VS en UK niet hoog opgegeven. Wat voor de hand ligt als je oude modellen in vergelijking met nieuwe als gepasseerd af doet. Met een korte produktieduur voor nogal wat series de afgelopen tien jaar, verdampt de restwaarde voor oude klanten sneller dan ze zouden willen. Een dealer vertelde me een jaar of twee terug dat hij geen MF meer voert omdat een klant die z'n set compleet wil maken in dezelfde serie, daar na te korte tijd de neus bij stoot. Daar valt dus wel wat te verbeteren.

99% van alle versterkers geeft echt niet iedere muzieksoort goed weer.

Huh? :blink:

Wat een apekool!

Zou ik dan net een versterker uit die ene procent bezitten?

Maar even serieus, als je dat echt gelooft ben je niet meer gezond met muziek bezig hoor.

Een versterker kan misschien slecht matchen met een of andere speaker en dan niet lekker klinken, maar als de elektronische match deugt maakt het echt niet uit welke muziek je afspeelt.

Helemaal mee eens!

Iedere versterker die moeite zou hebben met een bepaalde muziek soort, hoort in de kliko! <_<

Een versterker hoort namelijk te versterken. Niets meer en niets minder!