Fern Posted 9 december 2008 Report Share Posted 9 december 2008 Goed ,ze testen die trafo's dus met 4KV,maar dat is natuurlijk zonder dat daar,in dit geval een phonotrap aanhangt of zie ik dat verkeerd. Dat klopt, maar het maakt niet uit zolang er nergens een andere referentie naar de net-nul of randaarde is. Dan is de secundaire "zwevend" en kan dus elk potentiaal hebben t.o.v. de net-nul, of er nu een schakeling aan vast hangt of niet. Ik denk zelf dat de phono2 overleden is omdat een fase sluiting heeft gemaakt met de aarde.De trafo zou dat wel overleven dus ,de phono versterker niet lijkt me. In de eerste post berichtte Gruijter dat de nettrafo erg heet werd, wat op sluiting in de voeding kan wijzen. Dat hoeft maar 1 diode te zijn. Ook zou een wikkeling nog sluiting kunnen vertonen. In beide gevallen zouden de opamps nog heel kunnen zijn, tenzij de regelaars ook defect geraakt zouden zijn volgens het door mij geschetste scenario. En meer zit-der-niet-in, zogezegd. Giswerk, inderdaad, maar ik probeer e.e.a. te verklaren aan de hand van de gegevens en mijn ervaring. btw,ik weet zoniet of daar een weerstand achter zit,want ik gebruik de ground van de printplaat,dus niet een aparte aarddraad(sorry voor de onduidelijkheid daarover) De Bluenote heeft geen gescheiden chassis en signal-ground (helaas). offtopic: ben er zeer tevreden over,maar da's mijn mening alweer. Het is een prima trapje, maar kan nog beter worden. Bedankt voor de duidelijke uitleg KT88,bewijst wel dat je een echte prof bent! offtopic: Misschien heb je voor mij wat tips om m'n phono1(mk3) wat beter te maken Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 9 december 2008 Author Report Share Posted 9 december 2008 Iedereen ontzettend bedankt voor het meedenken. Blijkbaar is het kapot gaan van de Phono 2 een kwestie van dikke pech hebben. Ik wil ook benadrukken dat Audioselectief het ontzettend goed heeft opgelost door mij een gloednieuw exemplaar mee te geven. Ik hoop alleen dat de verzekering nog iets kan doen. Audiofreak is zo aardig dat hij me wil gaan helpen met het doortrekken van de bekabeling van een geaarde aansluiting vanuit elders in huis naar de woonkamer. Groeten, Gerald Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 10 december 2008 Report Share Posted 10 december 2008 @ Fern: stuur even een persoonlijk berichtje als je wilt. @ Gruijter: goed en professioneel opgelost van AS. Chapeau! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts