reinier32 Posted 13 december 2008 Report Share Posted 13 december 2008 Ik speel al enkele jaren tot volle tevredenheid met een Bluenote Piccolo met B5mkII arm en Goldring Eroica LX. De rest van mijn set laat een opwaardering van mijn draaitafel toe. Ook ik zelf ben toe aan een volgende stap. Maar wat nu te doen? Een betere draaitafel, een betere arm, een beter element of een combinatie? Ik wil graag een bluenote houden. Destijds met zorg uitgekozen en nog steeds tot volle tevredenheid spelend. Wat geeft het beste VFM? De volgende draaitafel in de Bluenote reeks is de Bellavista, prijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 13 december 2008 Report Share Posted 13 december 2008 Mijn idee is dat je de meeste winst haalt met een beter element, wat je dan later altijd nog aan een betere arm, op een betere tafel kan monteren. Ik weet niet watvoor phonoversterker je gebruikt, maar ook daarmee valt vaak nog heel wat winst te behalen. Tenzij je dat al helemaal in orde hebt. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
reinier32 Posted 13 december 2008 Author Report Share Posted 13 december 2008 Mijn idee is dat je de meeste winst haalt met een beter element, wat je dan later altijd nog aan een betere arm, op een betere tafel kan monteren. Ik weet niet watvoor phonoversterker je gebruikt, maar ook daarmee valt vaak nog heel wat winst te behalen. Tenzij je dat al helemaal in orde hebt. Mvg. Miracle. Eveneens na zorgvuldig luisteren is de keuze gevallen op de Bluenote Phono 1. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 13 december 2008 Report Share Posted 13 december 2008 Vandaag, 11:30 Vandaag, 11:52 En dat na 22 minuten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 13 december 2008 Report Share Posted 13 december 2008 Eveneens na zorgvuldig luisteren is de keuze gevallen op de Bluenote Phono 1. Da's voor het geld een heel mooie phonoversterker, maar als je in de richting van een Lyra Dorian, of nog mooier een Helicon (ook binnen je budget in UK) oid gaat denken kan ook die phonotrap nog wel een upgrade gebruiken. Ik heb zo'n phonotrap eens vergeleken met mijn ($1200,-) Acoustech PH-1 (Ron Sutherland ontwerp), en met een Goldring 1042 en Benz ACE lo. kwam de BN aardig in de buurt van de Acoustech, uiteraard met wat minder detail en een iets minder ruimtelijk, maar met bijvoorbeeld een vd.Hul Grashopper of Lyra Helicon worden de verschillen toch wel pijnlijk veel duidelijker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
reinier32 Posted 13 december 2008 Author Report Share Posted 13 december 2008 Vandaag, 11:30 Vandaag, 11:52 En dat na 22 minuten 22 minuten? Je bedoeld vier maanden en 22 minuten luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 13 december 2008 Report Share Posted 13 december 2008 Eveneens na zorgvuldig luisteren is de keuze gevallen op de Bluenote Phono 1. Da's voor het geld een heel mooie phonoversterker, maar als je in de richting van een Lyra Dorian, of nog mooier een Helicon (ook binnen je budget in UK) oid gaat denken kan ook die phonotrap nog wel een upgrade gebruiken. Ik heb zo'n phonotrap eens vergeleken met mijn ($1200,-) Acoustech PH-1 (Ron Sutherland ontwerp), en met een Goldring 1042 en Benz ACE lo. kwam de BN aardig in de buurt van de Acoustech, uiteraard met wat minder detail en een iets minder ruimtelijk, maar met bijvoorbeeld een vd.Hul Grashopper of Lyra Helicon worden de verschillen toch wel pijnlijk veel duidelijker. Miracle kun jij bij KT88 eens polsen of mn gemodde Bluenote Phono 1 nog ver achter ligt tov de Acoustech? Ik wil het gerust ook doen, maar ik ken de Acoustech niet dus ik weet dan niet goed hoe het allemaal in een juist perspectief te plaatsen. Ik zou ook vr een element gaan en een andere phonotrap of eventueel de Phono 1 upgraden zoals ik gedaan heb Succes en groetjes Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 13 december 2008 Report Share Posted 13 december 2008 Ik zou het heel klassiek opbouwen namelijk eerst mijn loopwerk vervangen en dan eventueel arm en/of element. Wat zegt de grote meester er zelf van want die kent jouw spullen natuurlijk beter