WanFie Posted 13 december 2008 Author Report Share Posted 13 december 2008 werkt het al? Geinspireerd door de rode doosjes de arm gisteren bij de Fat Bob gezet, ruw afgesteld en aangesloten. Hij staat nu op 'n paar stapeltje CD doosjes. Werken doet het wel, althans... het element (oude Audio Technica) volgt de groeven. Dat element is echter zo versleten dat de arm echt van boven moet komen om de body de plaat niet te laten raken. Een tweede probleempje wat ik tegen kwam is van de arm bekend, maar weet dit nog niet goed op te lossen. Wanneer de naald n.l. van de uitloopgroef in de eindgroef loopt "kaatst" de AT uit de groef richting muziekgroeven. Met de optioneel bij te kopen demper (badje met siliconenvloeistof) zou dit niet meer aan de orde zijn. Ik hoop dat de ACE (en beter afgesteld) dit beter doet. De pomp is en blijft een herriemaker. Dit moet op gehoorafstand of er moet een andere pomp komen. De onderdelen voor het armboard waren nog niet klaar. Volgende week dus verder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 14 december 2008 Author Report Share Posted 14 december 2008 Vandaag de 64 pagina's van de handleiding eens doorgenomen. Het leuke bij deze arm is dat je enige invoeld hebt op de vertikale en horizontale resonantiefrequentie door een zwaarder gewicht dichterbij of een lichter juist verder van het draaipunt te leggen. Het luchtlager zit (heel slim) precies op de plaathoogte. Zo heb je het minst last van "luchtvering". Ook lees ik dat er wel heel veel instellingen mogeljk zijn. n.l. 1. horizontaal stellen in twee richtingen. 2. hoogte instelling 3. VTA instelling 4. haaksheid t.o.v. de groeven (draaipunt) 5. lengte arm i.v.m. element correctie 6. lifthoogte 7. resonantiefrequentie vertikaal en horizontaal (zie boven) 8. naalddruk met verschillende gewichtjes 9. hoogte contragewicht Voorlopig nog niet klaar dus.... maar w Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 14 december 2008 Author Report Share Posted 14 december 2008 Als je wilt heb ik nog wel een Grado Platinum Wood om mee te experimenteren (de Benz Wood is misschien toch wat te prijzig om vrijelijk mee te rond te klungelen )De Grado is een HO MI die heel goed trackt en erg licht is (5,6gr), dus als experimenteerelement heel geschikt. Mocht het onverhoopt mis gaan dan is er bovendien niet veel aan verloren. Dank je voor het aanbod Eric, maar er zit een element op waarmee ik naar hartelust kan experimenteren. Een Audio Technica element, waarvan de naald nog leverbaar is voor zoiets van Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 14 december 2008 Author Report Share Posted 14 december 2008 De arm op CD doosjes, waterpas gezet met wat dubbelgevouwen papier. De herriemaker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 14 december 2008 Report Share Posted 14 december 2008 Dit ziet er best lachwekkend uit zo op die CD hoesjes, maar ik kan me zo voorstellen dat het niet bepaald stabiel is, en lekker kan resoneren. Is een paar bakstenen of stuk trottoirband of een stuk biels uit de tuin geen betere tijdelijke oplossing? Je zult vast nog wel ergens een wat degelijker oplossing in huis hebben dan een paar CD hoesjes lijkt mij zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 14 december 2008 Report Share Posted 14 december 2008 Als die arm hol is zou je er misschien nog een lichte uithardende schuimsoort in kunnen spuiten tegen resonanties , hebben ze bij continuum ook in de arm zitten een "vulling als het ware Link to comment Share on other sites More sharing options...
knor Posted 14 december 2008 Report Share Posted 14 december 2008 Als die arm hol is zou je er misschien nog een lichte uithardende schuimsoort in kunnen spuiten tegen resonanties , hebben ze bij continuum ook in de arm zitten een "vulling als het ware Haha ja grapjas da's een goeie, lekker modificeren die handel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 14 december 2008 Report Share Posted 14 december 2008 Nee het was maar een gedachte spinsel , het zal niet gaan omdat dan de gewichtverdeling vd arm scheef tov het lager komt , bij een 1 punts zou het evt kunnen , gewoon het gewichtje iets naar achter schuiven Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 december 2008 Report Share Posted 14 december 2008 Als het je te moede wordt Hans, Haudio heeft nog 7 Phantoms te koop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 14 december 2008 Report Share Posted 14 december 2008 Als het je te moede wordt Hans, Haudio heeft nog 7 Phantoms te koop. En ik 1 graham 2.2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 14 december 2008 Author Report Share Posted 14 december 2008 Als die arm hol is zou je er misschien nog een lichte uithardende schuimsoort in kunnen spuiten tegen resonanties , hebben ze bij continuum ook in de arm zitten een "vulling als het ware In de armbuis en de glijbuis zit af fabriek al schuim... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 14 december 2008 Author Report Share Posted 14 december 2008 Dit ziet er best lachwekkend uit zo op die CD hoesjes, maar ik kan me zo voorstellen dat het niet bepaald stabiel is, en lekker kan resoneren.Is een paar bakstenen of stuk trottoirband of een stuk biels uit de tuin geen betere tijdelijke oplossing? Je zult vast nog wel ergens een wat degelijker oplossing in huis hebben dan een paar CD hoesjes lijkt mij zo. Het was alleen om te proberen of de arm werkte. De onderdelen voor het armboard hadden al klaar moeten zijn, maar komen nu deze week. Hopelijk kan ik zaterdag de boel afwerken en er op monteren. Ik moet deze week ook nog "even" een setje afgeschemde interlinks maken. Aan de arm hangt nu alleen een plaatje met twee cinch chassisdelen. De onafgeschermde interlinks brommen iets te hard. Ondanks de CD doosjes klinkt het al zeer hoopgevend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 14 december 2008 Author Report Share Posted 14 december 2008 Als het je te moede wordt Hans, Haudio heeft nog 7 Phantoms te koop. De Transrotor arm zit er zoals je kunt zien nog op... draaien lukt dus altijd nog. Wanneer de Eminent z'n definitieve plaats heeft gaat de Ace daar naar toe. Afstellen is dan het volgende "probleem". Maar dat gaat zeker lukken. Indien nodig met hulp, maar eerst zelf maar eens wat proberen. Ik weet nog niet of ik de Transrotorarm daarna eraf haal en eventueel verkoop. Eerst maar eens leuk spelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 14 december 2008 Author Report Share Posted 14 december 2008 Ik heb in de openingpost alle "ontwikkelingen" bij elkaar gezet. Hopelijk is het dan beter leesbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 17 december 2008 Author Report Share Posted 17 december 2008 Gisteren de onderdelen binnen gekregen. De plaat is netjes gefreesd, de verhoning fijn gedraaid. Bovendien past het allemaal.... Ondertussen een steuntje gemaakt voor de aansluitingen en getracht de plaat te polijsten. Dit laatste ging op de gefreesde oppevlakken erg goed, het plaatoppervlak heeft "nog wat aandacht nodig". Hopelijk kan de arm er vanavond op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 17 december 2008 Author Report Share Posted 17 december 2008 Hopelijk kan de arm er vanavond op. Dat is gelukt, hij doet 't met het AT element op 1,75 gr. perfect. Zaterdag m'n interlink afmaken en misschien de Ace erop.... Binnenkort ook foto's Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 17 december 2008 Report Share Posted 17 december 2008 Ik ben wel benieuwd hoe dat eruit gaat zien, en natuurlijk ook of je het zo krijgt zoals je het wilt hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 17 december 2008 Report Share Posted 17 december 2008 Hopelijk kan de arm er vanavond op. Dat is gelukt, hij doet 't met het AT element op 1,75 gr. perfect. Zaterdag m'n interlink afmaken en misschien de Ace erop.... Binnenkort ook foto's Foto's AUB Ik ben erg benieuwd hoe dat er uit ziet. