Jump to content

Rotel 965BX LE upgraden of iets anders zoeken

openklasse
 Share

Recommended Posts

Hallo

Graag advies:

Mijn Rotel 965 BX LE upgraden met

NETaudio RockClock Mk3 and Audio Clock PSU Upgrade to Rotel RCD965BX

Is dat de moeite waard of iets anders kopen

Ook:

Hoe zou de geluids kwaliteit zijn van alle CD's op een HD/ server of wat bestaat er tegenwoordig

Scheelt gezeul met schijfjes

gr

Rudolph

Oh ja,

Dit heb ik nu

Naim Nait 5i

Naim Nat 05

Rotel 965BX LE

Microseiki BL21 met Dynavector MC

Tannoy Monitoren met K3808 Dual Concentrics (M1000 SRM)

Siltech MXT Newyork speakerkabel

Daarnaast nog Tannoy Dorset T185 en Harman Kardon HK6550 (beiden voor verkoop)

Guest tubejack

Ik zou beslist wat anders kopen dan die Rotel 965 BX LE te upgraden.

Heb de iets duurdere 975 en die gaan stuk, zowel een nieuwe uit doos (NOS) als een die ik 12 jaar heb gebruikt.

M.i. vergane glorie :(

Groet,

Jack

Ik ben het eens met Jack, de speler is al wat ouder en in mijn optiek eigenlijk niet de moeite (meer) waard om er veel aan te (laten) verbouwen.

Of je moet dat zelf als hobby zien en er lol in hebben (ik speel zelf ook met wat oudere spelers maar heb voldoende reserve materiaal in huis om die dingen nog tot in lengte van jaren te kunnen servicen).

Muziek vanaf HDD kan heel goed gaan, er lopen momenteel meerdere topics over dat onderwerp op dit forum.

Ikzelf doe daar nog niet zo heel veel mee, er staat wel een lichtjes gemodificeerde Squeezebox op de versterker aangesloten en die hangt weer aan mijn netwerk.

Zowel internet radio als files vanaf mijn PCs doen het uitstekend en wat mij betreft niet minder dan de meeste CDs.

Maar er zijn hier mensen die je daarover veel meer kunnen vertellen.

A propos Tannoys: heel voorzichtig zijn met modificaties daaraan, de kans dat je het geluid verprutst is tamelijk groot.

In veel van die oudere types (zijn dit Puma drivers?) zit oa. een spoel/autotrafo met aftakkingen, die laat zich niet vervangen door andere componenten.

Ook experimenten met andere koppelcondensatoren kunnen teleurstellend uitpakken, ik ken mensen die daar jaren mee zoet zijn geweest en het niet voor elkaer kregen.

Aan de andere kant: als je kunt solderen en de oude componenten bewaart, kun je altijd weer terug.