dan ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 13 december 2008 Report Share Posted 13 december 2008 Mee eens Carl. De volgende stap zou de BellaVista zijn of de Signature. Deze laatste is kaal 2k: wellicht kan het met inruil van de piccolo? Succes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 13 december 2008 Report Share Posted 13 december 2008 Miracle kun jij bij KT88 eens polsen of mn gemodde Bluenote Phono 1 nog ver achter ligt tov de Acoustech?Ik wil het gerust ook doen, maar ik ken de Acoustech niet dus ik weet dan niet goed hoe het allemaal in een juist perspectief te plaatsen. Ik heb geen idee wat de upgrade die Sander in jouw BP1 klankmatig teweeg heeft gebracht. Daarom zou ik niet kunnen zeggen wat jouw BP1 tegenover de Acoustech doet. Ik vermoed ook dat Sander daar erg weinig over kan zeggen. Wel durf ik te beweren dat de BP1 h Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 13 december 2008 Report Share Posted 13 december 2008 Speel zelf ook met een Piccolo Black icm een Lyra Dorian en een Phono 2. Ook met de Phono 1 moet je prima in staat zijn om de verfijning die een Lyra geeft te horen. Je zou ook nog kunnen denken aan het vervangen van de interlink tussen de arm en phono 1 (bijv. Bluenote Betania). Dit vond ik zelf ook een plezierige opwaardering. Groeten, Gerald Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 13 december 2008 Report Share Posted 13 december 2008 Miracle kun jij bij KT88 eens polsen of mn gemodde Bluenote Phono 1 nog ver achter ligt tov de Acoustech?Ik wil het gerust ook doen, maar ik ken de Acoustech niet dus ik weet dan niet goed hoe het allemaal in een juist perspectief te plaatsen. Is geen vergelijk, de BN is beperkter in instellingen en dus elementkeuze. Ik heb destijds wel een direct vergelijk gemaakt met een Benz Lukaschek en de gemodde BN deed het op mijn element en in mijn oortjes beter. Vloeiender, meer betrokkenheid. Hoe de Lukaschek zich verhoudt met een Acoustech weet ik niet, ik heb ooit wel een tijdje de Acoustech in huis gehad en vond die heel erg mooi maar toch was daar in mijn herinnering ook minder betrokkenheid. Het is maar hoe je luistert, ik luister niet zo naar pingeljes, plaatsing en definitie enzo, maar probeer het als geheel in me op te nemen. In alle bescheidenheid is dat ook precies wat ik met mijn modificaties beoog. Het karakter verander ik niet, alleen de betrokkenheid probeer ik te verhogen. Dat staat er wat vreemd, maar zo ervaar ik het. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 13 december 2008 Report Share Posted 13 december 2008 ik heb ooit wel een tijdje de Acoustech in huis gehad en vond die heel erg mooi maar toch was daar in mijn herinnering ook minder betrokkenheid. Het is maar hoe je luistert, ik luister niet zo naar pingeljes, plaatsing en definitie enzo, maar probeer het als geheel in me op te nemen. In alle bescheidenheid is dat ook precies wat ik met mijn modificaties beoog. Het karakter verander ik niet, alleen de betrokkenheid probeer ik te verhogen. Dat staat er wat vreemd, maar zo ervaar ik het. Het is voor mij in dit geval heel erg duidelijk want ook ik heb een soort gelijke ervaring met de Acoustech PH-1. p.s. wat nu niet betekent dat de Acoustech PH-1 geen hele mooie riaa is want dat is het beslist wel: ver boven modaal zelfs, alleen net niet de mijne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 13 december 2008 Report Share Posted 13 december 2008 Ik speel al enkele jaren tot volle tevredenheid met een Bluenote Piccolo met B5mkII arm en Goldring Eroica LX.De rest van mijn set laat een opwaardering van mijn draaitafel toe. Ook ik zelf ben toe aan een volgende stap. Maar wat nu te doen? Een betere draaitafel, een betere arm, een beter element of een combinatie? Ik wil graag een bluenote houden. Destijds met zorg uitgekozen en nog steeds tot volle tevredenheid spelend. Wat geeft het beste VFM? De volgende draaitafel in de Bluenote reeks is de Bellavista, prijs € 1300,- De volgende arm in de reeks is de bettania, prijs € 1999,- Hierbij ga ik ervan uit dat een overstap naar de B7 onvoldoende groot is voor de investering. Ik ben erg gecharmeerd van de klank van de Lyra elementen. Een logische stap zou dan zijn om een Dorian te kopen. Deze kost in Nederland zo'n € 700,- maar in Engeland heb je al een Helikon voor € 1000,-. Maximum budget is € 1750,-. Ik ben benieuwd naar jullie adviezen. Groet, Reinier In feite is het antwoord redelijk simpel, nl Helikon snel vergeten en Dorian aanschaffen. De Dorian is een beter klinkend, muzikaler element dan een Argo of zelfs Helikon. Alleen de Skala is echt beter dan de Dorian, maar die is weer niet te betalen. Als Lyra je aanspreekt, dan de Dorian aanschaffen. De stap van de Eroica naar de Dorian is ook een logische. Beiden zijn technisch klinkende elementen, maar daar waar de Goldring overwegend saai is, maakt de Dorian muziek. De arm zou ik fijn laten zitten. Een eenpunter is leuk en klinkt in gevallen beter/anders, maar het vervelende is dat gebroken cantilevers het meest voorkomen bij een dergelijke arm. De winst die je haalt is veel minder dan een ander element. De Bellavista loopt wel weer een stuk stabieler dan de Piccolo. Je klijgt met een Bellavista dus meer rust (zwart) in de weergaven. Enig nadeel vind ik de "kerstballen" die onder het plateau hangen. Ik wordt er een beetje dol van, maar de draaitafel is wel gewoon erg goed. Als je de Piccolo in kunt ruilen en dat als korting telt op de Bellavista, dan kom je met je budget uit. De arm is nl over te zetten en de Dorian past ook in de B5MkII Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 13 december 2008 Report Share Posted 13 december 2008 Het is voor mij in dit geval heel erg duidelijk want ook ik heb een soort gelijke ervaring met de Acoustech PH-1. Van KT88 weet ik van wie hij hem in huis heeft gehad, maar van jou zou ik graag weten waar jij hem vandaan hebt gehaald. De Acoustech PH-1 is nl. nogal zeldzaam. Zo zeldzaam dat ik de officieel in Nederland verkochte exemplaren alletwee weet te staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cve Posted 13 december 2008 Report Share Posted 13 december 2008 "De arm zou ik fijn laten zitten. Een eenpunter is leuk en klinkt in gevallen beter/anders, maar het vervelende is dat gebroken cantilevers het meest voorkomen bij een dergelijke arm." Sodejuu: wat is daar de reden van? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 13 december 2008 Report Share Posted 13 december 2008 "De arm zou ik fijn laten zitten. Een eenpunter is leuk en klinkt in gevallen beter/anders, maar het vervelende is dat gebroken cantilevers het meest voorkomen bij een dergelijke arm." Sodejuu: wat is daar de reden van? Ben ik ook wel heel erg benieuwd naar................. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 14 december 2008 Report Share Posted 14 december 2008 Het is voor mij in dit geval heel erg duidelijk want ook ik heb een soort gelijke ervaring met de Acoustech PH-1. Van KT88 weet ik van wie hij hem in huis heeft gehad, maar van jou zou ik graag weten waar jij hem vandaan hebt gehaald. De Acoustech PH-1 is nl. nogal zeldzaam. Zo zeldzaam dat ik de officieel in Nederland verkochte exemplaren alletwee weet te staan. Deze heb ook niet gekocht doch in bruikleen gekregen en daarna netjes weer terug gebracht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 14 december 2008 Report Share Posted 14 december 2008 "De arm zou ik fijn laten zitten. Een eenpunter is leuk en klinkt in gevallen beter/anders, maar het vervelende is dat gebroken cantilevers het meest voorkomen bij een dergelijke arm." Sodejuu: wat is daar de reden van? Naar de reden kan ik ook alleen maar raden. Het valt mij wel op dat ik vaker gebroken naalden tegenkom bij eenpunters. Volgens mij komt dat omdat er, vanwege de "wankele" constructie, sneller en meer zijdelingse krachten op de cantilever kunnen komen, dan bij een gimball constructie. Wellicht dat een element deze krachten iets minder goed kan verwerken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 14 december 2008 Report Share Posted 14 december 2008 Hoi iedereen, Miracle en KT88 snorry vr mijn verwarring Het was de Lukacheck die KT88 toen in huis had ... Idd Miracle, de Acoustech toverde veel moois uit de groeven op de HEARmeeting @Sodejuu Die bling bling goudkleurige gewichtjes, zoals bij Michell, kunnen storen maar ze kan ze ook in zilverkleur krijgen en dat lijkt mij net te doen. De Bellavista is in alle opzichten beter, het lager de motor, de tulip, ... Inruilen is een zeer goede optie. Groetjes Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 14 december 2008 Report Share Posted 14 december 2008 "De arm zou ik fijn laten zitten. Een eenpunter is leuk en klinkt in gevallen beter/anders, maar het vervelende is dat gebroken cantilevers het meest voorkomen bij een dergelijke arm." Sodejuu: wat is daar de reden van? Naar de reden kan ik ook alleen maar raden. Het valt mij wel op dat ik vaker gebroken naalden tegenkom bij eenpunters. Volgens mij komt dat omdat er, vanwege de "wankele" constructie, sneller en meer zijdelingse krachten op de cantilever kunnen komen, dan bij een gimball constructie. Wellicht dat een element deze krachten iets minder goed kan verwerken. In mijn omgeving kem ik een aardig aantal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 14 december 2008 Report Share Posted 14 december 2008 "De arm zou ik fijn laten zitten. Een eenpunter is leuk en klinkt in gevallen beter/anders, maar het vervelende is dat gebroken cantilevers het meest voorkomen bij een dergelijke arm." Sodejuu: wat is daar de reden van? Naar de reden kan ik ook alleen maar raden. Het valt mij wel op dat ik vaker gebroken naalden tegenkom bij eenpunters. Volgens mij komt dat omdat er, vanwege de "wankele" constructie, sneller en meer zijdelingse krachten op de cantilever kunnen komen, dan bij een gimball constructie. Wellicht dat een element deze krachten iets minder goed kan verwerken. In mijn omgeving kem ik een aardig aantal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 14 december 2008 Members Report Share Posted 14 december 2008 Het is voor mij in dit geval heel erg duidelijk want ook ik heb een soort gelijke ervaring met de Acoustech PH-1. Van KT88 weet ik van wie hij hem in huis heeft gehad, maar van jou zou ik graag weten waar jij hem vandaan hebt gehaald. De Acoustech PH-1 is nl. nogal zeldzaam. Zo zeldzaam dat ik de officieel in Nederland verkochte exemplaren alletwee weet te staan. In ieder geval niet de mijne! Nou weet ik dat Bob van Oostrum (heel vroeger Xperienced Audio) er ooit eens 10 naar Nederland heeft gehaald, er zijn er dus nog wel meer. Wel heeft KT 88 mijn Lukaschek ooit eens even in huis gehad (hij fungeerde in deze als tussenstation omdat de pre naar het hoge Noorden moest), en het vergelijk met de BlueNote werd toen gedaan met een Denon element die een zo laag mogelijke afsluitimpedantie wil zien. De Lukaschek zit daar met 22 kOhm rijkelijk ver vanaf, dus een echt vergelijk? De AcousTech heeft trouwens nog een leuk alternatief, de batterijgevoedde Sutherland Ph3D. Een kruising tussen de PhD (batterijgevoedde topmodel) en de AcousTech Ph1. Een beetje ingewikkeld met die verschillende namen, maar het is gewoon hetzelfde merk. De prijs is ook wat aangenamer. Voor wie er eens een aan de tand wil voelen, ik heb er hier nog wel 1 staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 december 2008 Report Share Posted 14 december 2008 Ik heb die Morch wel eens bekeken en die vind ik inderdaad heel erg fragiel en instabiel overkomen. De Graham 2.2 daarentegen heeft daar geen last van en de Phantom al helemaal niet. Ik speel al 4 jaar met een unipivot en nooit ergens last van gehad (laten we afkloppen). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 14 december 2008 Report Share Posted 14 december 2008 [quote name=Miracle.' post='329148' date='13 Dec 2008, 21:10:45'De AcousTech heeft trouwens nog een leuk alternatief, de batterijgevoedde Sutherland Ph3D. Een kruising tussen de PhD (batterijgevoedde topmodel) en de AcousTech Ph1. Een beetje ingewikkeld met die verschillende namen, maar het is gewoon hetzelfde merk. De prijs is ook wat aangenamer. Voor wie er eens een aan de tand wil voelen, ik heb er hier nog wel 1 staan. HEAR staat er ook 1tje! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts