Kwabbernoot Posted 29 november 2008 Report Share Posted 29 november 2008 Weer een jaar dat bijna voorbij is. Tijd om eens terug te kijken wat de muzikale oogst dit jaar was op het gevaar af nog net een laatst album in december te missen. Het zij zo. Mijn lijstje voor 2008: 1. Grand Archives - The Grand Archives 2. Fleet Foxes - Fleet Foxes 3. Shearwater - Rook 4. Elbow - The Seldom Seen Kid 5. My Morning Jacket - Evil Urgess 6. Okkervil River - The Stand Ins 7. Ron Sexsmith - Exit Strategy Of The Soul 8. Bonnie "Prince" Billy - Lie Down In The Light 9. Sigur R Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 november 2008 Report Share Posted 29 november 2008 Ik heb nog maar heel weinig muziek van dit jaar gekocht. Ik ga nog wel de nieuwe albums van Snow Patrol en The Dears kopen, want die gaan vast wel weer bevallen, maar verder heb ik nog maar 4 albums van dit jaar gekocht. Of eigenlijk maar 3, want 1 van die 4 is The Candlelight Years van Opeth. Dat is een verzameling van de eerste 3 albums, verpakt als box-set. Verder heb ik alleen Dig, Lazarus, Dig!!! van Nick Cave & The Bad Seeds, Only By The Night van Kings Of Leon en Watershed van Opeth gekocht. Die van Nick Cave en z'n mannen vind ik geen hoogvlieger. Only By The Night begint heel sterk, maar wordt naar het einde toe minder (heb ik vaker met albums van Kings Of Leon) en Watershed is een sterk album van Opeth, maar niet hun beste. Daarvoor vind ik 'm wat te wisselvallig. Niet echt een geheel ook, in tegenstelling tot veel van hun eerdere werk... Al met al nog geen echte hoogvliegers ontdekt van dit jaar. Maar ik moet zeggen dat ik in jouw lijstje wel interessante dingen zie staan, die ik nog maar eens moet uitproberen. Bonnie 'Prince' Billy (ik ken The Letting Go en die vind ik erg mooi), Elbow (nog maar eens een kans geven) en My Morning Jacket (wel eens iets van gehoord; vond ik wel leuk geloof ik). Fleet Foxes vind ik niet geweldig, Sigur Ros kan ik ook maar niet echt aan wennen... De rest ken ik niet echt... [EDIT] Ik heb nog vergeten dat ik wel wat meer albums van 2008 heb, maar dan alleen op mp3. Death Magnetic van Metallica vond ik de grootste meevaller van het jaar. Opname is vrij bagger (is hier al vaak genoemd), maar dat boeit me niet zo. Het is wel een lekker album. Third van Portishead vind ik de grootste tegenvaller van het jaar. Dat kon ook bijna niet goed gaan, na zo veel jaar... Nill Recurring van Porcupine Tree vind ik wel een goed (mini-)album. Beter dan ik in tijden van Porcupine Tree heb gehoord. En verder heb ik nog kennis gemaakt met Maria Mena. Lekker wijf Maar haar nieuwe album, Cause And Effect, is niet echt mijn ding. Paar leuke nummers, maar verder niet echt heel boeiend... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwabbernoot Posted 3 december 2008 Author Report Share Posted 3 december 2008 Ik begrijp dat we (nog) niet zo van de lijstjes zijn? Jammer. Groeten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 3 december 2008 Report Share Posted 3 december 2008 Anathema - Hindsight Metallica- Death Magnetic (ondanks de vreselijke mix) Alle opnieuw uitgebrachte SACD's van Dead can Dance Liz Wright- The Orchard Coldplay- Viva la Vida Cradle of Filth- Godspeed on The Devil's Thunder Patricia Barber - The Cole Porter .... (ligt in de auto) last Shadow Puppets- The Age of the Understatement Santana MFSL re-issues Jennifer warnes- famous Blue raincoat 20th anni. edition janine Jansen- Tchaikovski violin concertos wat me nu te binnen schiet... Dus onder andere... en niet pers Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 3 december 2008 Report Share Posted 3 december 2008 Alle opnieuw uitgebrachte SACD's van Dead can Dance Dat telt niet mee: het moeten toch wel nieuwe albums zijn uit 2008? Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 3 december 2008 Report Share Posted 3 december 2008 Ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 4 december 2008 Report Share Posted 4 december 2008 Op dit moment hebben maar 3 platen uit 2008 het geschopt tot blijvertje. 1. The War on Drugs - Wagonwheel Bleus 2. Sigur R Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwabbernoot Posted 4 december 2008 Author Report Share Posted 4 december 2008 Grappig dat je My Morning Jacket als een teleurstelling betiteld. Ik vind het juist een erg goed album. Groeten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 4 december 2008 Report Share Posted 4 december 2008 oke even denken hoor positieve dingen anthony & the johnsons- crying light blood red shoes - box of sectrets verder heb ik alleen ouwe zut gekocht bands die mij positief ter ore kwamen 2008 kings of leon band of horses euuhhhhhh my morning jacket vind ik altijd goed. nee sorry komt niks binnen van dit jaar. wel een hoop cd's gekocht maar niet van 2008 Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 4 december 2008 Report Share Posted 4 december 2008 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 4 december 2008 Report Share Posted 4 december 2008 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 4 december 2008 Report Share Posted 4 december 2008 Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 5 december 2008 Report Share Posted 5 december 2008 Durf niet te zeggen of ik albums heb gekocht die ook dit jaar zijn uitgekomen. Koop niet zo heel vaak nieuw spul. Mijn vriendin heeft in wel de nieuwste van Heather Nova en van Alanis Morissette gekocht, het Heather Nova album viel tegen, Alanis Morissette vond ik wel weer ok, ook al werd dat album in de pers afgebrand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 5 december 2008 Members Report Share Posted 5 december 2008 Een top 10 voor 2008... Best moeilijk, zo'n geweldig jaar is dit niet geweest gezien de karige hoeveelheid aangeschafte ''nieuwe'' albums. Een echte nummer 1 heb ik dan ook niet, of het zou Milow moeten zijn, maar die heeft nog weinig uitgebracht buiten zijn hitje ''AYO Technology'', ook zijn 30 seconden versie van ''Drop It like It's Hot'' is van grote klasse. ''Death Magnetic'' van Metallica vind ik heel goed (ok de opname is idd een ramp maar dat doet niets aan het album af). ''Rock n Roll Jesus'' van Kid Rock is een erg lekker album. ''Hard Candy'' van Madonna mag er trouwens ook best wezen. ''Welcome To The Costume Ball'' van Bart Oostindie, een on-Nederlands goed album. ''Brussel'' van de Dijk is erg lekker, verassend is het duet met Soloman Burke ''Het Moet En Het Zal'' Verder verwacht ik wel veel van de nieuwe Franz Ferdinand die binnenkort verschijnt, de huidige single ''Ulysses'' vind ik erg goed te pruimen. De overige pak hem beet 150 cd's en lp's die ik dit jaar nog heb aangeschaft waren eigenlijk ''her-aankopen'', ik denk nog een stuk of 6-700 te gaan voor ik mijn collectie weer op het oude peil heb. Zo goed als geen 2008 materiaal dus, mijn 2008 top-10 houdt bij de bovengenoemde 7 (of eigenlijk 5) op... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 5 december 2008 Report Share Posted 5 december 2008 Een top 10 voor 2008... Best moeilijk, zo'n geweldig jaar is dit niet geweest gezien de karige hoeveelheid aangeschafte ''nieuwe'' albums. Een echte nummer 1 heb ik dan ook niet, of het zou Milow moeten zijn, maar die heeft nog weinig uitgebracht buiten zijn hitje ''AYO Technology'', ook zijn 30 seconden versie van ''Drop It like It's Hot'' is van grote klasse. ''Death Magnetic'' van Metallica vind ik heel goed (ok de opname is idd een ramp maar dat doet niets aan het album af). ''Rock n Roll Jesus'' van Kid Rock is een erg lekker album. ''Hard Candy'' van Madonna mag er trouwens ook best wezen. ''Welcome To The Costume Ball'' van Bart Oostindie, een on-Nederlands goed album. ''Brussel'' van de Dijk is erg lekker, verassend is het duet met Soloman Burke ''Het Moet En Het Zal'' Verder verwacht ik wel veel van de nieuwe Franz Ferdinand die binnenkort verschijnt, de huidige single ''Ulysses'' vind ik erg goed te pruimen. De overige pak hem beet 150 cd's en lp's die ik dit jaar nog heb aangeschaft waren eigenlijk ''her-aankopen'', ik denk nog een stuk of 6-700 te gaan voor ik mijn collectie weer op het oude peil heb. Zo goed als geen 2008 materiaal dus, mijn 2008 top-10 houdt bij de bovengenoemde 7 (of eigenlijk 5) op... Wat is er dan met je collectie gebeurd dat je deze weer opnieuw moet aanschaffen? Zelf koop ik niet zo veel CD's meer. De laatste kut bands uit Engeland zoals Frans Ferdinand/Editors, (Interpol gaat nog wel) ed vind ik niet zo spannend om heel eerlijk te zijn. Luister dan liever naar New Order, Soft Cell, Kraftwerk, als ik editor muziek wil horen. Frans Ferdinand Lijkt te veel op andere bands maar dan rehashed. Misschien ben ik wat zwart-wit maar ik vond Frans Ferdinand op Lowlands 2 jaa geleden weinig boeiend, Iggy and the Stooges gave een 10X beter optreden in mijn ogen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 5 december 2008 Members Report Share Posted 5 december 2008 Een top 10 voor 2008... [...] Wat is er dan met je collectie gebeurd dat je deze weer opnieuw moet aanschaffen? Zelf koop ik niet zo veel CD's meer. De laatste kut bands uit Engeland zoals Frans Ferdinand/Editors, (Interpol gaat nog wel) ed vind ik niet zo spannend om heel eerlijk te zijn. Luister dan liever naar New Order, Soft Cell, Kraftwerk, als ik editor muziek wil horen. Frans Ferdinand Lijkt te veel op andere bands maar dan rehashed. Misschien ben ik wat zwart-wit maar ik vond Frans Ferdinand op Lowlands 2 jaa geleden weinig boeiend, Iggy and the Stooges gave een 10X beter optreden in mijn ogen. De reden voor her-aanschaf? Een scheiding. Een van de meest lullige dingen in zo'n geval (buiten dat het zowiezo nooit leuk is, al helemaal met kinderen) is het moment waarop je denkt alles geregeld te hebben, en er staat plotsklaps iemand voor je neus die de helft van je muziek collectie op komt eisen. Heb je dus alles (denk je) op papier geregeld, valt je muziek ineens nog onder de gezamelijke inboedel. Na een hoop ruzie hebben we het afgemaakt op 350 cd's en -het meest lullige- 600 lp's. Terwijl ze niet eens een draaitafel heeft!! Of ik die ook nog even kon regelen... Nou..,jamais!! Franz Ferdinand baseer ik trouwens alleen op de laatste single, het is al een hele tijd niet meer geweest wat het was. ''Ulysses'' vind ik gewoon erg lekker, en is in ieder geval 2008. Daar dit jaar muzikaal dus niet echt veel muzikale hoogstandjes heeft opgeleverd, mag hij dus van mij op deze lijst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 5 december 2008 Report Share Posted 5 december 2008 Een top 10 voor 2008... [...] Wat is er dan met je collectie gebeurd dat je deze weer opnieuw moet aanschaffen? Zelf koop ik niet zo veel CD's meer. De laatste kut bands uit Engeland zoals Frans Ferdinand/Editors, (Interpol gaat nog wel) ed vind ik niet zo spannend om heel eerlijk te zijn. Luister dan liever naar New Order, Soft Cell, Kraftwerk, als ik editor muziek wil horen. Frans Ferdinand Lijkt te veel op andere bands maar dan rehashed. Misschien ben ik wat zwart-wit maar ik vond Frans Ferdinand op Lowlands 2 jaa geleden weinig boeiend, Iggy and the Stooges gave een 10X beter optreden in mijn ogen. De reden voor her-aanschaf? Een scheiding. Een van de meest lullige dingen in zo'n geval (buiten dat het zowiezo nooit leuk is, al helemaal met kinderen) is het moment waarop je denkt alles geregeld te hebben, en er staat plotsklaps iemand voor je neus die de helft van je muziek collectie op komt eisen. Heb je dus alles (denk je) op papier geregeld, valt je muziek ineens nog onder de gezamelijke inboedel. Na een hoop ruzie hebben we het afgemaakt op 350 cd's en -het meest lullige- 600 lp's. Terwijl ze niet eens een draaitafel heeft!! Of ik die ook nog even kon regelen... Nou..,jamais!! Franz Ferdinand baseer ik trouwens alleen op de laatste single, het is al een hele tijd niet meer geweest wat het was. ''Ulysses'' vind ik gewoon erg lekker, en is in ieder geval 2008. Daar dit jaar muzikaal dus niet echt veel muzikale hoogstandjes heeft opgeleverd, mag hij dus van mij op deze lijst. Klote om te horen, succes er mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 5 december 2008 Report Share Posted 5 december 2008 Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 6 december 2008 Report Share Posted 6 december 2008 nr 1 voor 2008 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 8 december 2008 Report Share Posted 8 december 2008 De laatste kut bands uit Engeland zoals Frans Ferdinand/Editors, (Interpol gaat nog wel) ed vind ik niet zo spannend om heel eerlijk te zijn. Interpol komt dan ook niet uit Engeland, maar uit de VS (New York) En ze bestaan al 10 jaar (debuut-cd is overigens uit 2002), dus het is niet 'het laatste bandje uit... ' Ik vind Interpol trouwens ook een stuk beter dan Editors, Franz Ferdinand of (helemaal zum kotzen) Kaiser Chiefs. Ik heb ze ook een keer live gezien en dat was erg goed. Op Tool na het beste optreden wat ik op Lowlands 2007 heb gezien... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 29 december 2008 Report Share Posted 29 december 2008 Mijn jaarlijst voor 2008 komt weer niet aan de 10 albums. Gewoon omdat ik meestal toch wat oudere albums koop. Ik vind de huidige prijzen voor nieuw uitgekomen albums in de meeste gevallen veel te belachelijk hoog. Vandaar dat ik dan wel even wacht en zo'n album over een jaar of nog later pas aanschaf voor een schijntje van de originele prijs. Enkele uitzonderingen zijn albums die ik echt heel graag wil hebben. Dit jaar waren dat er slechts 5. Dit geweldige album kocht ik op LP, waar de CD (nee, niet zo'n gare downloadlink) gratis bij zat. Voor een prijs waar de meeste LP's niet voor aan te schaffen zijn. Na een paar heel verschillende reviews van dit album gelezen te hebben ben ik het zelf maar eens gaan beluisteren in de winkel. Daar had ik al vrij snel besloten dat ik dit album graag wilde hebben, dus gevraagd of ze het ook op LP hadden. Dat bleek het geval, en dan ook nog voor de zelfde prijs als de CD, en dat voor 2x180Gr. Een vriend van me had dit album al gekocht bij de freerecordshop en kreeg daar gratis een heel mooi boek over AC/DC bij (523 pagina's). Zowel de muziek als de opnames zijn van een zeer geslaagde kwaliteit vind ik, en dan met boek voor €19,99 kon ik die ook niet laten liggen. Dit geweldige liveconcert ben ik zelf bij geweest. Die CD wilde ik dus perse hebben als de kwaliteit goed was. Die is niet goed, maar in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts