Jump to content

Jan Breemer

erik klijnsmit
 Share

Recommended Posts

Guest kikkervisje
ik was gister bij m'n zus. Die had een nieuwe surround set.. De speakers waren niet groter dan 3 x 3 x 2 cm :blink::blink: .

Ik dacht dat het bewakingscameratjes waren... Ik hoorde dan ook hoofdzakelijk de subwoofer. :(

:rolleyes:

Heeft zij de Kerstboom nu al opgetuigd? :confused:

ik was gister bij m'n zus. Die had een nieuwe surround set.. De speakers waren niet groter dan 3 x 3 x 2 cm :blink::blink: .

Ik dacht dat het bewakingscameratjes waren... Ik hoorde dan ook hoofdzakelijk de subwoofer. :(

:rolleyes:

Heeft zij de Kerstboom nu al opgetuigd? :confused:

Ja.. met van die felle ledlichtjes... :rolleyes:

trek em een body warmer aan en het is klaas :ph34r:

Nope, Klaas heeft meer kloten. Jan is een hobbyende techneut op leeftijd. Heb ooit eens een lezing van Jan bijgewoond. Dat was zo onverstaanbaar, onduidelijk en chaotisch dat ik het maar 10 minuten volhield en weg ben gelopen. De rest van de toehoorders ook. Erg g

PS, die Breemer doet wel moeilijk om een wav met allemaal nullen te maken. Open gewoon een nieuwe file van de lengte die je hebben wilt met Adobe Audition of GoldWave en je bent net zo ver. Nix vermenigvuldigen van John Cage en Christine M met nullen.

En zelfs dat is niet nodig, sommigen hebben al aangegeven dat er op een enkele CD en LP geluidloze "muziekstukken" zijn.

Zo ook op de CD Nevermind van Nirvana, het laatste nummer duurt erg lang, maar heeft dan ook een stuk stilte er achteraan.

wat zou er nu duidelijk moeten zijn eigenlijk. dat met deze stilte cd alle cd spelers eender klinken. :huh:

Het zou wat zijn, of andersom dat er verschil in stilte is in cd-spelers :lol: :lol:

Guest tubejack
Het ging bij die reacties dan ook voornamelijk om Acousitmass-setjes, niet over die versterker van jou...

Ja M44! lezen... :rolleyes: En als je het goed heb gelezen dan w

Och, ieder moet 't een keer leren.

Bose is over het algemeen ernstig slecht.

De 201, de 302, de 601, acoustimass rotzooi.

De kleintjes doen bonk en schreeuw, de groten boem en sis.

De dure 901 klinkt niet totaal waardeloos, maar onder de 100 euro heb je een betere speaker en die Boses kosten een hoop meer. De 802 PA speakesr zijn wel leuk, maar veul te duur en de boemkasten erbij zijn vreselijk.

Het is gewoon een gehyped merk. Veel geouwehoer, goeie marketing, ronduit slecht geluid.

En niet 'een beetje slecht'. Nee echt, de 201 en 301 en woonkamerzuiltjes kun je tegen

Och, ieder moet 't een keer leren.

Bose is over het algemeen ernstig slecht.

De 201, de 302, de 601, acoustimass rotzooi.

De kleintjes doen bonk en schreeuw, de groten boem en sis.

De dure 901 klinkt niet totaal waardeloos, maar onder de 100 euro heb je een betere speaker en die Boses kosten een hoop meer. De 802 PA speakesr zijn wel leuk, maar veul te duur en de boemkasten erbij zijn vreselijk.

Het is gewoon een gehyped merk. Veel geouwehoer, goeie marketing, ronduit slecht geluid.

En niet 'een beetje slecht'. Nee echt, de 201 en 301 en woonkamerzuiltjes kun je tegen

Ik zal eerlijk zeggen dat ik geen idee heb wat bose spullen kosten.

dat ding van mij was ooit 4000,- gulden. en dat was in 1976, dus reken maar uit wat dat vandaag zou zijn.

het is bose en technisch zitten er wel wat dingen aan die voor verbetering vatbaar zijn. klankmatig echter een heerlijk ding. en hier komen ooit nog een paar 901's te staan voor de fun. of 802's

Moet je voor de gein de 901's eens naast een set Philips 467 van 25 euro.

Ik persoonlijk heb liever de 467's (en geloof me, die zou ik niet graag in m'n woonkamer zetten).

Bose is helemaal op geen manier goed.

De 901 is 'om aan te horen', maar dan ook peperduur.

De 'goedkope speakers' (201, 301) kosten nog steeds honderden euro's en de 201 worden door elk goedkoop stereotorentje ingemaakt. De 301 worden ingemaakt door zo'n setje goedkope magnats van de mediamarkt.

Bose is echt op geen manier goed te praten.

Het gaat mij niet om het merk, het gaat om wat ik hoor. En ik hoor een geluid dat in het meest gunstige geval 'niet dodelijk' is te noemen en daar beatal je dan gigantisch voor.

Als ik bij mijn schoonouders op de honden pas neem ik eigen speakers mee. Ik ga g

Moet je voor de gein de 901's eens naast een set Philips 467 van 25 euro.

Ik persoonlijk heb liever de 467's (en geloof me, die zou ik niet graag in m'n woonkamer zetten).

Bose is helemaal op geen manier goed.

De 901 is 'om aan te horen', maar dan ook peperduur.

De 'goedkope speakers' (201, 301) kosten nog steeds honderden euro's en de 201 worden door elk goedkoop stereotorentje ingemaakt. De 301 worden ingemaakt door zo'n setje goedkope magnats van de mediamarkt.

Bose is echt op geen manier goed te praten.

Het gaat mij niet om het merk, het gaat om wat ik hoor. En ik hoor een geluid dat in het meest gunstige geval 'niet dodelijk' is te noemen en daar beatal je dan gigantisch voor.

Als ik bij mijn schoonouders op de honden pas neem ik eigen speakers mee. Ik ga g

Ah joh, ik weet hoe je je voelt.

Ik heb ook speakers die niemand begrijpt ;D

ga eens praten met klaas feenstra dan :lol:

mijn speakers zijn helaas geroemd. eigenlijk vind iedereen ze wel te pruimen.

binnenkort koop ik een paar ouwe BBC rogers monitoren. ik hoop dat ze doen wat ik verwacht.

een rete schoon middengebied.

binnenkort koop ik een paar ouwe BBC rogers monitoren. ik hoop dat ze doen wat ik verwacht.

een rete schoon middengebied.

Sterkte dan maar want dat is nu precies waar ze NIET in uitblinken. En er zijn nogal wat variaties van die allemaal anders klinken.

;)

901 gaan we niet uitkomen. volgens mij ben ik echt de enige die die speaker echt goed heeft gehoord. in juiste opstelling en aansturing. dynamisch feestje zal ik je zeggen en een ruimtelijk beeld dat een live concert in je huiskamer plaatst.

Nee hoor... die 901 heb ik ook wel eens "optimaal" gehoord. Dit tijdens een demo bij Bose Nederland. Toen nog op een of andere gracht midden in Amsterdam.

Het klonk allemaal erg overtuigend... vooral het verhaal (wat toch wel erg lang duurde).

M'n broer heeft nog een paar zelfgebouwde "901" in z'n huiskamers hangen. Ik heb altijd gezegd dat ze beter klinken wanneer ze andersom hangen... :rolleyes:

Toch was het voor toen (ca 1977) een van de betere speakers. Zeker omdat ze ook echt hard konden en er toch laag uit zo'n klein kastje kwam.

De andere speakers (zeker de 401) waren gruwelijk slecht.

Bose bestaat volgens mij alleen omdat ze op een pseudo technische manier recleme maken.

Mensen willen nu eenmaal niet toegeven dat ze er geen bal van snappen. ;)

:)