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 21 december 2008 Author Report Share Posted 21 december 2008 Hier is ie dan. Uiteindelijk werkt ook de ACE. Dit was n.l. nog best een probleem. Ik had n.l. twee armbuizen bij de arm gekregen. Naar wat ik nu weet... een zware en een lichte. Op de lichte zat het Audio Technica element en daar waren toch wel wat gebruikssporen te zien. Dus de andere maar gekozen. Op dat moment wist ik dus nog niet dat dit de zware was. Maar goed ook, anders had ik het helemaal niet werkend gekregen. De Ace is n.l. behoorlijk zwaar, waardoor het contragewicht ook zwaarder moet, of verder van het scharnierpunt. Maaaaaaar.... wanneer er een zwaar contragewicht aanhangt is de luchtdruk onvoldoende om de arm te te dragen wanneer deze vlak bij het label staat. Dus heb ik geprobeerd om het gewicht zo klein mogelijk te houden maar zo ver mogelijk weg te hangen. Dit bleek uiteindelijk de oplossing. De zware arm aan de andere kant maakt dat het ook beter werkt. Nu loopt de arm goed tot aan de uitloopgroef. Dan het afstellen. Dit viel eigenlijk wel mee... De arm op het hart van de plaat krijgen is simpel, omdat je de arm wat in lengte kunt verschuiven. De hoogte instelling is ook simpel, schroefje los en met de VTA instelling op 0, en het hart van de arm precies op de hoogte van de bovenkant van de plaat brengen. Waterpas stellen is zo mogelijk nog simpeler omdat de arm zelf aangeeft wanneer deze recht (en dus stil) staat. Hiervoor is weer een appart mechaniekje met twee stelschroefjes voorzien. Een prachtig stukje techniek zo'n Eminent. De testplaten... De dwarsdrukcompensatiegroeven heb ik niet nodig, maar wanneer ik deze draai blijkt de arm alle tracks zonder problemen aan te kunnen. Eigenlijk was alles wat ik beluisterde op de platen boven gemiddeld. Hier nog een foto van het aansluitblokje en de nieuwe phonokabel (uiteraard "home made". En een foto van de luchttank. 5 liter voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 21 december 2008 Report Share Posted 21 december 2008 Ziet er prachtig uit hans , mooi professioneel gedaan , probeer ook eens een ZYX , die zijn lekker licht Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 21 december 2008 Report Share Posted 21 december 2008 En de pomp een verdieping lager? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 21 december 2008 Report Share Posted 21 december 2008 Ziet er zeer fraai uit. Maar je laag is dat nu ronder of scherper geworden? Die kist die audiofreak je aanbeveeld is een zeer goede oplossing het is wel zaak om alle naden aan de binnen zijde van de kist met de een of andere kit goed dicht te maken en laat het slangetje gewoon door een van de roosters naar buiten lopen. Maak je binnen ook nog een aantal schotten ( van af boven tot bijna beneden en ook van onder het zelfde naar boven, heb je een heuse suskast. p.s met de afmetingen van de roosters wel rekening houden met de hoeveelheid lucht welke de pomp aanzuigt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 21 december 2008 Author Report Share Posted 21 december 2008 En de pomp een verdieping lager? Dat zou ook kunnen, maar dan staat het kreng herrie te maken op slaapkamer-niveau... Dan heeft m'n vrouw er zelfs in de huiskamer last van. het idee van een suskast of een ander pomp staat me beter aan. Je zou zo'n suskast ook met een ventilatortje kunnen vetileren. een PC ventilatorje maakt niet zoveel herrie. Lucht aanzuigen doet de pomp overigens nauwelijks. Alleen het verbruik van de arm hoeft n.l. aangevoerd te worden. Overigens bedankt voor de complimenten. Ik ben blij dat het zo goed is afgelopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 21 december 2008 Author Report Share Posted 21 december 2008 Maar je laag is dat nu ronder of scherper geworden? Zeker niet ronder. Bij scherp laag kan ik me eigenlijk niet veel voorstellen. Krachtiger en doortekender zijn betere termen (denk ik ). Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 21 december 2008 Report Share Posted 21 december 2008 Ziet er gelikt uit Hans. Ben erg benieuwd naar het luister resultaat en zal een paar recent gedraaide lp's dinsdag meenemen om goed te luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts