Jump to content

Wie kent deze..??

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Is dat niet een Scandinavische draaitafel met luchtlagering en tangiale arm?

Ondertussen ben ik wel wat wijzer, het is een Amerikaanse draaitafel van een fabriek die gerund wordt door een vroegere medewerker van Eminent.

Dat is dus ook een fabrikant van tangentiale luchtgelagerde armen.... Maar daarover binnenkort meer... ;)

Overigens vind ik de "demping" tamelijk creatief...

90533_thumb_b3228ed92cf2be30a85b31ee188eca66.jpg

:rolleyes:

• 1 month later...
Een ventilator uit jou aquarium pomp? :D

Of gewoon een van voor als je echt koele muziek wil draaien? :cool2:

:lol:

<_< 5Hz...

Lijkt me wel leuk om vinyl eens te beluisteren met warps, arm-resonanties en motor rumble op full output!

:blink: hahaha :lol:

RastaPhil

PS en een top-audio jaar voo iedereen Hear (en ook een goede gezondheid etc...) :D

Our hearing does not stop at a defined low frequency limit. At 16Hz you need about 85dB Sound Pressure Level, at 10Hz you will need about 100dB SPL and at 5Hz the threshold is about 110dB SPL. This is the threshold, in other words the sound is just barely perceptible, not loud at all. For example most would judge 110dB at 30Hz to be fairly loud. At 5Hz 110dB is just noticeable as a sound, the same loudness as you would perceive 30Hz at about 60dB. In reality, to make 5hz meaningful you need 115dB or better capable woofer at that frequency.

oftewel, gezien dit soort laag in de praktijk bij muziek op dat soort niveau niet voorkomt een complete onzinnig product, uitsluitend goed voor situaties waarin het publiek overdonderd dient te worden............. <_<

oftewel, gezien dit soort laag in de praktijk bij muziek op dat soort niveau niet voorkomt een complete onzinnig product, uitsluitend goed voor situaties waarin het publiek overdonderd dient te worden............. <_<

Precies waar een soepwaffer voor bedoeld is dus. Zo'n ding moet je niet met muziek gebruiken maar voor als je een film kijkt.

Ik kan me echter niet voorstellen dat je met zo'n ventilator, wat overigens in de car-audio al lang al eens is toegepast, maar dan veel groter,

Precies waar een soepwaffer voor bedoeld is dus. Zo'n ding moet je niet met muziek gebruiken maar voor als je een film kijkt.

Ik kan me echter niet voorstellen dat je met zo'n ventilator, wat overigens in de car-audio al lang al eens is toegepast, maar dan veel groter,