Jitze Posted 14 december 2008 Report Share Posted 14 december 2008 Het is idd de persoon in kwestie die de meestal de oorzaak is. Alleen dat bij een 1-punter de kans net iets groter is. Dit lijkt me dan eerder iets te zeggen over de gebruiker(s) van de armen in kwestie , ik kan werkelijk niets bedenken waardoor de stelling, dat de kans op het beschadigen van het element in een Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 14 december 2008 Members Report Share Posted 14 december 2008 HEAR staat er ook 1tje! Kijk eens aan, phonostage of the year 2007/2008!! Eens zien of er iets aan de verkrijgbaarheid in Nederland te doen is... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 14 december 2008 Report Share Posted 14 december 2008 HEAR staat er ook 1tje! Kijk eens aan, phonostage of the year 2007/2008!! Eens zien of er iets aan de verkrijgbaarheid in Nederland te doen is... Zo te zien bezorgen zij ook in Nederland, gratis? Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 14 december 2008 Report Share Posted 14 december 2008 HEAR staat er ook 1tje! Kijk eens aan, phonostage of the year 2007/2008!! Eens zien of er iets aan de verkrijgbaarheid in Nederland te doen is... Zo te zien bezorgen zij ook in Nederland, gratis? Mailtje sturen naar Technology factory en je weet het direct Francis stuurt dit zeker op naar Nederland, zeker weten Heb totaal geen binding met het bedrijf hoor Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 14 december 2008 Report Share Posted 14 december 2008 HEAR staat er ook 1tje! Kijk eens aan, phonostage of the year 2007/2008!! Eens zien of er iets aan de verkrijgbaarheid in Nederland te doen is... Zo te zien bezorgen zij ook in Nederland, gratis? Het ziet er idd naar uit dat die Belg er in eigen land Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cve Posted 14 december 2008 Report Share Posted 14 december 2008 "Met welk een arm je ook speelt, naalden en cantilevers kunnen niet zo heel erg veel geweld verdragen, alle problemen hiermee zijn domweg terug te voeren op gebruikersfouten." Is het statistisch te verklaren waarom gebruikers van eenpunters dan minder voorzichtig met hun spullen zouden omgaan dan de rest? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 14 december 2008 Report Share Posted 14 december 2008 Als je met een Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cve Posted 14 december 2008 Report Share Posted 14 december 2008 Als je met een Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 14 december 2008 Report Share Posted 14 december 2008 Als je met een Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 14 december 2008 Report Share Posted 14 december 2008 Als je met een Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cve Posted 14 december 2008 Report Share Posted 14 december 2008 Ik kan me zelfs een interview met A.J. vd Hul herinneren waarin beschreven werd dat die man de arm van de plaat oplift door op het contragewicht te duwen. Hoe maf wil je het hebben...... Ach, hij kan tenminste zijn eigen cantilever wel repararen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 14 december 2008 Report Share Posted 14 december 2008 Of denk even terug naar de laatste hear meating, daar stonden 2 Acoustech PH-1's. En de Hearders buiten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 14 december 2008 Members Report Share Posted 14 december 2008 Of denk even terug naar de laatste hear meating, daar stonden 2 Acoustech PH-1's. En de Hearders buiten... Te roken... of eigenlijk . Je mag ook nergens meer van je genots-staafje genieten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
reinier32 Posted 14 december 2008 Author Report Share Posted 14 december 2008 Ik speel al enkele jaren tot volle tevredenheid met een Bluenote Piccolo met B5mkII arm en Goldring Eroica LX.De rest van mijn set laat een opwaardering van mijn draaitafel toe. Ook ik zelf ben toe aan een volgende stap. Maar wat nu te doen? Een betere draaitafel, een betere arm, een beter element of een combinatie? Ik wil graag een bluenote houden. Destijds met zorg uitgekozen en nog steeds tot volle tevredenheid spelend. Wat geeft het beste VFM? De volgende draaitafel in de Bluenote reeks is de Bellavista, prijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 14 december 2008 Report Share Posted 14 december 2008 "Met welk een arm je ook speelt, naalden en cantilevers kunnen niet zo heel erg veel geweld verdragen, alle problemen hiermee zijn domweg terug te voeren op gebruikersfouten." Is het statistisch te verklaren waarom gebruikers van eenpunters dan minder voorzichtig met hun spullen zouden omgaan dan de rest? Eerder meot je je afvragen of de uitgangsstelling wel juist is, persoonlijk betwijfel ik dat @ reinier32, kijk ook eens naar de ZYX elementen, vanaf de RS 100 vermoed ik een groter effect dan met een Dorian. Wat een technisch klinkend element is weet ik niet, wel weet ik dat de ZYX elementen met een Micro Ridge naald bijna al hun soortgenoten op het weergave vlak doen verbleken, vreselijk muzikaal is het te noemen............ Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 14 december 2008 Report Share Posted 14 december 2008 Hoi Reinier, Ik weet niet of je een beetje in de buurt van Almere woont, maar je bent welkom om een Piccolo icm een Lyra Dorian te beluisteren. Groeten, Gerald Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 14 december 2008 Report Share Posted 14 december 2008 Ik speel al enkele jaren tot volle tevredenheid met een Bluenote Piccolo met B5mkII arm en Goldring Eroica LX.De rest van mijn set laat een opwaardering van mijn draaitafel toe. Ook ik zelf ben toe aan een volgende stap. Maar wat nu te doen? Een betere draaitafel, een betere arm, een beter element of een combinatie? Ik wil graag een bluenote houden. Destijds met zorg uitgekozen en nog steeds tot volle tevredenheid spelend. Wat geeft het beste VFM? De volgende draaitafel in de Bluenote reeks is de Bellavista, prijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
reinier32 Posted 14 december 2008 Author Report Share Posted 14 december 2008 Hoi Reinier, Ik weet niet of je een beetje in de buurt van Almere woont, maar je bent welkom om een Piccolo icm een Lyra Dorian te beluisteren. Groeten, Gerald Bedankt voor het sympathieke aanbod maar ik woon in Twente. Dus Almere is niet naast de deur. Ik houd het in gedachten. Mocht ik van je aanbod gebruik maken dan stuur ik je een pm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 14 december 2008 Report Share Posted 14 december 2008 Komop zeg, zo'n aanbod laat je toch niet lopen? Wat is dat nou..... Een paar kilometertjes extra rijden om gewoon lekker gaan luisteren Link to comment Share on other sites More sharing options...
reinier32 Posted 14 december 2008 Author Report Share Posted 14 december 2008 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
H Audio Posted 15 december 2008 Report Share Posted 15 december 2008 Hoi Reinier, Ik weet niet of je een beetje in de buurt van Almere woont, maar je bent welkom om een Piccolo icm een Lyra Dorian te beluisteren. Groeten, Gerald Bedankt voor het sympathieke aanbod maar ik woon in Twente. Dus Almere is niet naast de deur. Ik houd het in gedachten. Mocht ik van je aanbod gebruik maken dan stuur ik je een pm. Beste Reinier, Gisteren was ik bij mijn broer in Enschede en had zo een Lyra Dorian mee kunnen nemen , of jou draaitafel ; ) Ook heb ik wel verschillende elementen van Zyx op voorraad , ook deze mag je proberen. Maar ikzelf zou veel eerder een Lyra Dorian mee naar huis nemen dan een Zyx MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 15 december 2008 Report Share Posted 15 december 2008 Gelukkig zijn er verschillen, zowel tussen mensen als elementen, persoonlijk geef ik de voorkeur aan een ZYX - vanaf de RS 100 serie - omdat dezen wat minder analytisch overkomen dan de Lyra's, zijn wat voller, completer en mi dus muzikaler. Voorkeur in deze hangt dus ook af van op welk een wijze je naar muziek luistert, in tegenstelling tot velen ben ik niet zo vreselijk gericht op individuele details, let ik meer op de tonale samenhang, het geheel van de muziek. Overigens ook om deze tonale samenhang te kunnen waarnemen moet de installatie het vreselijk goed doen op detail, het is mij niet echt duidelijk waardoor sommige componenten de grens naar een analytische weergave overschrijden. Zal iets met " tuning " te maken hebben, de wijze waarop de ontwerper naar z'n product luistert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 15 december 2008 Report Share Posted 15 december 2008 Gelukkig zijn er verschillen, zowel tussen mensen als elementen, persoonlijk geef ik de voorkeur aan een ZYX - vanaf de RS 100 serie - omdat dezen wat minder analytisch overkomen dan de Lyra's, zijn wat voller, completer en mi dus muzikaler.Voorkeur in deze hangt dus ook af van op welk een wijze je naar muziek luistert, in tegenstelling tot velen ben ik niet zo vreselijk gericht op individuele details, let ik meer op de tonale samenhang, het geheel van de muziek. Overigens ook om deze tonale samenhang te kunnen waarnemen moet de installatie het vreselijk goed doen op detail, het is mij niet echt duidelijk waardoor sommige componenten de grens naar een analytische weergave overschrijden. Zal iets met " tuning " te maken hebben, de wijze waarop de ontwerper naar z'n product luistert. Jitze waar plaats je of hoe omschrijf jij de elementen van Transfiguration versus Lyra of Zyx Thanks Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 15 december 2008 Report Share Posted 15 december 2008 Volgens mij probeert Lyra geen "eigen" geluid signature te hebben, en aantal andere merken wel heb ik het idee, maar ik kan het mis hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 15 december 2008 Report Share Posted 15 december 2008 En de Dorian klinkt voor de vraagprijs wel heel erg goed (misschien wel beter dan een duurdere Lyra ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts